Ar ukmergiškiai dar ilgai kankinsis, vaikščiodami ir važinėdami niekaip nebaigiamomis tvarkyti ir nepatogiomis miesto gatvėmis? Trečiadienį į tiesiogiai transliuotą spaudos konferenciją rajono savivaldybėje pakviestiems žiniasklaidos atstovams buvo atsakyta, ko tikėtis. Žadėta, kad Ukmergė bus sutvarkyta per kelerius metus.
Spaudos konferencijoje dalyvavo rajono vadovai, savivaldybės skyrių vedėjai, gatvių remonto bei kitus darbus atliekančių įmonių vadovai.
Vienas keisčiausių ukmergiškiams atrodančių dalykų – kodėl anksčiau pradėtos ir tarsi jau baigtos tvarkyti gatvės vis tiek liko ne tokios. Dangose – vienos duobės, jos neužlygintos, važinėjame it linksmaisiais kalneliais. Tarp tokių – ir Vasario 16-osios, ir A. Smetonos gatvės, kuriomis važiuojant, piktinasi vairuotojai, norisi verkti.
Rajono meras Rolandas Janickas pasakojo, kad dauguma miesto gatvių iki šiol neturėjo paviršinio vandens surinkimo sistemos.
„Privalom tą tinklą pakloti. Jis nuo karinio miestelio turi praeiti per visą miesto centrą iki Vilkmergės upelio, prie tinklo turi prisijungti visos gatvės. Pirmiausia reikia susitvarkyti po žeme, o tada – viršus: keliai, šaligatviai, apšvietimas“, – sakė jis.
Taip, anot mero, ir buvo sumodeliuota, tačiau darbų eiga neatsiejama nuo visokių nesklandumų.
Pasak UAB „Ukmergės vandenys“ direktoriaus Rimo Arlinsko, paviršiniams tinklams – 40 ir daugiau metų. Todėl senieji renovuojami, taip pat tiesiami nauji. Jo teigimu, šulinių būklė apskritai tokia, kad tuoj nebepavyks išvengti smegduobių.
„Pirmiausia būtina sutvarkyti ir pakloti paviršinius nuotekų tinklus. Tai pradėta daryti pernai, jau atlikta 95 proc. darbų. Gruodį bus atiduota vertinti komisijai, o pavasarį vyks gatvių dangų atstatymo darbai“, – pasakojo jis.
Pabrėžta, kad anksčiau atstačius gatves, vėliau jas vėl būtų tekę ardyti, kad paklotų tinklus. „Todėl tokias netvarkingas palikome laikinai. Tačiau rangovai įsipareigoję duobes, kurių nuolat atsiranda, palyginti, paberti skaldos“, – kalbėjo meras R. Janickas.
Dėl saugumo
Jau kuris laikas pilna technikos ir darbininkų Klaipėdos gatvė. „Ukmergės žiniose“ ne kartą rašėme, kad gyventojams ne visada pavyksta susitaikyti su patiriamais nepatogumais. Priekaištų negailima ir savivaldybei. Taip pat žmonės jau spėjo pastebėti, kad po renovacijos ši gatvė, anot jų, bus siauresnė.
Spaudos konferencijoje kalbėta, kad tvarkant šią ar bet kurią kitą gatvę pirmiausia galvojama apie eismo dalyvių ir gyventojų saugumą. Esą ten, „kur yra perteklinių eismo juostų, atsiranda vairuotojų greičiai“. Kad būtų to išvengta, gatvė ir buvo atitinkamai suprojektuota. Teigiama, kad Klaipėdos gatvėje bus palikta daugiau vietos pėsčiųjų ir dviračių takams.
Bus panaudoti
Pradėjus šios gatvės darbus joje buvo aptikta grindinio akmenų. Laikraščio skaitytojai teiraujasi, kuri jie buvo išvežti.
Informuota, kad tokios ir panašios medžiagos, kurios tinkamos panaudoti dar kam nors, būna apskaitomos ir saugomos. Čia rasti akmenys sandėliuojami – juos į savo aikštelę išsivežė „Ukmergės keliai“.
„Jie neparduoti fiziniams asmenims – bus panaudoti kitų gatvių tvarkymo darbams kaip ir kitos medžiagos. Kad ir, pavyzdžiui, panaudojamos plytelės. Būna – seniūnijų atstovai kreipiasi dėl jų ir savo pajėgomis pasitvarko“, – pasakojo savivaldybės administracijos direktorius Stasys Jackūnas.
„Ukmergės kelių“ objekto vadovas Robertas Paulauskas atsakė į kitus susijusius klausimus. Anot jo, dėl automobilių stovėjimo aikštelių Klaipėdos gatvėje, apie kurias teiraujamasi, niekas nesikeis: „Jos bus dar platesnės, nes naikinama žalia veja. Papildomų aikštelių atsiras link turgaus.“ Autobusų stotelės šioje gatvėje taip pat pasikeis: jos bus su paviljonais.
Skelbė iš naujo
Kalbėta apie Susisiekimo ministerijos finansuojamus Paupio ir Sodų gatvių tvarkymo projektus. Jau kaži kada turėję pasibaigti, bet gerokai užtrukę Paupio gatvės darbai piktina gyventojus.
Laikraštyje rašėme, kad ją tvarkiusi Klaipėdos įmonė bankrutavo. „Ukmergės vandenų“ vadovo R. Arlinsko teigimu, per dešimt metų, kai dirbama su projektais, su tokiu atveju susiduriama pirmą kartą. Anot jo, teko rūpintis, kad būtų paskelbtas naujas konkursas, darbų eiga skaidoma, todėl viskas užsitęsė. Stengiamasi, kad gatvė būtų kuo greičiau atidaryta.
Po renovacijos ši gatvė susiaurėjo. Tai, pasak savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo Artūro Sakalausko, dėl statybos techninių reglamentų, kuriais, anot jo, privalo vadovautis projektuotojai. „Kadangi pasirinktas vienpusis eismas, eismo juostos plotis gali būti tik 3,5 m, – sakė jis. – Tačiau ieškojome kompromisinio varianto. Yra vadinamosios „kišenės“, kad transporto priemonėms, pavyzdžiui, sunkvežimiams, būtų galima prasilenkti.“
Žadėta, kad tuojau bus atidaryta ir Sodų gatvė. „Eksploatacijai planuojama atiduoti šį mėnesį. Šiuo metu dar statomi ženklai, kuriais ribojamas eismas, nors vairuotojai jau važinėja. Tačiau pirmiausia reikia paruošti dokumentaciją, kad būtų galima atiduoti vertinti komisijai. Kitą savaitę Sodų gatvėje jau bus ir šviesu“, – tikino „Ukmergės kelių“ objekto vadovas R. Paulauskas.
Kiti darbai
Užsiminta, jog pagaliau bus pradėti tvarkyti Vilniaus gatvės šaligatviai. Teigiama, kad rangovas jau yra, sutartis pasirašyta, tik laukiama finansavimo. Kadangi bus tvarkomi tik šaligatviai, eismas Vilniaus gatve nebus uždarytas.
Karinio miestelio tvarkymo, apie kurį kalbama jau daug metų, darbai – irgi realūs. Jau rengiama dokumentacija, kad būtų galima pradėti rangos darbų pirkimo procesą.
Skaitytojams įdomu, ar, kitąmet pradėjus darbus miesto centre, jis bus irgi toks pat išraustas, kokios dabar yra kitos gatvės, ar bus galima važiuoti Kęstučio aikšte. Atsakyta, jog dėl automobilių eismo niekas nesikeis, nes bus renovuojami tik šaligatviai, darbai vyks prie savivaldybės esančiame parke.