Molio terapija Užupio pagrindinėje mokykloje

So­na­ta TE­RE­KIE­NĖ

Už­upio pagrindinės mo­kyk­los an­glų kal­bos mo­ky­to­ja

 

Už­upio pa­grin­di­nė­je mo­kyk­lo­je ne­se­niai vy­ko prak­ti­nis se­mi­na­ras ra­jo­no pra­di­nių kla­sių mo­ky­to­joms „Mo­lio plas­ti­nių sa­vy­bių pa­ži­ni­mas ir prak­ti­nis pa­nau­do­ji­mas pra­di­nių kla­sių tech­no­lo­gi­jų pa­mo­ko­se“.

 

11-13-6_straipsnio_1_nuotr

Molio terapija – veiksminga…

 

Jį ve­dė mo­kyk­los ke­ra­mi­kos bū­re­lio va­do­vė, mo­ky­to­ja me­to­di­nin­kė Dei­man­tė Ma­se­vi­čie­nė, o tal­ki­nin­ka­vo vy­res­nio­sios mo­ky­to­jos Le­na Ma­ka­vi­čie­nė ir So­na­ta Te­re­kie­nė.

Se­mi­na­re kal­bė­ta apie uni­ka­lią mo­lio te­ra­pi­ją, ku­ri ra­mi­na, har­mo­ni­zuo­ja ir iš­lais­vi­na kū­ry­bi­nes ga­lias. Kad iš be­for­mės mo­lio ma­sės už­gim­tų re­a­lus ga­mi­nys, vai­kų va­di­na­mas „mo­lio ste­buk­lė­liu“, prie jo rei­kia pri­si­lies­ti ne tik ran­ko­mis, bet vi­sa sa­vo jaus­mų ir nuo­tai­kų pa­le­te.

Ke­ra­mi­ka – pa­ti na­tū­ra­liau­sia ir pri­ei­na­miau­sia me­no sri­tis, ug­dan­ti vai­ko sa­vi­raiš­ką bei es­te­ti­nį su­vo­ki­mą. Su­si­pa­žįs­ta­ma su for­mo­mis, la­vi­na­mi ly­tė­ji­mo ir re­gė­ji­mo po­jū­čiai, įval­do­mas dar­bas pirš­tų ga­liu­kais.

Bū­re­lio va­do­vė D. Ma­se­vi­čie­nė įsi­ti­ki­nu­si, kad kiek­vie­nas žmo­gus yra kū­rė­jas, o pa­ti kū­ry­ba ga­li bū­ti „įvilk­ta į skir­tin­gus rū­bus“. Mo­ky­to­ja sie­kia, kad nuo anks­ty­vos vai­kys­tės vai­kai su­vok­tų ir pa­jus­tų sa­vo kū­ry­bi­nę ug­ne­lę.

 

11-13-6_straipsnio_2_nuotr

Pedagogai seminare.


Mo­ky­to­ja L. Ma­ka­vi­čie­nė su­pa­žin­di­no vi­sus su plas­ti­nė­mis mo­lio sa­vy­bė­mis, ke­ra­mi­kos rai­da Lie­tu­vo­je, jos rū­ši­mis. Te­ori­nes ži­nias pe­da­go­gai pri­tai­kė sa­va­ran­kiš­kai lip­dy­da­mi. Vi­si tu­rė­jo ga­li­my­bę pri­si­lies­ti prie gy­vo, na­tū­ra­laus mo­lio, pa­jus­ti jo plas­tiš­ku­mą ir su­teik­ti jam su­ma­ny­tą for­mą. Erd­vio­se me­no dirb­tu­vė­se se­mi­na­ro da­ly­viai en­tu­zias­tin­gai mo­kė­si ke­ra­mi­kos sub­ti­ly­bių, kad vė­liau vi­sa tai ga­lė­tų per­teik­ti mo­ki­niams. Mo­ky­to­ja D. Ma­se­vi­čie­nė pa­si­džiau­gė mo­der­nia de­gi­mo kros­ne­le ir jos pri­va­lu­mais. Šian­dien kiek­vie­nas mo­kyk­los pra­di­nu­kas ga­li lan­ky­ti ke­ra­mi­kos bū­re­lį ir čia pa­tir­ti vi­są glė­bį ge­rų emo­ci­jų.

11-13-6_straipsnio_3_nuotr


Ke­ra­mi­ka – la­šas mū­sų is­to­ri­jos, iš­li­ku­sios iki šių die­nų. Nau­jo­sios tech­no­lo­gi­jos ne­pa­lie­ka vie­tos se­nie­siems tra­di­ci­niams ama­tams mo­kyk­lų tech­no­lo­gi­jos pa­mo­kų pro­gra­mo­se. Pra­di­nių kla­sių mo­ky­to­jai no­rė­tų pa­do­va­no­ti lip­dy­mo iš mo­lio džiaugs­mą kuo di­des­niam bū­riui vai­kų.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *