Kelio remonto darbai vairuotojams visuomet sukelia laikinų nepatogumų. Su jais susidurta ir automagistralėje Vilnius–Panevėžys, kur atliekama kelio dangos rekonstrukcija. Ukmergės rajone bus rekonstruotas ne tik kelio ruožas, bet ir tiltas per Šventąją bei Dukstynos viadukas.
Andriaus Repšio nuotr. Dukstynos viaduko rekonstrukcija.
Mūsų rajone esančiame automagistralės ruože bus rekonstruojama apie 4 kilometrai kelio. Per abi automagistralės juostas susidarys apie 8 kilometrus. Darbus atlieka AB „Panevėžio keliai“. Jie vyksta ruože tarp sankryžos į Molėtus bei Dukstynos kaimo. Kol dirbama vienoje automagistralės pusėje, kitoje automobiliai važiuoja abiem eismo juostom.
Iš viso magistralėje bus rekonstruota beveik 26 kilometrų kelio danga septyniuose ruožuose. Taip pat kelyje esantys 5 tiltai ir viadukai. Darbus planuojama baigti iki 2015 metų.
Didžiausi nepatogumai – mėnesį
AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė sako, kad rekonstrukcijai atrinkti prasčiausios būklės kelio ruožai. Juose asfalto danga sutrūkinėjusi, susidariusios pavojingo gylio provėžos ar yra nuovažų, kurios neatitinka automagistralėms keliamų reikalavimų.
Darbus Ukmergės rajone esančiame ruože planuojama baigti rugsėjo pabaigoje.
„Asfalto danga klojama panaudojant technologiją, kuri vadinama „karštas ant karšto“. Ji leidžia du asfalto sluoksnius kloti vienu metu. Taip perpus sutrumpėja darbų trukmė. „Panevėžio keliai“ – vienintelė įmonė šalyje, įdiegusi šią technologiją“, – pasakojo pašnekovė.
Pasak R. Čepienės, projektas ypatingas ir tuo, kad projektavimo ir rangos darbus atlieka tas pats rangovas. Tokia praktika šalyje – naujiena, nors privalumas akivaizdus – darbą galima atlikti per trumpesnį laiką.
Pašnekovė informavo, kad „Panevėžio keliai“ atliks kelio dangos rekonstrukciją – paklos apatinį ir viršutinį asfalto sluoksnius, įrengs drenažą, paviršinio vandens surinkimo sistemas. Kelio danga bus rekonstruojama ne tik važiuojamojoje dalyje, bet ir sustojimuose, kraštinėse saugos juostose.
Kadangi pasikeitė Kelių techninio reglamento reikalavimai, į juos bus atsižvelgta – numatyta prailginti automobilių greitėjimo ir lėtėjimo juostas.
Tiltų kolonos – per plonos
Rekonstrukcijos laukia ir remontuojamajame ruože esantis tiltas per Šventąją bei Dukstynos viadukas. Rekonstrukcijos šie statiniai nėra matę – kosmetiškai remontuota tik jų danga.
Pasak specialistų, tiltas per Šventąją nebeatitinka tokiems statiniams keliamų saugos reikalavimų. Jo dangoje susidariusios provėžos, atitvarai ir turėklai surūdiję. Blogos būklės šlaitiniai laiptai, aptrupėjęs sijų ir atramų apsauginis betono sluoksnis.
Planuojama pakeisti paklotą, rekonstruoti atramas. Jų būklė yra labai bloga – rūdija laikančioji armatūra, skilinėja ir byra betonas. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad kai kuriose vietose labai sumažėjęs kolonų skerspjūvis.
Darbų žada nevilkinti
Automagistralės kelio ruožų bei tiltų ir viadukų rekonstrukcija vykdoma vadovaujantis AB „Panevėžio keliai“ pasirašyta sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Projekto „Transeuropinio tinklo kelio E272 (Vilnius–Panevėžys–Šiauliai–Palanga) plėtra. Dangos rekonstravimas. V etapas“ vertė – beveik 74 mln. litų.
Nors rekonstrukcijos pabaiga numatyta 2015 metų sausį, didžiąją dalį darbų tikimasi atlikti dar šiais metais.
Bus įrengtas aplinkkelis
Automagistralėje ties Žemaitkiemio sankryža Lietuvos automobilių kelių direkcija yra numačiusi ir kitą ukmergiškiams svarbų projektą. Bus įrengtas aplinkkelis palei upę, kad važiuojant iš Ukmergės į Žemaitkiemio pusę vairuotojams nereikėtų sukti rato iki Graužiečių sankryžos.
Beveik prieš dešimtmetį uždaryta sankryža nuolat kėlė Žemaitkiemio, Lyduokių, Nuotekų gyventojų nepasitenkinimą. Apie tai ne kartą svarstyta ir susitikimuose su rajono vadovais bei politikais. Šią problemą ukmergiškiai Seimo nariai neseniai išdėstė Kelių direkcijos atstovams.
Aplinkkelio projektas jau sudarytas, tačiau dar neaišku, kas atliks darbus. Viešųjų pirkimų konkursas išrinkti rangovą kol kas neįvyko.
Autorė: Ligita JUODVALKIENĖ