Nors teigiama, kad daugiabučių namų renovacija Ukmergėje vyksta sklandžiai, gyventojai vardija problemas. Viena tokių – įstrigusi dviejų daugiabučių registracija, dėl ko savininkai negali savo butų parduoti.
Dėl po renovacijos įstrigusio įregistravimo proceso skundėsi Vytauto gatvės 98 namo gyventoja Asta. Pasakojo, kad ji negali tvarkytis dokumentų, reikalingų buto pardavimui.
Taip yra dėl to, kad Registrų centre renovuoto namo dokumentai vis dar nesutvarkyti. Situacija tęsiasi jau kelintus metus.
„Mūsų namo renovacija nuo 2017 metų vis dar neįregistruota Registrų centre“, – sakė Asta. Ji pati su problema susidūrė, kai, norėdama parduoti butą, kreipėsi dėl kadastrinių matavimų. Sumokėjo avansą ir užstrigo – reikalai nejuda ir nepajudės iš vietos, kol nebus įregistruoti namo dokumentai po renovacijos. Esant tokiai situacijai, pirkėjas negali kviesti turto vertintojo, kuriam pateikus išvadas, galėtų kreiptis į banką dėl paskolos. Parduoti buto negali jau daugiau kaip metus.
Moteris ne sykį skambino į UAB Ukmergės butų ūkį, administruojantį daugiabučių namų renovaciją mūsų savivaldybėje, tačiau problema vis dar neišspręsta.
UAB Ukmergės butų ūkio direktorius Raimondas Baltaduonis sakė, kad situacija jam žinoma ir sprendžiama nuo pat pirmųjų jo darbo šioje įmonėje dienų. Direktorius patikslino, kad Registrų centrui dokumentai teikiami po renovacijos darbų įvertinimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje. Vytauto gatvės 98 namo darbai Inspekcijoje buvo patvirtinti 2019 metų vasario mėnesio pabaigoje. Nepavyksta užregistruoti nuo šios datos, o ne nuo 2017 metų, kaip minėjo gyventoja. 2017 metais vyko renovacijos darbai, tad tuo metu Registrų centrui dokumentai dar tikrai negalėjo būti teikiami.
Vis dėlto net ir nuo 2019 metų vasario – pakankamai ilgas laikas sutvarkyti visus reikiamus dokumentus.
R.Baltaduonis paaiškino, kad dokumentus registruoti turi pateikti rangovas per sistemą infostatyba. Prieigą prie jos turi tik rangovo atsakingas darbuotojas.
Butų ūkio duomenimis, namo nepavyksta įregistruoti todėl, kad Registrų centras atmeta rangovo pateiktus dokumentus, tačiau aiškiai nenurodo, kokius žingsnius reikia atlikti, kad registracija būtų galima. Iš pradžių nurodė plotų neatitikimą, atsiradusį dėl papildomai įgyvendinto balkonų įrengimo. Tai esą buvo pašalinta, tačiau iš naujo pateikti dokumentai vėl buvo atmesti. Susirašinėjimas tęsiasi, tačiau Registrų centras neįvardija, ko tiksliai reikia. Ne sykį konsultuotasi ir žodžiu. Nurodymus įvykdo, bet atsiranda vis naujų niuansų. „Kiek siuntėme raštų, vis atmeta“, – sakė direktorius. Paskutinį kartą dėl įregistravimo kreiptasi šių metų balandį. Dokumentai vėl buvo atmesti.
Butų ūkio direktorius informavo, kad be šio yra dar vienas namas, dėl kurio užregistravimo po renovacijos kyla problemų. Tiesa, nenurodė, kuris tai namas.
Taiso klaidas
R.Baltaduonis paminėjo, kad abiejų namų renovacijos įregistravimą stabdo dokumentuose buvusių darbuotojų padarytos klaidos.
„Kai nuo pat pradžių dokumentai parengti netinkamai, tenka viską perdaryti. Buvo nurodyta ne ta statybos rūšis, rasta neatitikimų projektavimo dokumentuose, nes, vykdant darbus, daryti pakeitimai ir daugiau neatitikimų“, – teigė įmonės vadovas.
Pasak jo, situaciją apsunkina ir tai, kad Ukmergėje nėra Registrų centro skyriaus, dokumentus reikia siųsti į Vilnių, o karantino laikotarpiu nebuvo galimybės nuvykti pasikonsultuoti gyvai. „Kol veikė skyrius Ukmergėje ir būdavo galimybė konsultuotis su specialistais, tokių problemų nekildavo.“
R.Baltaduonio teigimu, konsultacija, paskambinus trumpuoju telefonu, kai kiekvieną kartą atsiliepia vis kitas konsultantas, neišsami, nėra aišku, ką turi atlikti, kad pagaliau objektas būtų įregistruotas.
VĮ Registrų centro Komunikacijos skyriaus atstovas spaudai Mindaugas Samkus komentuodamas situaciją sakė: „Iš pateiktų dokumentų matome, kad 2019 m. vasario 18 d. statybos užbaigimo akte įrašyti duomenys apie pastato naudingą plotą nesutampa su kadastro duomenų byloje įrašytais duomenimis. Taip pat minėtame statybos užbaigimo akte įrašyta, kad daugiabučiame name atlikta renovacija, tačiau pateiktoje byloje tokių duomenų užfiksuota nėra.“
Atstovo duomenimis, šiuo metu Nekilnojamojo turto registro sistemoje matoma, kad bylą rengęs matininkas minėtą trūkumą gegužės mėnesį ištaisė.
Ką dar reikia padaryti? „Norint Nekilnojamojo turto registre įteisinti šio daugiabučio namo renovaciją, reikia patikslinti 2019 m. vasario 18 d. statybos užbaigimo aktą taip, kad duomenys apie namo naudingą plotą sutaptų su kadastro duomenų bylos duomenimis“, – sakė M. Samkus.
Minimo namo rangovas yra Panevėžio įmonė AB „Statkorpas“. Jos generalinis direktorius Donatas Sabanskis sakė, kad reikia iš naujo į sistemą įkelti visus dokumentus su teisingai nurodyta kvadratūra ir kitais duomenimis. „Viskas užsitęsė, nes tiek užsakovo, tiek mūsų pusėje keitėsi žmonės – dokumentus rengė visai kiti žmonės, kurie dabar nebedirba“, – sakė vadovas. Pažadėjo, kad ištaisytus dokumentus atsakingas darbuotojas į sistemą įkels per artimiausias dvi savaites.
Butų ūkio vadovas sakė, kad gyventojams dėl neįregistruotos renovacijos gali kilti ir daugiau prob-lemų, pavyzdžiui, negalėtų gauti banko paskolos vidaus modernizacijai. Tačiau patikino, kad renovacijos paskola nei pabrangs, nei užsitęs. Ji pradedama mokėti gavus valstybės dalinę paramą, kuri skiriama iš karto po to, kai Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija įvertina objektą. Tai jau sutvarkyta.
R.Baltaduonis taip pat pripažino, kad atsakomybė dėl situacijos nenumatyta niekam.