Mokyklose įgyvendinamas pertvarkos procesas

Mo­ki­nių skai­čiaus ma­žė­ji­mo sta­tis­ti­ka ska­ti­na po­ky­čius švie­ti­mo sis­te­mo­je. Juos ra­jo­no mo­kyk­los pa­jus jau ki­tą­met. Apie jų tin­klo per­tvar­ką ir per­spek­ty­vas sa­vi­val­dy­bės va­do­vai kal­bė­jo ket­vir­ta­die­nį su­reng­ta­me su­si­ti­ki­me su pe­da­go­gais.

 

Vai­do­tė ŠANTARIENĖ

 

11-08-2_straipsnio_nuotr

Autorės nuotr. Apie mokyklų tinklo pertvarką su susitikimo dalyviais kalbėjosi Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Dalė Steponavičienė (antra iš kairės).

Ša­ly­je vyk­do­ma ben­dro­jo la­vi­ni­mo mo­kyk­lų tin­klo per­tvar­ka ne vi­siems ma­lo­ni. Skau­džiau­siai su­tin­ka­ma ži­nia apie įstai­gos re­or­ga­ni­za­vi­mą ar­ba už­da­ry­mą. Ta­čiau per­tvar­kos ini­cia­to­riai su­ma­ny­mą grin­džia tiks­lin­gais lū­kes­čiais. Sie­kia­ma su­da­ry­ti prie­lai­das ir są­ly­gas aukš­tes­nės ko­ky­bės švie­ti­mui, re­a­li­zuo­jant tam tik­rus už­da­vi­nius.

Tarp jų – mo­ki­nių skai­čiaus, lei­džian­čio veiks­min­giau­siai įgy­ven­din­ti ug­dy­mo tiks­lus, su­re­gu­lia­vi­mas. Taip pat ti­ki­ma­si pa­ge­rin­ti pe­da­go­gi­nio per­so­na­lo ko­ky­bi­nę su­dė­tį.

Apie ra­jo­no švie­ti­mo būk­lę ir prog­no­zes kal­bė­ta Uk­mer­gės tu­riz­mo ir ver­slo in­for­ma­ci­jos cen­tre vy­ku­sia­me su­si­ti­ki­me. Ja­me da­ly­va­vo mo­kyk­lų, dar­že­lių va­do­vai, dar­buo­to­jai.

Si­tu­a­ci­ją švie­ti­mo įstai­go­se pri­sta­tė sa­vi­val­dy­bės Švie­ti­mo ir spor­to sky­riaus ve­dė­ja Da­lė Ste­po­na­vi­čie­nė. Ji pa­pa­sa­ko­jo apie pas­ta­rų­jų me­tų po­ky­čius, mo­kyk­lų bei jų sky­rių re­or­ga­ni­za­ci­jos eta­pus.

Liūd­niau­sios ten­den­ci­jos su­si­ju­sios su vai­kų skai­čiu­mi mo­kyk­lo­se. Per sep­ty­ne­rius me­tus ra­jo­ne mo­ki­nių su­ma­žė­jo 2149 as­me­ni­mis. To­dėl, pa­sak ve­dė­jos, pa­ties mo­kyk­lų tin­klo kai­ta yra ne­iš­ven­gia­ma.

Prieš ku­rį lai­ką įstai­gų bu­vo pa­pra­šy­ta įver­tin­ti sa­ve ir api­ben­drin­ti in­for­ma­ci­ją apie moks­lei­vių ga­li­my­bes bei ug­dy­mo­si re­zul­ta­tus, pe­da­go­gų dar­bą, mo­ky­mo­si ba­zę. Re­mian­tis pa­teik­tais duo­me­ni­mis, ana­li­zuo­ti mo­ki­nių skai­čiaus bei ki­ti ro­dik­liai. Nag­ri­nė­ta, kas bu­vo įgy­ven­din­ta, va­do­vau­jan­tis ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės mo­kyk­lų tin­klo per­tvar­kos pla­nu.

