Varšuvos geležinkelio mazgas – nauja era miesto
susisiekimui
Ateityje Varšuvos geležinkelio mazgas taps modernesnis, greitesnis ir efektyvesnis, įtraukiant naujausias technologijas ir infrastruktūros sprendimus. Keliautojai, turistai ir vietos gyventojai netrukus galės džiaugtis patogesnėmis ir greitesnėmis kelionėmis tarp pagrindinių sostinės stočių. Modernizacijos planas apima ne tik naujus bėgius, bet ir modernią infrastruktūrą, kuri garantuos Varšuvai svarbų vaidmenį tiek Lenkijos, tiek ir Europos geležinkelių tinkle.
Varšuvos stotys –
jungtys tarp Rytų ir Vakarų
Ši modernizacija yra svarbus žingsnis, kuris apims „Warszawa Zachodnia“ (Vakarų Varšuva), „Warszawa Wschodnia“ (Rytų Varšuva), „Warszawa Główna“ (Pagrindinė Varšuva) ir „Warszawa Gdańska“ stotis.
Visos šios stotys yra esminės Lenkijos transporto sistemos dalys ir svarbios Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) mazgai. Iš viso projekte bus atnaujinta 20,449 km geležinkelio linijų, iš kurių didelė dalis yra TEN-T tinklo dalis. Ši infrastruktūra padės sustiprinti Varšuvos kaip strateginio geležinkelių transporto centro svarbą.
Esamos problemos
ir modernizacijos poreikis
Dabartinė Varšuvos geležinkelių sistema turi nemažai trūkumų. Piko valandomis tarp Rytų ir Vakarų stočių trūksta traukinių, todėl keleiviai susiduria su perpildytomis platformomis ir traukiniais. Be to, stotyse nėra pakankamai platformų, todėl sumažėja keleivių aptarnavimo pajėgumai. Įrenginių senumas ir prasta infrastruktūros būklė lemia mažą traukinių greitį, padidina avarijų riziką ir sukelia didelius eismo sutrikimus. Šių problemų sprendimas padės ne tik efektyviau valdyti traukinių srautus, bet ir pagerinti kelionių kokybę bei keleivių saugumą.
Visapusiška infrastruktūros modernizacija
Modernizacijos metu bus atliekamas bėgių, kontaktinių linijų ir telekomunikacinės įrangos atnaujinimas, taip pat vandens ir nuotekų sistemų modernizavimas. „Warszawa Gdańska“ stotis bus atnaujinta, kad galėtų priimti didesnį keleivių srautą. Svarbios rekonstrukcijos numatytos ir „Warszawa Zachodnia“ bei „Warszawa Główna“ stotyse, kurios taps modernesnės ir patogesnės. Taip pat bus pastatyti du nauji viadukai ir rekonstruoti keturi pėsčiųjų tiltai bei vienas pėsčiųjų tunelis.
Nauja infrastruktūra –
naujos galimybės
Atnaujintos stotys ir geležinkelio linijos leis keleiviniams traukiniams tam tikrose atkarpose pasiekti iki 160 km/h greitį. Tai sudarys sąlygas Varšuvai integruotis į Europos geležinkelių eismo valdymo sistemą ir padidinti traukinių paslaugų dažnumą. Be to, infrastruktūra bus pritaikyta žmonėms su judėjimo negalia, užtikrinant jų patogumą ir saugumą. Įgyvendinus projektą, pagerės traukinių grafikas, sumažės vėlavimai ir padidės visos sistemos efektyvumas.
Geležinkelio mazgo plėtra – miestui ir aplinkai
Modernizacija neapsiriboja vien patogumo ir saugumo užtikrinimu. Naujoji infrastruktūra taip pat bus draugiškesnė aplinkai, sumažins eksploatacijos ir priežiūros išlaidas. Didesnis geležinkelių pajėgumas leis perkelti daugiau keleivių ir krovinių, taip sumažinant kelių transporto apkrovą ir transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį. Tai prisidės prie žalesnės ir tvaresnės miesto plėtros vizijos.
ES parama – investicija į ateitį
Visas šis ambicingas projektas bus įgyvendintas naudojant Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšas. Iš viso į projektą bus investuota 628 milijonai eurų, iš kurių 425 milijonus eurų skirs ES pagal 2014–2020 m. programavimo laikotarpio operacinę programą „Infrastruktūra ir aplinka“. Tai yra dalis prioritetinės krypties
„Geležinkelių transporto plėtra Lenkijoje“, kuri siekia gerinti šalies infrastruktūrą ir skatinti aplinką tausojantį susisiekimą.
Žvilgsnis į ateitį
Varšuvos geležinkelio mazgas po šios modernizacijos taps ne tik svarbia miesto transporto jungtimi, bet ir gerai integruota Europos geležinkelių tinklo dalimi. Naujosios stotys bus modernios, patogios ir efektyvios, o kelionės traukiniais taps greitesnės, saugesnės ir malonesnės. Tai yra žingsnis į priekį, Varšuvai siekiant tapti šiuolaikiška Europos sostine su modernia ir tvaria transporto sistema.
„Europos Pulso“ informacija