Nacionalinėje mokomųjų mokinių bendrovių „Expo“ dalyvavo regioniniuose turuose atrinktos bendrovės iš visos Lietuvos. Tarp jų – dvi Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos komandos. Abi jos pateko į stipriausiųjų dešimtuką.
Nacionalinėje „Expo“ iš viso prisistatė 57-ios mokinių mokomosios bendrovės ir buvo įvertinti geriausi Lietuvos mokinių sukurti verslai. Ukmergės Antano Smetonos gimnazijai atstovavo dvi komandos „N-fox“ ir „Engiver“.
„N-fox“ sukūrė programėlę, padedančią rasti aktualią informaciją renkantis automobilį. Ji laimėjo apdovanojimą „Inovatyviausias technologinis sprendimas“, kurį įteikė įmonė „Robolabs“.
Komanda „Engiver“ sukūrė pamokų konspektų dalijimosi programėlę. Jai įteikta nominacija „Komandinio darbo pavyzdys“, o apdovanojimą įteikė MJJ fondas ir Vilniaus verslo kolegija.
Antano Smetonos gimnazijos karjeros specialistė Justina Požerskienė papasakojo, kad įstaigoje kelios mokytojos dalyvavo mokymuose ir turi leidimus dirbti su mokomosiomis mokinių bendrovėmis. Ji pati yra „N-fox“ kuratorė. Šią komandą sudaro penki gimnazijos 3d klasės mokiniai. Prieš tai rudenį jie dalyvavo nuotolinėje „Junior Achievement“ surengtoje idėjų generavimo stovykloje. Ten ir išsigrynino mintį bei nutarė įkurti bendrovę. Ji pasidžiaugė komandos motyvacija ir darbu, įgyvendinant savo verslo idėją. Sakė, kad mokiniai tam skiria daug laiko ir pastangų.
„N-fox“ kuria programėlę, kuri, naudojant telefono fotoaparatą ir dirbtinį intelektą, padėtų atpažinti nufotografuoto automobilio modelį, pateiktų jo technines specifikacijas, informaciją apie dažniausius gedimus.
Grupės lyderis Osvaldas Valuckas papasakojo, kad idėja kilo, kai pernai pavasarį su keletu draugų dalyvavo Ukmergės verslo centro „Spiečius“ mokymuose apie dirbtinį intelektą ir kaip jį taikyti. Mokymų dalyviai gavo užduotį sugalvoti verslo idėją. „Buvo pasiūlyti keli variantai, skirti automobiliams. Aš juos apjungiau į vieną“, – pasakojo gimnazistas.
Komanda planuoja vystyti idėją toliau ir ją patentuoti. Tobulinant programėlę ketina įdiegti galimybę klientui užpildyti apklausą, kokio automobilio jis pageidautų (šeimos, sportinio ir t. t.), o programėlė atrinktų ir pasiūlytų patikimiausius variantus rinkoje. Taip pat galvoja pridėti pokalbio, kurį palaikytų dirbtinis intelektas, galimybę bei autoforumą. Funkcija, atpažįstanti automobilį pagal nuotrauką, būtų nemokama, o už savaitinį mokestį klientas galėtų įsigyti mokamų paslaugų paketą. Į jį įeitų informacija apie specifinius gedimus, bei apklausa, pagal kurios duomenimis programėlė pateiktų atrinktus pasiūlymus.
Kitos – „Engiver“ – komandos koordinatorė Edita Pečiulienė papasakojo, kad ją sudaro keturi gimnazijos 2d klasės mokiniai. Bendrovė susibūrė ir veikia nuo pirmųjų mokymosi gimnazijoje metų. Pernai ji gamino ir realizavo ekologiškus maišelius, o šiemet startavo su nauja idėja – programėle, skirta dalytis konspektais.
Komandos lyderė Gertrūda Baublytė papasakojo, kad pernai jų bendrovė kūrė medžiaginius maišelius su ženklais, kurie spausti naudojant perdirbtą linoleumą. „Šiemet pasirinkome visai kitą kryptį“, – kalbėjo gimnazistė.
Nutarta pakeisti ir bendrovės pavadinimą. Pernai jį sudarė narių vardų raidės, o šiemet pavadinimui pasirinktas žodžių „exchange giver“ (lietuviškai „mainų davėjas“) dūrinys, atspindintis idėją sukurti pamokų konspektų mainų platformą. Pasak pašnekovės, bendradarbiaujama su Vilniaus universitetu. Prie programėlės jau prisijungė 120 narių. Tolimesnis planas – sukurti svetainę, kur galėtų jungtis mokiniai ir mokytojai.
Idėja, pasak G. Baublytės, atėjo galvojant apie švietimo sistemos problemas. „Ugdymo programos keičiasi, o vadovėliai seni. Supratome, kad geriausias būdas mokytis yra naudojantis vieniems kitų užrašais“, – pasakojo gimnazistė.
Mano, kad didžiausias lėšų šaltinis būtų reklama. Be to, platformos administratoriai vartotojams siūlytų už mokestį įsigyti „premium“ paketą, kuris teiktų papildomas naudas.
***
Tarp kitų TOP 10 apdovanojimų laimėtojų:
„AutoBud“ iš Kauno Veršvų gimnazijos, kurianti programėlę, padedančią atpažinti automobilio įspėjamuosius ženklus ir atrasti autoservisą iškilusiems gedimams sutvarkyti;
„InGreens“ iš Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos, pristačiusi įrangą auginti šviežius žalumynus, pakartotinai panaudojant likusius stiklainius;
„Frostiq“ iš Panevėžio „Minties“ gimnazijos – liofilizuotų šaltibarščių kūrėjai;
„Neptune“ iš Šiaulių Didždvario gimnazijos, gaminanti kietąsias skalbimo tabletes;
„Eye of the Tiger“ iš LSMU gimnazijos, gaminanti kūprintis neleidžiančius išmaniuosius akinius;
„soci.lt“ iš Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos, kurianti platformą, skirtą atrasti savanorystės galimybes ir daug paprasčiau parengti dokumentaciją apie surinktas socialines valandas;
„Finansų ratas“ iš Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos, sugalvojusi, kaip dėvimos apyrankės gali informuoti apie asmens gautas pajamas ir išlaidas;
„BIO MERAA“ iš Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijos, sukūrusi dantų valymo guminukus