Specialistai primena, kada karštis tampa priešu

Autorius Ukmergės žinios

Į ša­lį at­plū­du­si karš­čio ban­ga ko­re­guo­ja Vals­ty­bi­nės mais­to ir ve­te­ri­na­ri­jos tar­ny­bos spe­cia­lis­tų iš anks­to su­si­da­ry­tus pla­nus. Ter­mo­met­rų stul­pe­liams ky­lant iki 30 oC, dė­me­sys su­tel­kia­mas į mais­to pro­duk­tų ga­mi­ni­mo, lai­ky­mo, trans­por­ta­vi­mo ir par­da­vi­mo są­ly­gas.

2014-08-01-4 straipsnio nuotr

Ge­di­mi­no Ne­mu­nai­čio nuotr. Per karš­čius pa­di­dė­ja ri­zi­ka ap­si­nuo­dy­ti mais­tu.


Uk­mer­gės vals­ty­bi­nės mais­to ir ve­te­ri­na­ri­jos tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Ri­čar­das Gleiz­nys sa­ko, kad šio­mis die­no­mis at­lie­ka­mų pa­tik­ri­ni­mų me­tu kuo aky­liau­siai ste­bi­ma, kaip lai­ko­ma­si va­di­na­mo­sios šal­čio gran­di­nės rei­ka­la­vi­mų.

Šal­čio gran­di­nė – tai rei­ka­la­vi­mus ati­tin­kan­ti tem­pe­ra­tū­ra, ku­rio­je pro­duk­tas nuo pa­ga­mi­ni­mo pa­ten­ka į par­duo­tu­ves ar vi­suo­me­ni­nio mai­ti­ni­mo įstai­gas.

„Tai reiš­kia, kad jei vie­nam ar ki­tam pro­duk­tui yra rei­ka­la­vi­mas, kad jis bū­tų lai­ko­mas tam tik­ro­je tem­pe­ra­tū­ro­je, toks ir tu­ri bū­ti vi­sas jo ke­lias iki var­to­to­jo“, – sa­ko R. Gleiz­nys.

Pa­ta­ria nu­kai­no­ti

Uk­mer­gės vals­ty­bi­nės mais­to ir ve­te­ri­na­ri­jos tar­ny­bos spe­cia­lis­tai per sa­vai­tę at­lie­ka apie 10 pa­tik­ri­ni­mų. Pa­sak pa­šne­ko­vo, prak­ti­kuo­ja­mi te­mi­niai pa­tik­ri­ni­mai, ku­rių me­tu tik­ri­na­ma at­ski­rai mė­sos, žu­vies, pie­no bei ki­ti pro­duk­tai.

Iki šiol mū­sų mies­to bei ra­jo­no par­duo­tu­vė­se ir ka­vi­nė­se di­de­lių pa­žei­di­mų ne­nu­sta­ty­ta, ta­čiau R. Gleiz­nys pri­pa­žįs­ta, jog pro­duk­to ga­lio­ji­mo lai­ko ne­si­lai­ky­mų ap­tik­ta.

Grei­tai gen­dan­čius pro­duk­tus la­bai svar­bu re­a­li­zuo­ti iki nu­sta­ty­tos ir ant jo pa­kuo­tės nu­ro­dy­tos da­tos. „Pa­ta­ria­me pre­ky­bi­nin­kams ver­čiau jau nu­kai­no­ti mais­to pre­kes bei pro­duk­tus prieš pa­si­bai­giant ga­lio­ji­mo ter­mi­nui, nei pas­kui iš vi­so juos iš­mes­ti“, – sa­ko R. Gleiz­nys.

Dė­me­sys – šal­dy­tu­vams

Mais­to pro­duk­tų ga­mi­ni­mo, trans­por­ta­vi­mo bei lai­ky­mo ne­įsi­vaiz­duo­ja­ma be šal­dy­tu­vų. Ta­čiau mais­to ir ve­te­ri­na­ri­jos spe­cia­lis­tai ti­ki­na, kad vien fak­to, jog pro­duk­tas lai­ko­mas šal­dy­tu­ve, ne­pa­kan­ka. Mat ir pats šal­dy­tu­vas ga­li tap­ti už­kra­to šal­ti­niu, jei jis ne­va­lo­mas ar va­lo­mas per re­tai ar ne­tin­ka­mai.

Tai tu­rė­tų pri­si­min­ti ir su mais­tu su­si­ju­sių įmo­nių sa­vi­nin­kai, ir gy­ven­to­jai. „Šal­dy­tu­vo ne­šva­ru­muo­se – vi­sos są­ly­gos dau­gin­tis vi­ru­si­nių, bak­te­ri­nių li­gų su­kė­lė­jams“, – pa­sa­ko­ja tar­ny­bos vir­ši­nin­kas.

Pa­ta­ria po­il­siau­to­jams

Per karš­čius pa­dau­gė­ja va­sa­ro­to­jų gam­tos prie­globs­ty­je. Jie su sa­vi­mi į sto­vyk­la­vie­tes at­si­tem­pia ir krep­šius mais­to.

R. Gleiz­nys aiš­ki­na, kad da­bar ge­riau ne­im­ti į iš­ky­lą grei­tai gen­dan­čio mais­to. Ne­tu­rint są­ly­gų jo tin­ka­mai lai­ky­ti, su­klai­din­ti ga­li ir ga­lio­ji­mo da­ta – karš­ty­je lai­kant pro­duk­tą šis nu­ro­dy­mas ne­ten­ka pra­smės.

Per karš­čius mais­to pro­duk­tus nuo grei­to su­ge­di­mo gelbs­ti šalt­krep­šiai. Įdė­jus į jį plas­ti­ki­nį bu­te­lį su už­ša­lu­siu van­de­niu, į gam­tą at­si­vež­tus mais­to pro­duk­tus ga­li­ma nau­do­ti sau­giau.

Dau­ge­lis bu­vi­mo gam­to­je ne­įsi­vaiz­duo­ja be ant lau­žo kep­tų gar­du­my­nų. Spe­cia­lis­tai pa­ta­ria at­kreip­ti dė­me­sį į pro­duk­tą, ku­ris bus ke­pa­mas, ypač į deš­re­les. Rei­kė­tų pirk­ti tik tas, ant ku­rių nu­ro­dy­ta, jog jos tin­ka ke­pi­mui. Mat į deš­re­les pa­pras­tai bū­na de­da­ma prie­dų, ku­riems ke­pant su­si­da­ro kan­ce­ro­ge­ni­nės me­džia­gos.

Ka­vi­nė­se ir ki­to­se vie­šo­jo mai­ti­ni­mo įstai­go­se pa­ta­ria­ma už­si­sa­ky­ti kuo leng­ves­nių, gai­ves­nių pa­tie­ka­lų, dar­žo­vių, vai­sių. To­kie val­giai ne­ap­kraus virš­ki­ni­mo sis­te­mos. Nors pa­ta­ria­ma nau­do­ti daug skys­čių, veng­ti tu­rė­tu­me gė­ri­mų, ku­riuo­se yra sal­dik­lių. Pir­me­ny­bę teik­ti mi­ne­ra­li­niam bei ge­ria­mam van­de­niui, ar­ba­toms.

Ra­gi­na pra­neš­ti

R. Gleiz­nys ra­gi­na uk­mer­giš­kius bū­ti pi­lie­tiš­kus – pa­ste­bė­jus pre­ky­bos vie­to­je pa­si­bai­gu­sio ga­lio­ji­mo pro­duk­tus, pra­neš­ti apie tai šios įstai­gos ad­mi­nist­ra­ci­jai, va­do­vams, kad pro­duk­to ne­nu­si­pirk­tų ki­tas pir­kė­jas.

Net par­si­ne­šus į na­mus su­ge­du­sį pro­duk­tą, ne­pa­tin­gė­ti grįž­ti į par­duo­tu­vę – pa­tei­kus mo­kė­ji­mo kvi­tą, pir­kė­jui tu­ri bū­ti grą­ži­na­mi pi­ni­gai. Svar­bu ne­sku­bė­ti iš­mes­ti ka­sos če­kio.

Jei ne­pa­vyks­ta gra­žiuo­ju su­si­kal­bė­ti su pre­ky­bi­nin­kais, siū­lo­ma kreip­tis į Uk­mer­gės vals­ty­bi­nę mais­to ir ve­te­ri­na­ri­jos tar­ny­bą. Pra­neš­ti ga­li­ma te­le­fo­nu 63541 bei ne­mo­ka­ma li­ni­ja 8 800 40403.

Autorė: Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *