Naujam gyvenimui prikels tiltus

Autorius Ukmergės žinios

Ke­lio re­mon­to dar­bai vai­ruo­to­jams vi­suo­met su­ke­lia lai­ki­nų ne­pa­to­gu­mų. Su jais su­si­dur­ta ir au­to­ma­gist­ra­lė­je Vil­nius–Pa­ne­vė­žys, kur at­lie­ka­ma ke­lio dan­gos re­konst­ruk­ci­ja. Uk­mer­gės ra­jo­ne bus re­konst­ruo­tas ne tik ke­lio ruo­žas, bet ir til­tas per Šven­tą­ją bei Duks­ty­nos via­du­kas.

09-06-4 straipsnio 1 nuotr

 

An­driaus Rep­šio nuotr. Duks­ty­nos via­du­ko re­konst­ruk­ci­ja.


 

Mū­sų ra­jo­ne esan­čia­me au­to­ma­gist­ra­lės ruo­že bus re­konst­ruo­ja­ma apie 4 ki­lo­met­rai ke­lio. Per abi au­to­ma­gist­ra­lės juos­tas su­si­da­rys apie 8 ki­lo­met­rus. Dar­bus at­lie­ka AB „Pa­ne­vė­žio ke­liai“. Jie vyks­ta ruo­že tarp san­kry­žos į Mo­lė­tus bei Duks­ty­nos kai­mo. Kol dir­ba­ma vie­no­je au­to­ma­gist­ra­lės pu­sė­je, ki­to­je au­to­mo­bi­liai va­žiuo­ja abiem eis­mo juos­tom.

Iš vi­so ma­gist­ra­lė­je bus re­konst­ruo­ta be­veik 26 ki­lo­met­rų ke­lio dan­ga sep­ty­niuo­se ruo­žuo­se. Taip pat ke­ly­je esan­tys 5 til­tai ir via­du­kai. Dar­bus pla­nuo­ja­ma baig­ti iki 2015 me­tų.

Di­džiau­si ne­pa­to­gu­mai – mė­ne­sį

AB „Pa­ne­vė­žio ke­liai“ at­sto­vė ry­šiams su vi­suo­me­ne Ra­sa Če­pie­nė sa­ko, kad re­konst­ruk­ci­jai at­rink­ti pras­čiau­sios būk­lės ke­lio ruo­žai. Juo­se as­fal­to dan­ga su­trū­ki­nė­ju­si, su­si­da­riu­sios pa­vo­jin­go gy­lio pro­vė­žos ar yra nuo­va­žų, ku­rios ne­ati­tin­ka au­to­ma­gist­ra­lėms ke­lia­mų rei­ka­la­vi­mų.

Dar­bus Uk­mer­gės ra­jo­ne esan­čia­me ruo­že pla­nuo­ja­ma baig­ti rug­sė­jo pa­bai­go­je.

„As­fal­to dan­ga klo­ja­ma pa­nau­do­jant tech­no­lo­gi­ją, ku­ri va­di­na­ma „karš­tas ant karš­to“. Ji lei­džia du as­fal­to sluoks­nius klo­ti vie­nu me­tu. Taip per­pus su­trum­pė­ja dar­bų truk­mė. „Pa­ne­vė­žio ke­liai“ – vie­nin­te­lė įmo­nė ša­ly­je, įdie­gu­si šią tech­no­lo­gi­ją“, – pa­sa­ko­jo pa­šne­ko­vė.

Pa­sak R. Če­pie­nės, pro­jek­tas ypa­tin­gas ir tuo, kad pro­jek­ta­vi­mo ir ran­gos dar­bus at­lie­ka tas pats ran­go­vas. To­kia prak­ti­ka ša­ly­je – nau­jie­na, nors pri­va­lu­mas aki­vaiz­dus – dar­bą ga­li­ma at­lik­ti per trum­pes­nį lai­ką.

Pa­šne­ko­vė in­for­ma­vo, kad „Pa­ne­vė­žio ke­liai“ at­liks ke­lio dan­gos re­konst­ruk­ci­ją – pa­klos apa­ti­nį ir vir­šu­ti­nį as­fal­to sluoks­nius, įrengs dre­na­žą, pa­vir­ši­nio van­dens su­rin­ki­mo sis­te­mas. Ke­lio dan­ga bus re­konst­ruo­ja­ma ne tik va­žiuo­ja­mo­jo­je da­ly­je, bet ir su­sto­ji­muo­se, kraš­ti­nė­se sau­gos juos­to­se.

