Siūloma keisti savivaldybės administracijos struktūrą

Autorius Ukmergės žinios
Siūloma keisti savivaldybės administracijos struktūrą /

Nuo kitų metų pavasario turėtų keistis Ukmergės rajono savivaldybės administracijos struktūra – keliomis pareigybėmis administracijos darbuotojų pamažėtų. Pokyčių projektą jau greitai svarstys savivaldybės taryba.

Siūloma sumažinti administracijos skyrių skaičių nuo 16 iki 13, sujungiant skyrius, kurių darbuotojams, atliekant jiems pavestas funkcijas, būtina glaudžiai bendradarbiauti.

Numatoma sujungti apskaitos ir rinkliavų, švietimo ir kultūros, architektūros ir infrastruktūros, viešųjų pirkimų ir teisės, personalo, dokumentų valdymo ir civilinės metrikacijos skyrius. Strateginį planavimą perduoti investicijų skyriui. Šiuose skyriuose įvesti vedėjo pavaduotojo pareigybes. Tai padėtų užtikrinti sklandų skyrių darbą darbuotojų atostogų, ligos, komandiruočių atvejais. Be to Viešojo administravimo įstatyme yra numatyta, kad skyrių turi sudaryti ne mažiau kaip 4 darbuotojai. 

Laukiantis pokytis – iš seniūnijų specialistų į savivaldybės administraciją perimama atliekama rinkliavų funkcija.

Šiuo metu su rinkliavomis dirba 4 administracijos specialistai ir 12 specialistų seniūnijose. „Toks rinkliavos specialistų darbo organizavimas itin neefektyvus ir brangus“, – rašoma projekte.

Kaimiškose seniūnijose dirbantys specialistai pokyčius dėl deklaruojamų vietų ir su tuo susijusius rinkliavų duomenis perduotų administracijos rinkliavos specialistams.

Su rinkliavomis dirbantys specialistai lankytųsi kaimiškose seniūnijose.

Manoma, kad dėl šių funkcijų pasidalijimo pokyčių seniūnijų specialistai galės daugiau dėmesio skirti gyventojų problemų sprendimui, bendradarbiavimui su nevyriausybinėmis organizacijomis, bendruomenėmis, suteikti joms pagalbą rengiant projektus, sprendžiant aplinkos tvarkymo, gyventojų užimtumo problemas.

Seniūnijose dirbančių specialistų skaičius būtų nustatytas atsižvelgiant į gyventojų, prižiūrimų patalpų skaičių ir tvarkomos aplinkos plotus.

Manoma, kad toks specialistų ir kitų ūkinių darbuotojų skaičiaus nustatymas nesudarys prielaidų papildomų etatų įvedimui nesant objektyvių priežasčių.

Pagal siūlomą projektą administracijos darbuotojų skaičius mažėtų nuo 227 iki 225 pareigybių. Atsirastų naujas infrastruktūros inžinieriaus etatas. To reikalauja Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymas.

Be to, Balelių universalaus daugiafunkcio centro ūkiniai etatai perduodami Taujėnų seniūnijai. Ateityje planuojame modernizuoti seniūnijose šilumos ūkį, privatizuoti nenaudojamus pastatus. Tai leis palaipsniui mažinti darbuotojų skaičių.

Žadama, kad papildomo finansavimo dėl administracijos struktūros pertvarkos nereikės. Tvirtinant kitų metų biudžetą, darbo užmokesčio fondo pasikeitimai bus susiję su pareiginės algos bazinio dydžio bei minimalios mėnesinės algos pasikeitimais.

Tikimasi, kad pokyčiais bus užtikrintas efektyvus savivaldybės administracijos darbas, administracijos veiklos skaidrumas, paslaugų efektyvumas ir kokybė.

Priėmus sprendimą bus patvirtinti ir administracijos skyrių, seniūnijų pareigybių sąrašai, nuostatai, valstybės tarnautojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai.

Jei rajono politikai pokyčiams pritars, savivaldybėje bus tokie skyriai: Apskaitos ir rinkliavų, Centralizuoto vidaus audito, Finansų, Informacinių technologijų ir viešųjų ryšių, Personalo, civilinės metrikacijos ir dokumentų valdymo, Socialinės paramos, Strateginio planavimo, investicijų ir verslo plėtros, Švietimo, kultūros ir sporto, Turto ir įmonių valdymo skyriai ir Ūkinio aptarnavimo poskyris. Taip pat – Urbanistikos ir infrastruktūros, Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos, Viešųjų pirkimų ir teisės, Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriai.

Išliks filialai – seniūnijos: Ukmergės miesto, Deltuvos, Lyduokių, Pabaisko, Pivonijos, Siesikų, Šešuolių, Taujėnų, Veprių, Vidiškių, Želvos, Žemaitkiemio.

Jei projektui bus pritarta, savivaldybės administracijos struktūrą planuojama keisti nuo kitų metų kovo. Pastarąjį kartą struktūra keista prieš penkerius metus.

Taip pat siūloma vienu etatu didinti rajono savivaldybės tarybos sekretoriato pareigybių skaičių – nuo 3 iki  4.

Viešojo administravimo įstatyme nustatyta, kad meras teikia savivaldybės tarybai siūlymus dėl sekretoriato sudarymo ir jo pareigybių skaičiaus nustatymo arba mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo (jeigu sekretoriatas nesudaromas).

Dabar mero potvarkiu patvirtintos pareigybės: 2 – karjeros valstybės tarnautojų (vedėjo ir vyriausiojo specialisto); 1 – mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo (mero patarėjo).

Numatoma patvirtinti papildomą karjeros valstybės tarnautojo – vyriausiojo specialisto – pareigybę, kuri būtų steigiama savivaldybės tarybos ir komitetų veiklos viešinimui, tam tikrų funkcijų iš savivaldybės administracijos perėmimui.

Tikimasi, kad atsiradus papildomam etatui bus sklandžiau organizuojamas sekretoriato darbas, užtikrinamas pakeičiamumas darbuotojų atostogų ar nedarbingumo laikotarpiu, nauja funkcija susijusi ir su savivaldybės tarybos sprendimų viešinimu. 

Priminsime, kad sekretoriatas buvo įsteigtas 2011 m. vasarą. Atlyginimai jų darbuotojams mokami iš rajono biudžeto, tačiau kitos jo eilutės nei kitiems darbuotojams.

UŽ inf.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *