Vyriausybės pritarimas Švietimo ir mokslo ministerijos sprendimui taupyti nerimą pasėjo tarp pensinio amžiaus pedagogų. Numatytas šiųmetis mokyklų finansavimas esą pirmiausia sietinas su jų atleidimu iš darbo. Tačiau švietimo vadovai tokį mokytojų susirūpinimą vadina nepagrįstu.
Vaidotė ŠANTARIENĖ
Gedimino Nemunaičio nuotr. Rugsėjo 1-ąją kasmet pasitinka vis mažiau mokinių.
Ministerijos siūlymuose kalbama apie koreguotiną mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką. Nutarta šioms lėšoms taikyti mažesnį taupymo procentą, kad pokyčiai kuo švelniau atsilieptų pedagogų algoms. Taip pat pasiūlyta nuo rugsėjo didinti mokinių skaičių kaimo mokyklų vyresnėse klasėse.
Tuo metu švietimo darbuotojų susivienijimų atstovai tokias perspektyvas vadina nepavydėtinomis. Ministerijos vadovams užsiminus apie pensinio amžiaus mokytojų darbo vietas, Lietuvos švietimo profesinė sąjunga kritikuoja taupymo planus.
Mažėjantį mokyklų darbuotojų poreikį lemia nuolat kintantis mokinių skaičius – naujus mokslo metus šalies įstaigose pradeda vis mažiau vaikų. Šis procesas skaudus ir mūsų rajone. Savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Dalė Steponavičienė sako, kad jau dabar aišku, jog gerokai mažiau moksleivių susirinks ir ateinantį rugsėjį.
Tačiau būtinybė naikinti mokytojų darbo vietas, vedėjos teigimu, nesusijusi su būtent pensinio amžiaus pedagogais. Darbo įstatymuose nenumatyta, kad žmogus gali būti atleidžiamas iš darbo dėl amžiaus. Antraip, anot jos, tai traktuotina kaip diskriminacija. Be to, amžių ne visada galima laikyti kriterijumi, nuo kurio priklauso puikūs ar suprastėję darbo rezultatai.
D. Steponavičienė pasakojo, jog rajono mokyklose kasmet mažėjant mokinių, tenka atleisti ir po keletą mokytojų. Tokiu atveju susitarimo pirmiausia ieškoma su sulaukusiaisiais pensinio amžiaus. Tačiau ne vien dėl galimybės išeiti į užtarnautą poilsį, bet ir dėl palankių socialinių garantijų.
Probleminis švietimo sistemoje – ne vien pedagogų atleidimo iš darbo klausimas. Nemažai rūpesčių kelia ir specialistų trūkumas. Pašnekovė pasakojo, jog itin pasigendama specialiųjų pedagogų, ugdančių įvairių sutrikimų turinčius vaikus. Rajono bendrojo ugdymo mokyklose taip pat trūksta psichologų.