Ugdymo įstaigos ruošiasi mokslo metams ir ieško specialistų

Autorius Skaistė VASILIAUSKAITĖ - DANČENKOVIENĖ
Rugsėjis į mokyklas atneša permainų. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Artėjant mokslo metų pradžiai ugdymo įstaigos intensyviai ruošiasi – ieško mokytojų, pradinio, ikimokyklinio ugdymo bei specialiųjų poreikių moksleivių pedagogų, o kai kur su nerimu skaičiuoja mokinius.

Užimtumo tarnybos duomenimis, šalies ugdymo įstaigose paskelbta 540 laisvų darbo vietų švietimo specialistams. Daugiausia pagrindinio ir vidurinio ugdymo, ikimokyklinio bei pradinio ugdymo ir specialiųjų poreikių mokinių mokytojų reikia didmiesčio mokykloms. Didžiausią paklausą šalyje turi matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai. Taip pat ieškoma anglų kalbos, informatikos, fizikos, chemijos, biologijos, istorijos ir kt. pedagogų.

Rugpjūčio pradžioje Užimtumo tarnyboje registruoti 655 pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokytojai. Trečdalis jų norėjo įsidarbinti kūno kultūros, dailės, muzikos mokytojais. Nemaža dalis – anglų kalbos bei istorijos mokytojais.

Užimtumo tarnybos Ukmergės skyrius rugpjūčio 19-ąją skelbė apie laisvas darbo vietas ugdymo įstaigose mūsų rajone.

„Ryto“ ugdymo centras ieškojo psichologo, logopedo, kineziterapeuto, ergoterapeuto, socialinio pedagogo, specialiojo pedagogo terminuotam darbui iki 2027 m. rugpjūčio 31 d.

Jono Basanavičiaus gimnazija skelbė vieniems metams ieškanti muzikos mokytojo, Veprių mokykla-daugiafunkcis centras siūlė nuolatinį darbą matematikos, geografijos, etikos mokytojams.

Laisvų darbo vietų yra ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Vaikų lopšelis-darželis „Buratinas“ skelbė ieškantis maitinimo organizavimo specialisto, ikimokyklinio ugdymo pedagogo, vaikų lopšelis-darželis „Vaikystė“ – psichologo ir specialiojo pedagogo.

Rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinas pastebėjo, kad situacija paskutinę vasaros savaitę dar gali keistis, nes dar ne visi ugdymo įstaigų direktoriai grįžo į darbą po atostogų.

Vedėjo duomenimis, buvo įtampa dėl matematikos mokytojo Užupio pagrindinėje mokykloje, tačiau situacija išsisprendė. Šiuo metu  problema – dėl muzikos mokytojo Jono Basanavičiaus gimnazijoje.

Apie „Ryto“ ugdymo centrą sakė, kad čia ieškoma specialistų dirbti konsultaciniame skyriuje, kuris teiks pagalbą kitoms ugdymo įstaigoms mūsų rajone ir visame regione. Skyrius veiklą pradės nuo rugsėjo vidurio.

„Dalį specialistų, nors ne lengvai, bet randa“, – kalbėjo vedėjas. Jis sakė, kad terminuotos darbo sutartys ir ne visas etatas yra viena iš priežasčių, kodėl taip sunku pritraukti specialistus. Paaiškino, kad dabar šie specialistai įdarbinami pagal projektinį finansavimą, todėl sutartys – terminuotos, tačiau ateityje numatoma užtikrinti tęstinumą.

Teiraujantis apie specialiųjų pedagogų ir logopedų poreikį, kalbėjo su viltimi. Kadangi dabar sudaromos galimybės įgyti šias kvalifikacijas finansuojant valstybei, gali būti, kad šiemet šių specialybių mokysis 15–17 ukmergiškių. „Jeigu jie visi baigs mokslus ir bent dalis grįš į Ukmergę, tada ateityje poreikis būtų patenkintas“, – sakė V. Kalinas. Psichologinės pagalbos poreikį iš dalies padeda spręsti Tūkstantmečio mokyklų programa.

Gera žinia pedagogams – Vyriausybės sprendimu, nuo rugsėjo mokytojų darbo užmokestis didinamas 15,5 proc., vietoje planuotų 10 proc.

Nerimo ženklai

Vyriausybei priėmus sprendimus, atsirado tam tikrų pokyčių ir išimčių formuojant klases.

Reikalavimas, kad  jei nėra 21 mokinio negalima komplektuoti 11 (III gimnazijos) klasės, palietė mūsų rajono Taujėnų ir Želvos ugdymo įstaigas – jos negalėjo išlaikyti gimnazijos statuso. Šalyje kilus pasipriešinimui buvo padaryta išimtis, leidžianti formuoti 11 klasę, kai nesusidaro 21 mokinys, jei praėjusiais mokslo metais 8 ir 9 klasėje tiek mokinių buvo. „Mūsų atveju ši išimtis netinka“, – sakė vedėjas.

Šiemet nerimas kyla dėl 5–10 klasių komplektavimo. Kai kuriose mokyklose tam tikrose klasėse rugsėjį gali nesusirinkti po 8 mokinius. Tai yra mažiausias leistinas mokinių skaičius. „Tada kiltų nemažas rūpestis, ar savivaldybė prisiimtų įsipareigojimą išlaikyti klasę“, – sakė vedėjas. Tačiau tikrieji skaičiai paaiškės tik rugsėjį, nes ne visi tėvai informuoja apie savo planus išvykti gyventi kitur ar leisti savo vaiką į kitą mokyklą. „Pernai situacija buvo labiau užtikrinta. Šiemet kai kuriuos sprendimus gali tekti priimti prasidėjus mokslo metams, pirmosiomis rugsėjo dienomis“, – kalbėjo vedėjas.

Pasidomėjome, kur dabar keliauja mokiniai, kurie seniau mokydavosi Jaunimo mokykloje. Vedėjas priminė, kad uždarius minėtą mokyklą dvi rajono ugdymo įstaigos – Užupio ir Siesikų – pasinaudojo galimybe formuoti 9–10 klases pagal produktyviojo mokymo modelį, kuris finansuojamas kaip jaunimo mokyklų programa. Ugdomi pagal šį modelį mokiniai tris dienas mokosi mokykloje, o dvi – praktinio mokymosi vietoje. „Ši idėja artima pameistrystei ir yra alternatyva jaunimo mokykloms“, – pasakojo V. Kalinas.

Modelis įsitvirtino Užupio pagrindinėje mokykloje ir yra tęsiamas. Jį gali rinktis mokiniai, norintys kitokio mokymosi. Iš pradžių maksimalus mokinių skaičius buvo 12, vėliau jis padidintas iki 16. Pasak vedėjo, klasės kasmet užsipildo.

Pasiruošimas

V. Kalino teigimu, įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų programą, rajone kai kur atsiliekama nuo išsikeltų tikslų, tačiau vertinant kitų savivaldybių kontekste esame tarp pirmaujančių.

Vedėjas pasidžiaugė, kad yra ir mažesnių iniciatyvų, kurių imasi pačios mokyklos. Pavyzdžiui, Vidiškių pagrindinėje mokykloje tikimasi, kad Šventupėje iš avarinio pastato ikimokyklinio ugdymo grupės bus perkeltos į suremontuotas patalpas.

Senamiesčio progimnazijoje sumontuotos akustinės sienelės – tai bus pagalba dirbant su vaikais, kuriems reikalinga atskira erdvė.

Galvojama apie kokybiškesnį mokinių maitinimą visose rajono mokyklose, kai baigsis sutartis su dabartiniu tiekėju.

Didžiausias iššūkis – įtraukusis ugdymas – kelią skinasi jau gerą dešimtmetį. Specialiųjų poreikių turintys vaikai integruojami į klases, bet daliai labiau tinka „Ryto“ ugdymo centras, tad džiaugiamasi, kad jį pavyko išlaikyti kaip regioninį centrą. „Rajono savivaldybė stengiasi, kad ugdymo įstaigos priimtų kitokius vaikus, užtikrinama mokytojų padėjėjų pagalba“, – dalijosi V. Kalinas.

Informavo, kad nuo rugsėjo įsigalioja nauji Švietimo pagalbos tarnyboje dirbančių specialistų pareigybių aprašai.

Visas naujienas ugdymo įstaigų vadovams ruošiamasi pristatyti rugpjūčio 28-ąją vyksiančiame renginyje.

Ugdymo įstaigos ruošiasi mokslo metams ir ieško specialistų

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *