Re­mon­tuo­ja­mos gat­vės skriau­džia kai­my­nus

Autorius Ukmergės žinios

Gat­vių re­mon­to me­tu gy­ven­to­jams ten­ka ap­si­šar­vuo­ti kan­try­be. Ta­čiau ne vi­sa­da tai pa­vyks­ta. An­tai, re­mon­tuo­jant J. Ba­sa­na­vi­čiaus gat­vę, di­džio­ji da­lis au­to­mo­bi­lių srau­to te­ko J. Bi­liū­no gat­vei.

07-05-4 straipsnio nuotr

 

Gedimino Nemunaičio nuotr. J. Basanavičiaus gatvės remontą planuojama baigti kitais metais.


 

Jo­je gy­ve­nan­tys uk­mer­giš­kiai skun­džia­si, kad tai „pri­bai­gė“ jos dan­gą, ir ti­ki­si re­mon­to.

J. Bi­liū­no gat­vės gy­ven­to­jai pa­tei­kė pra­šy­mą sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jai, ku­ria­me pra­šo­ma su­re­mon­tuo­ti šią gat­vę. Sa­vi­val­dy­bės spe­cia­lis­tai ra­gi­na­mi at­si­žvelg­ti į itin pras­tą dan­gos būk­lę ir at­ei­ty­je pla­nuo­jant re­mon­tus pir­me­ny­bę teik­ti J. Bi­liū­no gat­vei. Šį pra­šy­mą pa­si­ra­šė 46 žmo­nės.

At­sa­ky­mo sa­vi­val­dy­bė dar ne­pa­tei­kė, ta­čiau jau da­bar aiš­ku, kad ti­kė­tis ka­pi­ta­li­nio šios gat­vės re­mon­to ne­ver­ta.

Uk­mer­gės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Že­mės ūkio ir in­fra­struk­tū­ros sky­riaus vy­riau­sia­sis spe­cia­lis­tas Vy­gin­tas Du­baus­kas sa­ko, kad ga­li­my­bės pa­ten­kin­ti to­kį gy­ven­to­jų pa­gei­da­vi­mą ar­ti­miau­siu me­tu ne­at­si­ras dėl lė­šų sty­giaus.

Net ir 2014–2020 me­tų Eu­ro­pos Są­jun­gos fi­nan­sa­vi­mo eta­pe ti­ki­my­bės „pra­stum­ti“ šios gat­vės re­konst­ruk­ci­ją be­veik nė­ra. Pa­grin­di­nė prie­žas­tis – tai ša­lu­ti­nė gat­vė, ku­rio­je pa­pras­tai ne­bū­na di­de­lio au­to­mo­bi­lių srau­to.

V. Du­baus­kas pri­pa­žįs­ta, kad šiuo me­tu J. Bi­liū­no gat­vės būk­lė pras­ta, ta­čiau ge­riau­siu at­ve­ju gy­ven­to­jai ga­li ti­kė­tis tik „kos­me­ti­nio“ jos as­fal­to „lo­py­mo“.

Sa­vi­val­dy­bė pla­nuo­ja ki­ta­me eta­pe re­mon­tuo­ti di­džiau­sias, in­ten­sy­viau­sio eis­mo mies­to gat­ves ir šiuos ke­ti­ni­mus ar­ti­miau­siu me­tu de­rins su Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos.

Anot V. Du­baus­ko, šiuo me­tu vi­si pri­ori­te­tai ski­ria­mi Klai­pė­dos, Va­sa­rio 16-osios, So­dų, Pau­pio gat­vėms. Jau į pa­bai­gą ei­na jų re­konst­ruk­ci­jos pro­jek­tai.

Pla­nuo­se – ir Ant­akal­nio bei Vil­niaus gat­vės. V. Du­baus­kas sa­ko, kad Vil­niaus gat­vė­je ak­tu­a­liau­sia lie­taus ka­na­li­za­ci­ja. Mat ne­spė­jan­tis nu­bėg­ti van­duo ap­se­mia gy­ven­to­jų kie­mus.

Ta­čiau ga­lu­ti­nis re­mon­tuo­ti­nų gat­vių są­ra­šas pri­klau­sys nuo to, ko­kio dy­džio eu­ro­pi­nė pa­ra­ma bus skir­ta.

J. Ba­sa­na­vi­čiaus ir Baž­ny­čios gat­vių re­konst­ruk­ci­ja pra­dė­ta per­nai lap­kri­tį. Šiuo me­tu jau pa­dė­ti skal­dos pa­grin­dai, Baž­ny­čios gat­vė­je sta­to­mi ša­li­gat­vių bor­te­liai. Abie­jo­se gat­vė­se pra­dė­ti ties­ti van­den­tie­kio ir ka­na­li­za­ci­jos, lie­taus nuo­te­kų tin­klai.

Ti­ki­ma­si, kad iki rug­sė­jo 1-osios dar­bus at­lie­kan­ti UAB „Uk­mer­gės ke­liai“ su­spės pa­deng­ti pir­mą­jį as­fal­to sluoks­nį. Iš vi­so jų tu­ri bū­ti du. Ar ant­rą­jį pa­vyks abie­jo­se pa­klo­ti dar šie­met, pri­klau­sys nuo oro są­ly­gų. Mat prieš tai dar bus klo­ja­mos ša­li­gat­vių trin­ke­lės.

J. Ba­sa­na­vi­čiaus ir Baž­ny­čios gat­vių re­konst­ruk­ci­jos pa­baig­tu­vės pa­gal pro­jek­tą nu­ma­to­mos ki­tų me­tų spa­lio mė­ne­sį.

Ben­dra pro­jek­to ver­tė – 7,35 mi­li­jo­no li­tų. Eu­ro­pos Są­jun­ga fi­nan­suo­ja apie 4,2 mi­li­jo­no li­tų. Dar pu­sė mi­li­jo­no gau­na­ma iš vals­ty­bės biu­dže­to. Sa­vi­val­dy­bei ten­ka li­ku­sio­ji da­lis – apie 2,4 mi­li­jo­no li­tų. Į ją įei­na ir eu­ro­pi­ne pa­ra­ma ne­fi­nan­suo­ja­mos lė­šos van­den­tie­kiui ir ka­na­li­za­ci­jai.

Autorė: Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *