Paspirtukininkams taip pat galioja taisyklės

Paspirtukininkams taip pat galioja taisyklės / Ne visi paspirtukininkai po miestą važinėja saugiai. Autorės nuotr.

Išpopuliarėjus elektriniams paspirtukams, dažnai jais po miestą važinėjama be jokių taisyklių.  Į tai dėmesį atkreipė ne vienas ukmergiškis. Rajono savivaldybės administracija nurodo, kad ir paspirtukininkams galioja taisyklės.

Galėdami išvystyti pakankamai didelį greitį ir prašvilpdami pro pat pėsčiuosius, paspirtukininkai priverčia jaustis nesaugiai, ypač prasilenkiant ant tilto. Mums paskambinusi Romualda sakė, kad kartą ją net kliudė ir vos nepargriovė. Ne vieną kartą stipriai išgąsdino.

Jos pastebėjimu, važiuodami gatve paspirtukininkai stabdo automobilių eismą. Ypač, kai piko valandomis dėl automobilių gausos neišeina jų aplenkti.

„Kirsdami perėją taip pat važiuoja, o į gatvę iššoka staiga. Ar neturėtų, kaip ir dviratininkai, nulipti nuo savo transporto priemonių ir jas persivesti?“ – klausė Romualda.

 Sakė mačiusi, kad kai kurie vežiojasi mažus vaikus. Teiravosi, ar tai saugu ir leistina?

Bet to, atkreipė dėmesį, kad be suaugusiųjų priežiūros paspirtukais laksto ir paaugliai. Jie prieš pat mašinas iššoka staiga, nes prieš kirsdami gatves nei dairosi, nei pristabdo. Ne vienas toks atvejis jau vos nesibaigė skaudžia nelaime. O kad paspirtukininkas dėvėtų šalmą ar liemenę, dar nematė.

Ukmergiškė mano, kad paspirtukininkai turėtų važiuoti ne pėsčiųjų ir ne automobilių keliais, o dviračių takais, tačiau mūsų mieste jie neįrengti ir nepažymėti. Dėl to važinėdami bet kur sudaro nepatogumų.

Ji teiravosi, ar vykdant tvarkybos projektus mieste, planuojama įrengti dviračių takų tinklą ar bent sužymėti juostas.

Rajono savivaldybės Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas Aidas Dutkus informavo, kad elektrinių paspirtukų, kurie atitinka motorinio dviračio apibrėžtį, vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių skyriuje „Reikalavimai dviračių vairuotojams“ išdėstytų reikalavimų. Motoriniams dviračiams prilyginami paspirtukai, kurių galingumas – iki 1 kW, o iki 4 kW galingumo prilyginami mopedams.

Reikalavimuose rašoma, kad šių transporto priemonių vairuotojams važiuoti leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu. Kai kelyje šie infrastruktūros elementai neįrengti ar jais važiuoti negalima dėl prastos jų būklės, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Artėjant prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, privalu sumažinti greitį ir įsitikinti, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

Reikalavimuose numatyti ir amžiaus apribojimai. Važiuoti važiuojamąja dalimi leidžiama ne jaunesniems kaip 14-os metų asmenims, o išklausiusiems nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotus pažymėjimus, – ne jaunesniems kaip 12-os metų asmenims. Prižiūrint suaugusiesiems, važiuoti važiuojamąja dalimi leidžiama ne jaunesniems kaip 8-erių metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje amžius neribojamas.

Vairuotojas ar keleivis iki 18-os metų, važiuodamas ar vežamas keliu, privalo būti užsidėjęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18-os metų asmeniui šalmas rekomenduojamas.

Taisyklėse numatyta, kad vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų, draudžiama.

Skyriaus vedėjas priminė, kad, nustačius nuo 0,4 iki 1,5 prom. girtumą, elektrinių paspirtukų vairuotojams numatyta atsakomybė pagal Administracinių nusižengimų kodeksą ir baudos nuo 80 iki 150 eurų.

Savivaldybės Urbanistikos ir infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas, savivaldybės architektas Artūras Sakalauskas pažymėjo, kad dviračių takai mieste diegiami, kur įmanoma.

Centro tvarkybos projekte jie nenumatyti. Dviračių takai įrengiami su atskira asfalto danga, pažymimi raudona spalva. Tai yra padaryta Vasario 16-osios gatvėje. Kol kas dviračių infrastruktūra mieste nėra išplėtota, ji dar tik projektuojama. Jau yra numatyta, kad dviračių takas atsiras Žiedo gatvėje.

Birutės ir P. Cvirkos gatvių tvarkybos projektai rengiami, tačiau dar nežinia, ar jose pakaks vietos dviračių takams, nes šios gatvės su šaligatviais gana siauros.

Daugiau laisvės

Praėjusią savaitę Susisiekimo ministerija Vyriausybei pateikė svarstyti ir tvirtinti Kelių eismo taisyklių pakeitimus – kai kurie jų aktualūs ir paspirtukininkams. Projekte siūloma miestuose įrengti dviračių gatves, įtvirtinant naują ženklą „Dviračių gatvė“. Teigiama, kad taip miestuose norima suteikti daugiau galimybių ir laisvės judėti.

Dviračių gatvėje bus leidžiamas iki 30 km/h greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviračių vairuotojams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto. Teigiama, kad šia priemone bus galima efektyviau planuoti vientisą dviračių takų tinklą, kai nebus galimybės įrengti atskirų dviračių takų ar dviračių juostų.

Pakeitimais norima sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste.

Planuojama, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dviem etapais. Naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė – įsigaliotų nuo 2022 m. birželio 1 d.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *