Pėsčiųjų tilto būklė – avarinė

Autorius Skaistė VASILIAUSKAITĖ - DANČENKOVIENĖ
Gedimino Nemunaičio nuotr. Jei tiltas nebus remontuojamas, po kelerių metų taps pavojingu.

Rajono savivaldybės administracijos Saugaus eismo komisijos posėdyje, svarstant gautus prašymus, kilo nemažai diskusijų. Savivaldybės administracija iškėlė ir kitus probleminius klausimus – senamiesčio grindinio apsaugojimas bei tiltų per Šventąją būklė. Paviešinta žinia, kad vieno iš jų – pėsčiųjų tilto – būklė avarinė.

Posėdyje svarstant UAB „Farmers circle“ padalinio vadovo prašymą riboti eismą Žemaitkiemio seniūnijos Radiškio kaime, Žirgyno ir Šilinių gatvėse, komisijos narių nuomonės išsiskyrė. Vieni siūlė pritarti prašymui eismą iš vienos pusės riboti ženklais, o iš kitos, nuo kelio Nr. A6, leisti įsirengti užkardą, o kiti prašymui nepritarė.

Žemaitkiemio seniūnija eismo ribojimui kelio ženklais neprieštarauja, o užkardos prašė neleisti įrengti.

UAB „Farmers circle“ atstovės teigimu, bendro naudojimo keliai, besidriekiantys per įmonei priklausančius sklypus, tapo nesaugūs – vedant ekskursijas ūkyje, pro šalį lekiantys automobiliai, keturračiai kelia grėsmę pėstiesiems. Įmonė savo lėšomis yra įrengusi alternatyvų 4,5 m pločio kelią, kuriuo, apribojus eismą prašyme nurodytose gatvėse, galima važiuoti. Šiuo metu kelią eksploatuoja įmonė, sklypų savininkų, per kurių žemę driekiasi kelias, sutikimai gauti, laukiama jo įregistravimo ir perdavimo savivaldybei.

Komisijos nariai atkreipė dėmesį, kad alternatyvaus kelio įregistravimo procedūra stringa, siūlė palaukti, kol ji bus užbaigta. Tada, šį kelią perdavus savivaldybei, problema išsispręs pati.

Įmonės atstovė pabrėžė, kad procedūra užstrigo dėl savivaldybės iškelto reikalavimo paplatinti įrengtą kelią iki 6-ių m pločio, įrengti kelkraščius bei pagilinti griovius, tačiau įrengtas 4,5 m kelias atitinka pločio reikalavimus, o saugumo problema prašomoje uždaryti gatvėje yra itin aktuali.

Komisijos nariams teko balsuoti. Balsų dauguma įmonės prašymui pritarta iš dalies. Leista eismą riboti ženklais, ženklų schemą suderinus su policija.

„Ukmergės gelžbetonio“ prašymą patenkino

Bendru sutarimu patenkintas UAB „Ukmergės gelžbetonis“ generalinio direktoriaus prašymas leisti sužymėti automobilių stovėjimo vietas aikštelėje prie pastato Antakalnio g. 64 bei rezervuoti automobilių stovėjimo vietas.

Šios aikštelės asfaltuota dalis priklauso įmonei, kita dalis, kuri neasfaltuota, yra bendro naudojimo. Aikštele naudojasi ne tik šios bendrovės, bet ir medicinos paslaugas teikiančios UAB „Teragyda“ darbuotojai bei pacientai. Įmonė prašo leisti rezervuoti vietas bendrovei priklausančioje aikštelės dalyje, kad jomis galėtų naudotis abiejų bendrovių darbuotojai. O pacientams liktų bendro  naudojimo aikštelė. Pastebėta, kad dalį vietų minėtoje aikštelėje darbo metu užima kitos įmonės darbuotojų automobiliai. Siekiant, kad jie nepiktnaudžiautų ir liktų vietos klinikos pacientams, pasiūlyta papildomai įrengti ženklą, leidžiantį stovėti ne ilgiau nei 2 val.

Nauji kelio ženklai

Pritarta Deltuvos seniūno prašymui dėl kelio ženklų „Stop“ įrengimo Armonos 3-iojoje ir Armonos 6-ojoje gatvėse, prie sankryžų su keliu Kėdainiai–Šėta–Ukmergė. Atkreiptas dėmesys, kad pavasarį planuojamas šių gatvių remontas.

Nagrinėjant klausimą dėl trūkstamo kelio ženklo „Stovėti draudžiama“ įrengimo mieste, S. Daukanto gatvėje, prie namo Nr. 71, kur atvažiuojant iš vienos pusės toks ženklas yra, o iš kitos pusės – nėra, priimtas priešingas sprendimas nei siūlyta. Vietoje antrojo ženklo, kuris neleistų statyti automobilių, nutarta pašalinti pirmąjį ženklą ir automobilius statyti leista. Automobiliai turėtų būti parkuojami taip, kad nesudarytų kliūčių pravažiuoti. Sprendimas pasiūlytas, nes prie daugiabučių namų šioje gatvėje trūksta parkavimo vietų.

Atsiras geltonos juostos

Savivaldybės Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas  Aidas Dutkus atkreipė dėmesį į eismo saugumo užtikrinimo problemą mieste, Kauno ir Klaipėdos gatvių bei Vytauto ir Gedimino gatvių sankryžose.

Pastebėta, kad, atsiradus laikiniems kliuviniams (pavyzdžiui, remontuojant atskirus ruožus) ir eismui judant viena juosta, susidaro ypač dideli kamščiai, dėl kurių minėtos sankryžos užblokuojamos. Pasiūlyta sankryžas pažymėti geltonomis juostomis, kurios neleistų blokuoti eismo. Siūlymui pritarta.

Bėdos dėl grindinio

Savivaldybės meras Darius Varnas iškėlė klausimą dėl senamiesčio grindinio. Grindinys pastaruosius metus ne kartą remontuotas, investuota daug lėšų, tačiau, per miesto centrą ir toliau riedant sunkiasvoriam transportui, kas savaitę veriasi ir veriasi naujos duobės. Pasiūlyta riboti bendrąją automobilių masę iki 10 ar  8 tonų, nes dabar per centrą važiuoja žvyro ar kitų medžiagų pakrauti savivarčiai, kurie akivaizdžiai blogina grindinio būklę. 

Policijos atstovas Vladas Butkus atkreipė dėmesį, kad tranzitinis transportas nukreipiamas dar miesto pradžioje į apvažiavimą. Tiesa, ne visi vairuotojai laikosi ženklų. Pareigūnams sustabdžius, pažeidėjai teisinasi, kad taip vedė navigacija, o ženklo nepamatė.

Kita problema – aptarnaujantis transportas – šiukšliavežės, autobusai, ugniagesių automobiliai, remonto darbus vykdančių įmonių transportas. Jų nukreipti į apvažiavimą nėra galimybės, nes paslaugos turi būti teikiamos, tačiau ir šios transporto priemonės yra sunkiasvorės.

Savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Tadas Balžekas atkreipė dėmesį, kad po remonto darbų pernelyg greitai leidžiamas eismas suremontuotose atkarpose. Pagal technologijas, pabaigus darbus, dar 30 dienų grindinys turėtų stingti, o praktiškai eismas leidžiamas iš karto, todėl nenuostabu, kad akmenys tuoj pat atšoka.

Tilto būklė avarinė

Skyriaus vedėjas T. Balžekas iškėlė ir tiltų per Šventąją problemą. Pasak jo, neseniai buvo atlikta pėsčiųjų tilto per Šventąją ekspertizė ir nustatyta, kad tiltas yra avarinės būklės. Pasak ekspertų, jei tiltas nebus remontuojamas, po penkerių metų jis gali griūti.

Vedėjas daro prielaidą, kad automobilių tiltas greičiausiai yra panašios būklės ir važiuoti juo sunkiasvoriam transportui yra pavojinga. Šiuo metu tiltas yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos žinioje. Jau kurį laiką kalbama apie jo perdavimą savivaldybei, tačiau prieš tai jis turi būti suremontuotas. Meras sakė, jog gavo patvirtinimą, kad tilto remonto projektas jau baigiamas ruošti.

Pasvarstyta, kad racionaliausia būtų tiltą Vilniaus gatvėje uždaryti remontui, kai bus įrengtas aplinkkelis, tačiau nežinia kada tai nutiks.

Klausimu dėl grindinio apsaugojimo komisija sprendimo nepriėmė – duota užduotis nustatyti, kokių ženklų ir kuriose vietose reikėtų, kad sunkiasvorio transporto srautai persiskirstytų ir nevažiuotų per centrą.

Diskutuota ir kitais klausimais. Atkreiptas dėmesys, kad susiaurinus gatves prireikus jose sunkiai prasilenkia du automobiliai. Pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje, į ją nukreipus eismą iš centro, kad važiuotų dviejomis kryptimis, autobusai vos pravažiuoja.

Gautas dujotiekininkų skundas, kad automobiliai, važiuodami iš Dukstynos kapinių, kirsdami dujotiekį, gali jį pažeisti. Ši problema aktuali tik kartą metuose, kai per Visų Šventųjų ir Mirusiųjų atminimo dienas nukreipiami automobilių srautai. Savivaldybės administracijos direktorė Inga Pračkailė sakė, kad ateityje planuojama prie šių kapinių įrengti dar vieną automobilių stovėjimo aikštelę.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *