Vytauto ir V. Kudirkos gatvių sankryžoje prekybos centro RIMI vadovai buvo pažadėję pastatyti ir šviesoforą. Tačiau to nebedarys. Savivaldybės kelių eismo saugumo komisijai pateiktas siūlymas minėtoje vietoje eismo srautą sureguliuoti įrengiant tik papildomų juostų bei saugos salelių.
Ukmergės rajono savivaldybės kelių eismo saugumo komisijos posėdyje UAB „RIMI Lietuva“ projektų vadovas Paulius Mamaitis pateikė siūlymą vietoje žadėto šviesoforo įrengti kitas saugumo bei srautų mažinimo priemones.
Šviesoforo atsisakymą motyvavo tuo, kad prekybos centras „nepaveikė taip negatyviai eismo, kaip buvo planuota“. Mat, anot pranešėjo, automobilių srautas gerokai mažesnis nei buvo prognozuota statant RIMI.
Jis išdėstė keturis variantus – jie skiriasi eismo juostų abiejose gatvėse skaičiumi ir pločiu. Tačiau visiems pasiūlymams galioja kelios bendros detalės: perkeliama autobusų stotelė, įrengiamos perėjos su kryptiniu apšvietimu, sankryžos tvorelė – „kad nebūtų norinčių kirsti sankryžą negalimoje vietoje“.
Komisija, sudėliojusi visų pateiktų pasiūlymų „pliusus“ ir „minusus“, pasirinko tokį variantą, kuriame daugiausia eismo juostų.
Vytauto gatvės dalyje nuo miesto pusės bei V. Kudirkos gatvėje bus įrengta po tris eismo juostas.
Šiuo atveju juostos bus siauresnės ir vairuotojai prieš sankryžą bus priversti mažinti greitį. Numatytas priemones sankryžoje prekybos centras įsipareigojo įrengti pavasarį.
„Ukmergės žiniose“ jau rašėme apie tai, kad bus įrengta žiedinė sankryža Deltuvos ir Žiedo gatvių sankirtoje. Iš pradžių ketinama įrengti laikiną surenkamą žiedinę sankryžą, o išsprendus finansavimo klausimus – stacionarią.
Praėjusią savaitę vykusiame Ukmergės rajono savivaldybės kelių eismo saugumo komisijos posėdyje buvo patikslintos kai kurios žiedo įrengimo detalės. Išklausyti Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus vadovės Dovilės Krasauskaitės paaiškinimai dėl Žiedo–Deltuvos gatvių sankryžos.
Ji akcentavo, kad laikinojoje sankryžoje išliks tiesioginis įvažiavimas į šalia esančią statybinių medžiagų parduotuvę. Tačiau išvažiavimas iš parduotuvės aikštelės bus ribojamas – leidžiama kryptis tik į dešinę.
Taip pat tame etape, kuomet bus įrengta laikina sankryža, pėsčiųjų perėjos nebus žymimos. Dar nėra infrastruktūros, neįrengti šaligatviai ir perėja būtų „nuo žolės iki žolės“.
Žemės ūkio ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Kęstutis Jurkevičius sako, kad dar nesuskaičiuota, kiek kainuotų šių surenkamos ir nuolatinės sankryžų įrengimas. Tačiau manoma, kad laikinosios įrengimo suma paaiškės dar šiais metais.
Planuojama, kad „tikroji“ žiedinė sankryža Deltuvos ir Žiedo gatvių sankryžoje turėtų atsirasti 2017 metais. Tačiau ar pavyks, priklausys nuo finansavimo šaltinių.