Vilniaus gatvę rekonstruos atkarpomis

Autorius Skaistė VASILIAUSKAITĖ - DANČENKOVIENĖ
Vilniaus gatvės atkarpa nuo tilto iki Antakalnio gatvės bus remontuojama. Tik nežinia kada. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Vilniaus gatvės būklė jau seniai tapo galvosūkiu ir ukmergiškiams, ir rajono vadovams. Nors gatvė yra ne savivaldybės o „Via Lietuva“ pavaldume, atkarpą nuo miesto centro iki tilto planuojama rekonstruoti rajono biudžeto lėšomis. Kitą atkarpą nuo tilto iki Antakalnio gatvės tikrai ne šiais metais rekonstruos gatvės savininkai. Deja, kaip ir dauguma gatvių, po remonto ji susiaurės.

Į šios atkarpos rekonstrukcijos projektą sureagavo vienas ukmergiškis – atkreipė dėmesį, kad gatvė bus susiaurinta. Mano, kad tai nėra teisinga, o vairuotojams kils daugybė nepatogumų.

Priminsime, kad projektiniai pasiūlymai dėl Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 115 Ukmergė–Molėtai ruožo nuo 0,512 iki 0,836 km rekonstravimo buvo skelbti 2023 metų rugpjūtį Ukmergės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

Šis krašto ruožas – tai Vilniaus gatvė nuo tilto per Šventosios upę iki sankryžos su Antakalnio gatve. Remontuotino ruožo ilgis – 324 metrai.

Projekto užsakovas – tuometinė AB Lietuvos automobilių kelių direkcija, dabar – „Via Lietuva“.

Rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjo Tado Balžeko žiniomis, leidimas projektui dar nėra gautas. Tačiau yra planai jį užbaigti ir įgyvendinti. T. Balžekas patvirtino, kad gatvė išties susiaurės. Pasak jo, dabar Vilniaus gatvės plotis yra toks, kad joje gali išsitekti 4 eismo juostos, tačiau tiltas yra dviejų eismo juostų, tad daryti plačią gatvę nėra tikslinga.

Vedėjas sakė, kad Savivaldybės administracija aktyviai dalyvavo projektavime, peržiūrėjo siūlomus sprendinius, pateikė savo reikalavimus. Pavyko išsiderėti, kad šalia gatvės atsirastų automobilių parkavimo aikštelė, bus perkelta pėsčiųjų perėja su salele už sankryžos su Gruodžio 17-osios gatve. Tačiau projektuojamas vandens nuotekų surinkimo tinklas ne toks, kokį siūlė Savivaldybė, nepavyko sutarti dėl atskiro dviračių tako įrengimo.

Bendrovės „Via Lietuva“ Komunikacijos skyriaus vadovė Jolita Orentaitė informavo, kad „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 115 Ukmergė–Molėtai ruožo nuo 0,512 iki 0,836 km rekonstravimo techninis darbo projektas“ vykdomas pagal 2019 m. pasirašytą bendradarbiavimo sutartį su Ukmergės rajono savivaldybe. „Pagal ją projektavimo ir rangos darbus finansuoja AB „Via Lietuva“, o Ukmergės rajono savivaldybė yra įsipareigojusi perimti šią kelio atkarpą savo nuosavybėn“, – pranešė Komunikacijos skyriaus vadovė.

Jos duomenimis, projektas yra visiškai paruoštas. „2024 m. balandžio 30 d. buvo gautas teigiamas ekspertizės aktas, o liepos 1 d. – išduotas statybą leidžiantis dokumentas“, – informavo ji. Projektavimo darbus vykdė UAB „INHUS engineering“.

Patikino, kad rangos darbų konkurso skelbimas šiais metais nenumatomas – tai priklausys nuo valstybės skiriamo finansavimo.

Iš viešinto projekto dokumentų matyti, kad gatvės važiuojamoji dalis bus 2-iejų eismo juostų, kurių plotis – 3,25 m, o ties sankryža su Antakalnio gatve projektuojama papildoma juosta kairiesiems posūkiams.

Kairėje gatvės pusėje iš betoninių trinkelių dangos projektuojama automobilių stovėjimo juosta, kurios plotis – 2 m. Stovėjimo vietų ilgis – 6 arba 7 m.

Ties sankryža su Beržų ir Gruodžio 17-osios gatvėmis (kitoje vietoje negu dabar) numatoma įrengti saugos salelę su nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Saugos salelė būtų 3,5 m pločio iš betoninių trinkelių, ją įrėminant granitiniais kelio bordiūrais. Taip pat numatoma projektuoti 0,5 m pločio šaligatvį iš betoninių plytelių.

Paviršinių lietaus nuotekų šalinimui numatoma įrengti lietaus nuotekų tinklus su surinkimo šulinėliais važiuojamojoje dalyje. Apšvietimo tinklo nenumatoma rekonstruoti, bus perkeltas kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas ties Beržų ir Gruodžio 17-osios g. Esamų medžių ar krūmų pagal projektą kirsti neplanuojama.

Infrastruktūra bus pritaikyta asmenims su negalia. Pažymima, kad ant šaligatvių neturi būti dangčių, grotų ir kitų kliūčių, kyšančių aukščiau ar įleistų giliau kaip 5 mm nuo tako paviršiaus. Šaligatvio susikirtimai su važiuojamąja dalimi projektuojami takus nuleidžiant iki važiuojamosios dalies lygio ne didesniu kaip 2 proc. nuolydžiu.

Vietose, kur šaligatvis kerta važiuojamąją dalį, prieš pėsčiųjų perėjas projektuojami reljefiniai apvalių kauburėlių paviršiai, skirti įspėti apie priekyje esančius aukščio pasikeitimus.

Dalintis
1  komentaras
  • Laikai keičiasi. Dar kartą pagal kompetenciją peržiūrėkite projektą, kad nebūtų taip, kaip atsitiko su magistraliniu keliu A14 Vilnius-Utena ruože Molėtai-Utena.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *