Pagrindiniai artėjančių Seimo rinkimų kampanijos dalyviai yra politikai, tačiau priešrinkiminėje karuselėje sukasi ir žiniasklaidos atstovai. Kad leidėjams būtų lengviau dirbti šiuo sudėtingu laikotarpiu, Lietuvos žurnalistų sąjunga bei Nacionalinė rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacija savo narius pakvietė į seminarą. Jo metu buvo diskutuojama apie Lietuvos regioninės ir vietinės spaudos pokyčius ir permainas artėjant rinkimams.
Gedimino Nemunaičio nuotr. Seminaro „Lietuvos regioninė ir vietinė spauda – pokyčiai ir permainos artėjant rinkimams“ dalyviai.
Priešrinkiminis laikotarpis leidėjams sudėtingas, nes darbe privalu laikytis Seimo rinkimų įstatymo. Jame be kita ko griežtai nurodoma, kaip skelbti rinkimų agitacijos medžiagą. Kaip laikomasi šio įstatymo, stebi ir politikai, ir rinkimų apygardų nariai, ir leidėjų konkurentai, o pastebėtus nusižengimus nagrinėja Vyriausiosios rinkimų komisijos atsakingi specialistai.
Vieni iš svarbiausių reikalavimų – politinės kampanijos metu pateikta politinė agitacija turi būti specialiai paženklinta, už ją politikai apmoka vienodais įkainiais ir tik iš savo rinkiminės sąskaitos. Draudžiama politinę reklamą publikuoti pirmame leidinio puslapyje. Be to, būtina deklaruoti rinkiminės kampanijos metu surinktas lėšas, stropiai fiksuojant, kiek ir kokio ploto leidinyje užsisakė kiekviena politinė partija ar savarankiškas kandidatas.
Lietuvos žurnalistų sąjungos bei Nacionalinės rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijos surengtame seminare dalyvavo šios asociacijos nariai bei vadovai.
Į svečius atvyko ir seminarą vedė Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius, žurnalistas Vidmantas Valiušaitis, visuomenininkas Gytis Vaškelis, Vyriausiosios rinkimų komisijos narys Jonas Udris. Politikams atstovavo Seimo frakcijos Tvarka ir teisingumas seniūnas Valentinas Mazuronis.
Seminare atkreiptas dėmesys į tai, kad iki rinkimų likus pusantro mėnesio, jokios politinės kampanijos sujudimo nejuntama – atvykęs užsienietis nė neįtartų, kad šalis rengiasi vienam svarbiausių per ketverius metus įvykiui – Seimo rinkimams. Dėl įvairių įstatymų suvaržymų šis agitacinis periodas – nykus ir nuobodus. Spėjama, kad jis suaktyvės tik likus kelioms savaitėms iki rinkimų.
Spaudos atstovai konstatavo: tam tikroms politinėmis jėgoms šiandien naudinga, kad visuomenė kuo mažiau sužinotų apie kandidatus.
UŽ inf.