Rajono kelių bėdos – apverktinos

Autorius Ukmergės žinios

Ar Uk­mer­gei rei­ka­lin­gas dar vie­nas til­tas per Šven­tą­ją? Ar Že­mait­kie­mio san­kry­ža – pa­ti pa­vo­jin­giau­sia vie­ta au­to­ma­gist­ra­lė­je? Ar per­ėjų kal­ne­liai įreng­ti ten, kur la­biau­siai rei­kia?

08-23-1 straipsnio nuotr

 

Ge­di­mi­no Ne­mu­nai­čio nuotr. Uk­mer­gės ke­liai ir gat­vės pa­ti­ria įvai­rių iš­ban­dy­mų.


 

At­sa­ky­mų ieš­ko­ta ra­jo­no va­do­vų su­si­ti­ki­me su Sei­mo na­riais ir Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos at­sto­vais.

Pra­stė­jan­ti ke­lių bei kai ku­rių gat­vių būk­lė – vie­ni opiau­sių klau­si­mų, ypač rū­pin­čių ra­jo­no gy­ven­to­jams. Be­veik vi­suo­se su­si­ti­ki­muo­se su uk­mer­giš­kiais val­džia šia te­ma su­lau­kia prie­kaiš­tų.

Ant­ra­die­nį sa­vi­val­dy­bė­je vy­ku­sia­me po­sė­dy­je kal­bė­ta apie ra­jo­no ke­lių ir gat­vių būk­lę, fi­nan­si­nes jų prie­žiū­ros, plėt­ros ir sau­gaus eis­mo prie­mo­nių kū­ri­mo ga­li­my­bes.

Šia­me ap­ta­ri­me da­ly­va­vo mū­sų ra­jo­no val­džia, Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jai Dai­nius Miš­ki­nis ir Egi­di­jus Skro­de­nis.

Kaip pa­grin­di­niai tar­pi­nin­kai, ak­tu­a­lias sa­vo rin­kė­jų pro­ble­mas per­duo­dan­tys aukš­čiau­sioms vals­ty­bės ins­tan­ci­joms, da­ly­va­vo mū­sų rink­ti Sei­mo na­riai Lo­re­ta Grau­ži­nie­nė, Arū­nas Du­dė­nas, Ka­zys Gry­baus­kas.

Fi­nan­sa­vi­mas ma­žė­ja

Uk­mer­gės ra­jo­no me­ras Vy­das Pa­knys iš­sa­kė su­si­rū­pi­ni­mą dėl kas­met be­si­trau­kian­čių lė­šų vie­ti­nių ke­lių prie­žiū­rai iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros fi­nan­sa­vi­mo pro­gra­mos.

Šis Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos fi­nan­sa­vi­mas per pen­ke­rius me­tus su­ma­žė­jo dvi­gu­bai. Tuo tar­pu ra­jo­no ke­lių būk­lė vis pra­stė­ja.

Šie­met iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos vie­ti­niams ke­liams sa­vi­val­dy­bė ga­vo 2,1 mi­li­jo­no li­tų. Tai 9 pro­cen­tais ma­žiau nei per­nai.

Ypač ne­ra­mi­na ki­tų me­tų prog­no­zės. Vy­riau­sy­bė­je jau pa­si­gir­do per­spė­ji­mų sa­vi­val­dy­bėms, kad ki­tais me­tais iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos gau­tų lė­šų vie­ti­nių ke­lių prie­žiū­rai iš vi­so ne­bus ga­li­ma pa­nau­do­ti.

Jie bus skir­ti tik nau­jų šios in­fra­struk­tū­ros ob­jek­tų kū­ri­mui – ke­lių as­fal­ta­vi­mui, dvi­ra­čių ta­kų įren­gi­mui.

Iš kur gau­ti mi­li­jo­ną?

Vie­ti­nių ke­lių prie­žiū­rai – žvy­ra­vi­mui, grei­de­ria­vi­mui, snie­go va­ly­mui ir bars­ty­mui žie­mą – lė­šų iš sa­vo biu­dže­to tu­rės skir­ti pa­čios sa­vi­val­dy­bės.

Anot sa­vi­val­dy­bės va­do­vų ir Sei­mo na­rių, to­kie Vy­riau­sy­bės spren­di­mai – per­ne­lyg sun­ki naš­ta sa­vi­val­dy­bės biu­dže­tui. Net mi­ni­ma­liai ke­lių prie­žiū­rai tek­tų skir­ti mi­li­jo­ną li­tų.

At­kreip­tas dė­me­sys į ge­og­ra­fi­nę Uk­mer­gės pa­dė­tį. Mū­sų ra­jo­nas – pa­grin­di­nių ša­lies ke­lių san­kry­žo­je. Dėl to vie­ti­nės reikš­mės sta­tu­są tu­rin­tys ke­liai nė­ra tik ra­jo­no gy­ven­to­jų reik­mėms nau­do­ja­ma in­fra­struk­tū­ra. Ypač vie­ti­nės reikš­mės ke­lius ga­di­na sun­kias­vo­rių au­to­mo­bi­lių srau­tas.

Svars­ty­ta ir ga­li­my­bė vie­ti­nių sa­vi­val­dy­bių ke­lių prie­žiū­rai pri­trauk­ti Eu­ro­pos Są­jun­gos struk­tū­ri­nių fon­dų lė­šas. Ke­lius eks­plo­a­tuo­ja ir pas­ta­ruo­ju me­tu daug ga­lin­gos tech­ni­kos įsi­gi­ję ūki­nin­kai. Dėl to bū­tų tiks­lin­ga juos pri­žiū­rė­ti pa­si­nau­do­jant Lie­tu­vos kai­mo plėt­ros 2007–2013 me­tų pro­gra­mos prie­mo­nės „Kai­mo at­nau­ji­ni­mas ir plėt­ra“ skir­to­mis lė­šo­mis.  

Dis­ku­si­jų ob­jek­tas – ap­link­ke­lis

Su­si­ti­ki­me ap­ta­rtas ir ap­link­ke­lių klau­si­mas. Be­veik prieš de­šimt­me­tį pa­reng­ta stu­di­ja dėl Pie­ti­nio ap­link­ke­lio bei nau­jo­jo til­to per Šven­tą­ją sta­ty­bos po­rei­kio.

Anot sa­vi­val­dy­bės Že­mės ūkio ir in­fra­struk­tū­ros sky­riaus ve­dė­jo Kęs­tu­čio Jur­ke­vi­čiaus, tai su­ma­žin­tų au­to­mo­bi­lių srau­tą pa­grin­di­nė­se mies­to gat­vė­se bei ava­rin­gu­mą.

Svars­ty­ta, kad ant pa­grin­di­nio til­to nu­ti­kus eis­mo įvy­kiui, dėl ku­rio bū­tų už­da­ry­tas ke­lias, Pi­vo­ni­jos mik­ro­ra­jo­nas tap­tų at­kirs­tas nuo grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos, gais­ri­nės, po­li­ci­jos. Nu­ti­kus ne­lai­mei Už­upy­je, gel­bė­to­jai au­to­ma­gist­ra­lės til­tu at­va­žiuo­tų ge­ro­kai vė­liau.

Ta­čiau kol kas nau­ja­sis til­tas tė­ra sva­jo­nė.

Kal­ne­liai – spūs­čių kal­ti­nin­kai

Sei­mo na­rė dar­bie­tė L. Grau­ži­nie­nė per­da­vė gy­ven­to­jų ne­pa­si­ten­ki­ni­mą dėl įreng­tų kal­ne­lių per­ėjo­se, dėl jų su­si­da­ran­čias au­to­mo­bi­lių spūs­tis pa­grin­di­nė­se gat­vė­se.

Anot jos, Pa­ši­lė­je, ant Vait­kuš­kio kal­no to­kie kal­ne­liai bū­tų tiks­lin­ges­ni, ta­čiau Ke­lių di­rek­ci­ja jų ten ne­įren­gė.

Sei­mū­nas so­cial­de­mok­ra­tas K. Gry­baus­kas pri­mi­nė ne­vy­ku­sį Žel­vos mies­te­ly­je įreng­tos žie­di­nės san­kry­žos pro­jek­tą – jo­je di­des­nėms kro­vi­ni­nėms ma­ši­noms iš­si­suk­ti sun­ku, ten­ka „lai­pio­ti“ kel­kraš­čio bor­tais.

Pri­ei­ta prie iš­va­dos, kad Ke­lių di­rek­ci­jai ne­si­ta­riant su sa­vi­val­dy­bės at­sto­vais, die­nos švie­są iš­vys­ta ne­ap­gal­vo­ti ir su ra­jo­no val­džia, se­niū­nais, ben­druo­me­nėm ne­su­de­rin­ti pro­jek­tai. Daž­nai jie bū­na „po­pie­ri­niai“, ati­trū­kę nuo re­a­ly­bės ir ke­lia gy­ven­to­jams ne­pa­to­gu­mus.

Pro­ble­mų su­ma­žės ar… pa­dau­gės?

Jau daug me­tų Že­mait­kie­mio bei Ly­duo­kių se­niū­ni­jų gy­ven­to­jai lai­ką ir pi­ni­gus švais­to ap­va­žiuo­da­mi au­to­ma­gist­ra­lė­je už­da­ry­tą san­kry­žą. Šį spren­di­mą taip pat pri­ėmė Ke­lių di­rek­ci­ja.

Ko­dėl bu­vo už­da­ry­ta bū­tent ji, ne­aiš­ku. Že­mait­kie­mio san­kry­ža – ne vie­nin­te­lė šio­je au­to­ma­gist­ra­lė­je ir tik­rai ne pa­ti pa­vo­jin­giau­sia.

Ke­lių di­rek­ci­jos at­sto­vų tei­gi­mu, pa­reng­tas pro­jek­tas tu­rin­tis iš­spręs­ti šią pro­ble­mą. San­kry­žos ati­da­ry­ti pa­čio­je au­to­ma­gist­ra­lė­je ne­si­ruo­šia­ma, ta­čiau si­tu­a­ci­ją ti­ki­ma­si gel­bė­ti įren­giant ap­va­žia­vi­mą po til­tu pa­lei upę.

Ta­čiau pra­va­žia­vi­mas po til­tu yra siau­ras ir pra­si­lenk­ti dviem au­to­mo­bi­liams yra su­dė­tin­ga. Anot L. Grau­ži­nie­nės, jei įgy­ven­di­nant pro­jek­tą jis ne­bus iš­pla­tin­tas, ši vie­ta ža­da kel­ti vai­ruo­to­jams ne­ma­žai pro­ble­mų. Ypač ne­sau­gu čia tap­tų žie­mą, kuo­met ir taip per siau­ras ke­lias dar bū­tų ir sli­dus.

Sa­vi­val­dy­bės bel­džia­si aukš­čiau

Šio su­si­ti­ki­mo me­tu ap­tar­ti klau­si­mai ir pa­siū­ly­mai bus pa­teik­ti prem­je­rui Al­gir­dui But­ke­vi­čiui, su­si­sie­ki­mo mi­nist­rui Ri­man­tui Sin­ke­vi­čiui bei fi­nan­sų mi­nist­rui Ri­man­tui Ša­džiui. Su­si­ti­ki­mą su ša­lies va­do­vais ini­ci­juo­ja Sa­vi­val­dy­bių aso­cia­ci­ja – ti­ki­ma­si jų dė­me­sį la­biau at­kreip­ti į sa­vi­val­dos pro­ble­mas.

Autorė: Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *