Rūpesčiai ir nervai – dėl skalbimo mašinos

Autorius Vaidotė Šantarienė
Rūpesčiai ir nervai – dėl skalbimo mašinos / Barnių su meistrais gali kilti ir dėl įvairios buitinės technikos.

Sugedus buitinei technikai dažniausiai šaukiamės specialistų pagalbos. Tačiau nutinka ir taip, kad tenka nusivilti meistrais. Rūpesčiai, nuostoliai ir konfliktai tuomet neišvengiami.

Ponas Antanas, kurį į redakciją atlydėjo sūnus, tikina, kad žalos jam pridarė skalbimo mašinų meistras. Vyrai pasakojo, kad prieš kurį laiką mašiną prireikė tvarkyti. Laikraštyje radę skelbimą, kad nebrangiai taisoma buitinė technika, paskambino nurodytu telefonu.

„Atvyko meistras, patikrino su savo atsivežta įranga – paaiškėjo, kad ją prijungus lyg ir veikia, ir su mašinos mikroschema viskas gerai. Atvažiavo kitą kartą vėl, atsivežė detalę su stiklu. Tada kaip jungė mašiną – visą mikroschemą sudegino…“ – pasakojo jie.

Žmonės įsitikinę, kad tai – meistro kaltė. Tačiau, sako, šis su tuo esą nesutinka: „Juk pats matė, ką padarė, – vis tiek neprisipažino. O mašina gal dar kažin kiek būtų veikusi.“

Teigė už meistro vizitus pinigų nemokėję, tačiau gaila sugadintos mikroschemos. Ji, anot jų, brangiai kainuoja. Atsiskaityti už padarytus nuostolius, įsitikinę vyrai, privalo pats meistras.

Pasakojo, kad iš pradžių jis buvo atvykęs ne sykį, o paskui dingo: „Nors žadėjo atvažiuoti dėl mikroschemos, jau du mėnesius nesirodo. Telefonu iš skelbimo nebeatsiliepia, o tuo, kurį buvo davęs savo, irgi nebepasiekiamas.“

Ponas Antanas jaučiasi nukentėjęs, mano, kad meistras „mėto pėdas“. Jis pasiryžęs ieškoti teisybės, netgi svarsto kreiptis į policiją. „O gal apskritai tai – kokie nors sukčiai… Norim bent kitus žmones įspėti, kad į juos nesikreiptų“, – sakė jis.

Teigia, kad sumokėjo

Paskambinus pašnekovo minėtame skelbime nurodytu telefonu atsiliepė įmonės atstovė. Papasakojus, dėl ko žmonės kreipėsi į redakciją, moteris sakė nenorinti sutikti su tuo, kad meistras gali piktybiškai nekelti telefono. „Tikrai negali būti, kad nekelia. Visada kelia – ir meistras, ir mano numeris duotas… Visi telefonai nurodyti, gali jais skambinti“, – tvirtino ji.

Neslepia, kad bendraujant su klientais pasitaiko visokių situacijų. „Kai dirbi su žmonėmis, visko būna – ir nesusipratimų, ir nesusikalbėjimų. Neretai žmonės „stato ką iš savęs“, tai ne taip ir išeina, tada būna visokių nesąmonių. Pirma tegul skambina mums, o ne į redakciją, ir nedaro čia cirkų“, – susierzinimo neslėpė pašnekovė.

Po kelių minučių ji pati paskambino į redakciją. Teigė ką tik apie šį atvejį pasikalbėjusi „su įmonės meistrais“ – jie patvirtino, kad tokio kliento būta.

„Tikrai buvo, tvarkyti mašinos važiuota, daryta – meistrai žino tą atvejį. Meistras matė, kas nutiko, o klientas pats pasakė, kad jam sumokėtų 50 eurų už mikroschemą. Meistras sumokėjo – žmogus pinigus paėmė, bet šitaip dabar daro… „Taikiai“ išsiskyrė, vadinasi“, – pasipiktinimo neslėpė prisistatyti nenorėjusi moteris.

Jei padaryta žala

Apie pardavėjų, paslaugų teikėjų ir jų gavėjų bei pirkėjų pareigas ir teises kalbama LR civiliniame kodekse. Vadovaujantis jo nuostatomis, jeigu kas nors padaryta netinkamai, galima pasinaudoti kodekse numatytomis pirkėjo teisėmis.

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėjos Giedrės Nenartavičiūtės, žmogus turi teisę prašyti atitinkamai atlyginti patirtą skriaudą. „Jeigu parduotas daiktas, šiuo atveju – remonto darbai, neatitinka kokybės reikalavimų ir pardavėjas ar paslaugų teikėjas su pirkėju neaptarė jų trūkumų, žmogus gali reikalauti tai pakeisti, kad būtų tinkamos kokybės. Išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl pirkėjo kaltės. Arba – kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina“, – vardijo ji.

Taip pat turi teisę reikalauti, kad pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų daikto trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas juos ištaisyti. Dar viena galimybė – grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto pardavimas (paslaugos) yra esminis sutarties pažeidimas. Žmogus turi teisę pats pasirinkti, kurio varianto pareikalauti.

Priklausomai nuo to, kokie yra patirti nuostoliai, užsakovas gali reikalauti rangovo atitinkamai sumažinti darbų kainą.

Gali kreiptis

Remiantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymu, vartotojas, manantis, kad pardavėjas ar paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ir interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis į paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus. Privaloma kreiptis ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių pažeidimą. Paslaugų teikėjas, pažymi G. Nenartavičiūtė, vartotojui turėtų atsakyti per 14 dienų nuo jo kreipimosi gavimo dienos.

„Tuo atveju, jeigu su skundžiamu paslaugų teikėju ginčo išspręsti taikiai nepavyksta, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, – aiškino ji. Tarnybai reikia pateikti minėtame įstatyme nurodytus dokumentus – prašymą, kreipimosi raštu į skundžiamą paslaugų teikėją kopiją, jo atsakymo kopiją, sutarties kopiją, jeigu ji sudaryta raštu, už suteiktas paslaugas pinigų sumokėjimo faktą patvirtinančio dokumento kopiją ir pan.

Tarnyba kiekvieną atvejį vertina individualiai ir nešališkai. Ji remiasi ginčo šalių pateiktais objektyviais įrodymais ir sprendžia dėl vartotojo pretenzijų paslaugos teikėjo atžvilgiu pagrįstumo.

Padarė klaidą

Savo nuomonę apie šią istoriją turi ir vienos buitine technika prekiaujančios parduotuvės Ukmergėje savininkas Kęstutis Grakavinas. Pačia pirma meistrą kvietusiųjų klaida jis vadina tai, kad jo ieškojo telefonu, nurodytu skelbime. „Kviestis meistrą be rekomendacijų – absurdas, – sako jis. – Bet kas gali duoti skelbimą, nežinia, kokių meistrų šitaip galima sulaukti.“

Jis spėja, kad pono Antano minėta „detalė su stiklu“ yra skalbimo mašinos durelių mechanizmas. „Turbūt jas pakeitė, bet, pakeitus dureles, ta mikroschema negalėjo sudegt. Greičiausiai spynutėj buvo kaltė – ją pirma reikėjo keisti. Kaltinti meistrą? Reikalauti atsiskaityti už mikroschemą? Juk jis norėjo sutvarkyti… Be to, pagal ką žmonės nustatė mikroschemos vertę?“ – svarsto pašnekovas.

Dėl kaltės – į teismą

Tačiau, sako jis, bene svarbiausias čia yra ir mašinos amžius: „Kokio senumo ta mašina? Gal iškart reikėjo ją išmest, nes apskritai nebepataisoma?“

Sako nepalaikantis nė vienos pusės – nei meistro, nei kliento. Nemano, kad kreiptis į policiją – išeitis.

„Jeigu ko neišsprendžia, žmogui reikėtų pasisamdyti nepriklausomą ekspertą – kvalifikuotą meistrą, sertifikatą turintį specialistą, kad apžiūrėtų skalbimo mašiną, išaiškintų, kas sugadinta. Jei nustatys meistro kaltę, tada žmogus gali kreiptis į teismą“, – sakė K. Grakavinas.

Jis pataria tokiais atvejais nesikviesti meistrų „iš skelbimų“, o pasiteirauti bet kurioje buitinės technikos parduotuvėje, kur, anot jo, visada rekomenduos gerą specialistą.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *