Vasaros pabaigoje pristatyta išmanioji „Sodros“ sistema, sukurta įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuotą projektą „Apdraustųjų, išmokų gavėjų ir draudėjų informavimo ir konsultavimo interaktyvių elektroninių paslaugų sistemos sukūrimas ir įdiegimas (ADIS)“, gyventojams ir draudėjams pasiūlė inovatyvių galimybių. Jų nauda jau spėjo įsitikinti pirmieji vartotojai.
Informavo trumposiomis žinutėmis
Vasaros viduryje verslininkui Petrui Žukauskui nutiko nelaimė – nukritęs nuo kopėčių vyriškis susilaužė koją. Kadangi lūžis buvo rimtas, traumuotą koją gipso įtvare teko laikyti du mėnesius.
Per šį laikotarpį susikaupė nemažai nenuveiktų darbų ir kitų svarbių reikalų. Be to, nuo vyriškio kojos nuėmus įtvarą, gydytojas paskyrė trijų savaičių trukmės reabilitacijos procedūras. Todėl ligos pašalpai reikalingų gauti dokumentų tikrai nebuvo artimiausių ką tik judėjimo laisvę atgavusio P. Žukausko darbų sąraše.
Vis dėlto po savaitės į vyriškio mobilųjį telefoną atėjo trumpoji žinutė, pranešanti apie jam priskaičiuotą ligos išmoką. Dar po kelių dienų kita žinutė informavo, kad priskaičiuota išmoka buvo pervesta į P. Žukausko banko sąskaitą. Kaip jam tai pavyko?
Sūnaus padedamas prašymą ligos pašalpai gauti P. Žukauskas užpildė internetu. Tuo pačiu pažymėjo, kad nuo šiol išmanioji „Sodra“ apie svarbius įvykius jį informuotų trumpąja žinute.
„Aišku, kad tai yra žymiai geriau, nes padeda sutaupyti laiko. O mano situacijoje vizitas į „Sodros“ skyrių būtų sudaręs ir papildomų nepatogumų. Dabar gi niekur nereikėjo vykti, o apie ligos pašalpos skyrimo procesą buvau nuolatos informuojamas“, – sakė P. Žukauskas.
Pateikia aktualius pranešimus
Informavimas apie paskirtą ar išmokėtą ligos pašalpą yra vienas iš daugiau kaip 300 atvejų, kada išmanioji „Sodros“ sistema nusiųs tikslinį pranešimą.
Aiškindamas išmaniosios „Sodros“ sistemos veikimo principus, „Sodros“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Strumskis teigė, kad panaudodama specialius algoritmus sistema nuolatos analizuoja turimus duomenis ir ieško aktualių konkrečiam žmogui įvykių.
Pavyzdžiui, atsitikus draudiminiam įvykiui, suėjus pensiniam amžiui, pasikeitus aktualiems teisės aktams ar priartėjus įmokos mokėjimo terminui sistema automatiškai apie tai informuoja gyventoją ir pataria, kokių veiksmų jam reikia imtis.
„Kitaip sakant, žmogui nereikia galvoti, ką jis turi prisiminti ar padaryti. Už jį galvoja išmanioji „Sodra“, – sistemos pranašumus apibendrino M. Strumskis.
Be to, išmaniosios „Sodros“ galimybės yra prieinamos ne vien gyventojams, bet ir draudėjams. Sistema taip pat leidžia pasirinkti patogiausią informavimo būdą – gyventojas ar draudėjas pranešimus apie aktualius įvykius gali gauti e. paštu, trumposiomis žinutėmis, telefonu, per e. pristatymo sistemą ar į „Sodros“ paskyrą.
Atpažįsta pagal balsą
Dar viena „Sodros“ naujovė, kuria kol kas negali pasigirti jokia kita šalies institucija, yra asmens identifikavimas pagal balsą. Paskambinus trumpuoju „Sodros“ numeriu 1883 sistema automatiškai nustato žmogų pagal jo balsą.
Taip į skambutį atsiliepęs „Sodros“ konsultantas iš karto žino, su kuo jis kalba. Neužduodamas papildomų klausimų jis mato asmeninę skambinančiojo informaciją ir gali sklandžiau jam patarti rūpimais klausimais.
Šią paslaugą gyventojai gali užsisakyti užsukus į teritorinį „Sodros“ skyrių ir jame palikus savo balso pavyzdį.
Pasak M. Strumskio, tiek atpažinimas pagal balsą, tiek išmanioji sistema yra novatoriškos ir svarbios galimybės, leisiančios „Sodrai“ teikti naujo lygio paslaugas ir išplėsti esamų paslaugų naudotojų ratą.
IVPK inf.
Užs. Nr. 1150