Ka­dan­gi pa­si­kei­tė Ke­lių tech­ni­nio reg­la­men­to rei­ka­la­vi­mai, į juos bus at­si­žvelg­ta – nu­ma­ty­ta pra­il­gin­ti au­to­mo­bi­lių grei­tė­ji­mo ir lė­tė­ji­mo juos­tas.

Til­tų ko­lo­nos – per plo­nos

Re­konst­ruk­ci­jos lau­kia ir re­mon­tuo­ja­ma­ja­me ruo­že esan­tis til­tas per Šven­tą­ją bei Duks­ty­nos via­du­kas. Re­konst­ruk­ci­jos šie sta­ti­niai nė­ra ma­tę – kos­me­tiš­kai re­mon­tuo­ta tik jų dan­ga.

Pa­sak spe­cia­lis­tų, til­tas per Šven­tą­ją ne­be­ati­tin­ka to­kiems sta­ti­niams ke­lia­mų sau­gos rei­ka­la­vi­mų. Jo dan­go­je su­si­da­riu­sios pro­vė­žos, ati­tva­rai ir tu­rėk­lai su­rū­di­ję. Blo­gos būk­lės šlai­ti­niai laip­tai, ap­tru­pė­jęs si­jų ir at­ra­mų ap­sau­gi­nis be­to­no sluoks­nis.

Pla­nuo­ja­ma pa­keis­ti pa­klo­tą, re­konst­ruo­ti at­ra­mas. Jų būk­lė yra la­bai blo­ga – rū­di­ja lai­kan­čio­ji ar­ma­tū­ra, ski­li­nė­ja ir by­ra be­to­nas. At­li­kus ty­ri­mus pa­aiš­kė­jo, kad kai ku­rio­se vie­to­se la­bai su­ma­žė­jęs ko­lo­nų skersp­jū­vis.

Dar­bų ža­da ne­vil­kin­ti

Au­to­ma­gist­ra­lės ke­lio ruo­žų bei til­tų ir via­du­kų re­konst­ruk­ci­ja vyk­do­ma va­do­vau­jan­tis AB „Pa­ne­vė­žio ke­liai“ pa­si­ra­šy­ta su­tar­ti­mi su Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos.

Pro­jek­to „Tran­seu­ro­pi­nio tin­klo ke­lio E272 (Vil­nius–Pa­ne­vė­žys–Šiau­liai–Pa­lan­ga) plėt­ra. Dan­gos re­konst­ra­vi­mas. V eta­pas“ ver­tė – be­veik 74 mln. li­tų.

Nors re­konst­ruk­ci­jos pa­bai­ga nu­ma­ty­ta 2015 me­tų sau­sį, di­dži­ą­ją da­lį dar­bų ti­ki­ma­si at­lik­ti dar šiais me­tais.

Bus įreng­tas ap­link­ke­lis

Au­to­ma­gist­ra­lė­je ties Že­mait­kie­mio san­kry­ža Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja yra nu­ma­čiu­si ir ki­tą uk­mer­giš­kiams svar­bų pro­jek­tą. Bus įreng­tas ap­link­ke­lis pa­lei upę, kad va­žiuo­jant iš Uk­mer­gės į Že­mait­kie­mio pu­sę vai­ruo­to­jams ne­rei­kė­tų suk­ti ra­to iki Grau­žie­čių san­kry­žos.

Be­veik prieš de­šimt­me­tį už­da­ry­ta san­kry­ža nuo­lat kė­lė Že­mait­kie­mio, Ly­duo­kių, Nuo­te­kų gy­ven­to­jų ne­pa­si­ten­ki­ni­mą. Apie tai ne kar­tą svars­ty­ta ir su­si­ti­ki­muo­se su ra­jo­no va­do­vais bei po­li­ti­kais. Šią pro­ble­mą uk­mer­giš­kiai Sei­mo na­riai ne­se­niai iš­dės­tė Ke­lių di­rek­ci­jos at­sto­vams.

Ap­link­ke­lio pro­jek­tas jau su­da­ry­tas, ta­čiau dar ne­aiš­ku, kas at­liks dar­bus. Vie­šų­jų pir­ki­mų kon­kur­sas iš­rink­ti ran­go­vą kol kas ne­įvy­ko.

Autorė: Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

09-06-4 straipsnio 2 nuotr


 

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *