Ukmergės mikrorajonuose ketinama atnaujinti ar įkurti penkias aikšteles automobiliams. Praėjusią savaitę vyko projektinių pasiūlymų pristatymai, į kuriuos pakviesti ir prašymus teikusių daugiabučių namų gyventojai. Dažniausias jų prašymas – didinti parkavimo vietų skaičių.
Aikštelės prie daugiabučių namų įrengiamos gyventojų prašymu, kurį pateikdami jie įsipareigoja prisidėti savomis lėšomis: 70 proc. apmoka gyventojai, 30 proc. – savivaldybė.
Atsižvelgdama į pernai gautus gyventojų prašymus, šiemet rajono savivaldybė planuoja įrengti aikšteles prie daugiabučių namų Jaunimo g. 9, Jaunimo g. 23, Veterinarijos g. 2, Vytauto g. 98, Žiedo g. 3.
Pasiūlymus pagal rajono savivaldybės užsakymą suformavo projektuotojas UAB „Optimum projektai“. Jie buvo išsiųsti daugiabučių namų pirmininkams, paskelbti rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Keičiamos ribos
Pasak projektuotojo atstovo Andriaus Gegužio, aikštelės buvo projektuojamos jau esamų aikštelių ribose, tačiau gavus gyventojų prašymus, ribos pakoreguotos.
Jaunimo g. 9 esamą 9 vietų aikštelę planuojama išplėsti į 19 vietų, ją perskiriant 1 salele. Namo pirmininkė pranešė, kad gyventojai su siūlymais nesutinka, jie norėtų dar daugiau vietų.
Jaunimo g. 23 esamą 10 vietų aikštelę planuojama išplėsti į 22 vietų, ją perskiriant 2 salelėmis ir susiaurinant plotį.
Jis paaiškino, kad įprastai, planuojant automobilius parkuoti statmenai į bortą, įrengiamos 4,35 m ilgio stovėjimo vietos bei paliekamas 5,5 m pravažiavimas. Dabar aikštelė yra platesnė. Perteklinį asfalto plotą planuojama nuardyti ir įrengti veją bei 1,5 m pločio trinkelėmis klotą pėsčiųjų taką. Į ilgį ši aikštelė išplėsta maksimaliai. Daugiau vietų įrengti nebegalima. Savivaldybės atstovas išsakė abejonę, kad 5,5 m pravažiavimas per siauras.
Namo pirmininkė pareiškė, kad esama aikštelė, kuri buvo geros būklės, sugadinta vykdant renovaciją, todėl gyventojai neplanuoja prie jos atnaujinimo prisidėti savomis lėšomis, o reikalauja, kad tvarkymo darbai būtų atlikti rangovo ar savivaldybės lėšomis.
Veterinarijos g. 2 planuojama įrengti 18 vietų aikštelę. Namo gyventojai, siekdami taupyti lėšas, kreipėsi, kad esama aikštelė būtų sumažinta, nes greta yra didelė bendro naudojimo aikštelė.
Vytauto g. 98 planuojama įrengta naują 5 vietų aikštelę. Dalis šio namo gyventojų tam nepritaria visai, nes naudojasi šalia esančia bendrąja aikštele, kiti – prašo daugiau vietų. Galutinį sprendimą gyventojai priims susirinkime.
Žiedo g. 3 esanti aikštelė bus išplėsta į žaliąją veją, įrengiant 2,5 m pločio ir 4,35 m ilgio stovėjimo vietas, statant automobilius statmenai, ir 5,5 m pravažiavimą. Numatyta įrengti 27 stovėjimo vietas, jas atskiriant trimis salelėmis, 3 vietas paliekant neįgaliesiems. Į aikštelę bus paliktas tik vienas įvažiavimas.
Namo atstovas teiravosi, ar yra galimybė įrengti ženklą, kad aikštele gali naudotis tik to namo gyventojai. Dabar joje automobilius palieka ir kitų namų gyventojai. Jam atsakyta, kad tokie ženklai yra nelegalūs. Tačiau gyventojai nuraminti, kad šalia bus įrengta didelė aikštelė, kurioje galės automobilius statyti visi, kam reikia.
Neįgaliųjų vietos
Visose naujose aikštelėse bus paklota 6 cm asfalto storio danga, esamą sutvirtinant 8 cm skaldos sluoksniu, o ten, kur asfaltas bus liejamas naujai, pagrindą sudarys 15 cm skaldos sluoksnis bei šalčiui atsparus 29 cm apsauginis smėlio sluoksnis.
Bus suformuoti nuolydžiai vandens nutekėjimui. Šaligatviai ir bortai išliks kokie yra, prie jų bus taikomas įrengiamos dangos aukštis ir nuolydis. Daugumoje aikštelių planuojama naudoti jau esamus lietaus surinktuvus. Jei aikštelių plotas bus didinamas ir keisis aikštelių konfigūracija, prireikus, bus įrengiami papildomi nauji.
Atkreiptas dėmesys, kad norint didinti kai kurias aikšteles, reikia gauti elektros tinklų ar vandentiekio įmonių sąlygas, dėl ko projektai brangtų.
Rengiant pasiūlymus, neįgaliųjų vietos nebuvo numatytos, tačiau yra privalomos – aikštelėje iki 20 vietų turi būti bent 1 vieta neįgaliesiems. Projektuotojo atstovas informavo, kad A tipo vietos plotis yra 4,9 m (3,4 m – automobiliui, 1,5 m – išlipimui), o ilgis – 8,20 m (5,20 m – automobiliui ir 3 m – išlipimui). Dėl to kai kuriose aikštelėse sumažėtų stovėjimo vietų. Būtina numatyti ir neįgaliojo patekimą iš aikštelės į namą, įrengiant nuovažas, todėl kai kur gali tekti žeminti šaligatvio bortą ir dalį šaligatvio.
Siūlomas perspektyvinis ženklinimas, kuris, nesant name neįgalių asmenų, leistų vieta naudotis kitiems namo gyventojams.
Gąsdina išlaidos
Žmones gąsdina aikštelių įrengimo išlaidos. Gyventojams domintis, ar galima esamas aikšteles ilginti ir platinti savo lėšomis ir jėgomis, nebendradarbiaujant su savivaldybe, paaiškinta, kad tai yra valstybinė žemė ir tokie veiksmai būtų laikomi nelegalia statyba. Tačiau atkreiptas dėmesys, kad gyventojai 70 proc. apmoka tik automobilių stovėjimo vietų įrengimą, o pravažiavimo įrengimą dengia savivaldybė.
Kiek kainuos įrengti aikšteles, dar nežinoma. Pasak rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vyr. specialisto Tado Balžeko, kaina paaiškėja, kai nuperkami rangos darbai.
Projektuotojo atstovas atkreipė dėmesį, kad tai tik projektiniai pasiūlymai, kurie dar gali keistis, atlikus geologinius tyrimus. Gyventojai iki rugsėjo dar gali pateikti savo siūlymus.
Po to per mėnesį planuojama parengti supaprastintus techninius projektus ir mėnesio pabaigoje paskelbti konkursus dėl darbų pirkimo.