Klestintys mokytojai – klestinčioms mokykloms ir klestinčiai Ukmergei. Tokios idėjos vedini, penktadienį į Ukmergės kraštotyros muziejuje surengtą diskusiją susirinko švietimo atstovai ir entuziastai.
Renginį organizavo rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyrius, Ukmergės švietimo pagalbos tarnyba ir VšĮ „Mokymosi mokykla“, kurios vadovas – Rygaudas Guogis. Į Ukmergę jis atvyko kartu su savo komanda – ateities švietimo idėjas puoselėjančiais Aurimu Ražanausku ir Giedre Godiene.
Į renginį kviesti pedagogai, politikai, verslininkai, bendruomenių lyderiai, jaunimas. Dalyvavo Ukmergės rajono savivaldybės, rajono ugdymo įstaigų, kitų savivaldybės įstaigų vadovai ir darbuotojai, verslo įmonių atstovai, Lietuvos moksleivių sąjungos nariai.
„Norėjom pakviesti Ukmergės švietimo ateičiai neabejingus žmones padiskutuoti, pasidalyti mintimis, kaip pasiekti pokyčių, naujovių, – sakė R. Guogis. – Tikslas – visomis prasmėmis klestintis mokytojas. Toks būdamas, jis jaučiasi gerai, o tada gerai jaučiasi ir mokiniai.“
Renginio dalyvius organizatoriai pakvietė diskusijomis ir atliekant užduotis pasvarstyti, ką galima padaryti ir kaip kiekvienam iš mūsų išeitų prisidėti, kad rajono mokytojai jaustųsi geriau. Taip pat tarp temų – išsiugdyti stiprią jaunuolių kartą kaitai švietime ir kad Ukmergės švietimas taptų pozityviai išskirtinis šalies kontekste.
Susirinkusiuosius sveikinęs rajono savivaldybės meras Rolandas Janickas kvietė negailėti sumanymų, būti pilietiškus, patriotiškus ir veikti visiems kartu. „Kas, jei ne aš, ne mano pozicija, gali keisti Ukmergę ir Lietuvą“, – kiekvieną prisidėti įgyvendinant švietimo idėjas ragino jis.
R. Guogio teigimu, Ukmergė – pirmasis miestas šalyje, į kurį jis nusprendė atvykti ieškoti bendraminčių ir juos suburti. „Būtent čia radom ypač daug entuziastų. Smagu, kad Ukmergė imasi lyderystės“, – tikino jis.
Anot svečio, Ukmergėje surengta diskusija – vienos iš šimtmečio idėjų – „Mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 metų“ – dalis. Idėjos esmė – mokytojas yra savo srities žinovas, profesionalas, aprūpintas šiuolaikiškomis mokymo priemonėmis, gaunantis tinkamą atlygį už darbą.
Kaip ją įgyvendinti, aptarta ir Švietimo ir mokslo ministerijoje vykusioje diskusijoje. Išskirtos tokios pagrindinės darbų kryptys: mokytojų rengimo ir profesinio augimo pertvarka, jų darbo apmokėjimo ir mokyklų finansavimo pertvarka, palankios sąlygos mokytojams laisvai ir kūrybiškai dirbti, nauji ugdymo metodai ir priemonės, ugdymo turinio peržiūra.
Šiemet pradėti kurti 3 nacionaliniai mokytojų rengimo centrai Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose. Švietimo ir mokslo ministerijos teigimu, sukurta pedagogų poreikio prognozės sistema leis priėmimą į pedagogines studijas planuoti pagal realų poreikį. Startuos tarptautinius standartus atitinkančios studijų programos. Bus rengiami kelių specializacijų mokytojai, pavyzdžiui, įgyjant dviejų mokomųjų dalykų arba vieno dalyko ir specialiosios pedagogikos kompetencijas.
Kalbėta ir apie pedagogų darbo užmokestį. Siekiama, kad iki 2020 m. mokytojai gautų ne mažiau nei 1 000 eurų atlyginimą su mokesčiais.
Nuo šio rugsėjo įvedamas etatinis apmokėjimas. Kaip ir visiems kitiems dirbantiesiems, mokytojams atlyginimas bus skaičiuojamas už etatą. Bus atlyginama už visus darbus mokyklos bendruomenei, ne tik pamokas bei su jomis susijusias veiklas.
Numatoma gerinti sąlygas iš pedagoginės veiklos pasitraukusiems pensinio amžiaus ir didelį stažą turintiems pedagogams.