Į iš­va­das at­si­žvel­gia­ma ini­ci­juo­jant nau­jo­ves. Mat vi­sos sa­vi­val­dy­bės įpa­rei­go­tos iki va­sa­rio 1 die­nos už­baig­ti pro­jek­tus ir pa­reng­ti do­ku­men­tus, kad nuo rug­sė­jo 1-osios švie­ti­mo tin­klo per­tvar­ka bū­tų pra­de­da­ma įgy­ven­din­ti.

D. Ste­po­na­vi­čie­nė pa­ste­bė­jo, jog kai ku­rios mo­kyk­los nu­ro­dė ne vi­sai tiks­lų mo­ki­nių, ku­rių ti­ki­ma­si su­lauk­ti, skai­čių. Jį ban­do­ma iš­pūs­ti, bai­mi­nan­tis re­or­ga­ni­za­ci­jos rū­pes­čių. Pe­da­go­gams pa­ta­rė ar­ti­miau­siu me­tu vyk­sian­čio­se dis­ku­si­jo­se vis dėl­to rem­tis pa­ma­tuo­tais ar­gu­men­tais.

Pri­si­min­tas ir gim­na­zi­jų mies­te klau­si­mas. Ve­dė­ją ste­bi­na li­gi šiol pa­si­girs­tan­tys svars­ty­mai apie tai, jog vie­na iš gim­na­zi­jų ga­lė­jo bū­ti Už­upy­je esan­ti „Ši­lo“ vi­du­ri­nė mo­kyk­la. Tal­pi­nan­ti apie tūks­tan­tį mo­ki­nių, ji yra ko­ne dvi­gu­bai di­des­nė už abi da­bar­ti­nes gim­na­zi­jas. Ta­pu­si vie­na jų, ku­rio­je mo­ky­tų­si vien gim­na­zis­tai, lik­tų pus­tuš­tė. Ar­ba, pa­sak D. Ste­po­na­vi­čie­nės, tuo­met tai ir tu­rė­tų bū­ti vie­nin­te­lė gim­na­zi­ja ra­jo­ne, bet ta­da mo­ki­niams ne­lik­tų ga­li­my­bės rink­tis.

Kal­bė­ta ir apie ne itin džiu­gi­nan­čius ra­jo­no moks­lei­vių ug­dy­mo­si re­zul­ta­tus. Pa­si­gen­da­ma di­des­nių jau­nuo­lių pa­stan­gų, svars­ty­ta, jog gal per sun­kios ug­dy­mo pro­gra­mos ar ne vi­si mo­ky­to­jai ge­ba prie jų pri­si­tai­ky­ti. Ky­la pro­ble­mų, su­si­ju­sių su pa­mo­kų ne­lan­ky­mu, psi­chot­ro­pi­nių me­džia­gų var­to­ji­mu.

Liūd­nu pa­vyz­džiu įvar­dy­ta Jau­ni­mo mo­kyk­la. Čia vie­nas mo­ki­nys su mo­ky­to­ju pa­mo­ko­je – ne iš pirš­to lauž­tas da­ly­kas. Švie­ti­mo ir spor­to sky­riaus va­do­vė ra­gi­no pe­da­go­gus im­tis prie­mo­nių, kad jau­nuo­liai at­pras­tų nuo bas­ty­mo­si gat­vė­mis, o al­ter­na­ty­vų mo­ky­mą pa­vyk­tų iš­lai­ky­ti. Ki­tu at­ve­ju, anot jos, lie­ka tik in­di­vi­du­a­laus mo­ky­mo ti­ki­my­bė.

Už­si­min­ta apie vai­kų ir jau­nuo­lių sa­vi­raiš­kos ga­li­my­bes, pa­pil­do­mo ug­dy­mo bū­re­lių ne tik la­bai ga­biems, bet ir spe­cia­lių­jų ug­dy­mo­si po­rei­kių tu­rin­tiems mo­ki­niams trū­ku­mą. Siū­ly­ta pa­gal­vo­ti apie Uk­mer­gės me­no mo­kyk­los plėt­rą, gal­būt – te­at­ro, cho­re­og­ra­fi­jos stu­di­jas.

Pa­siū­ly­mus dėl švie­ti­mo tin­klo ren­gia­ma­si ap­tar­ti mo­kyk­lų ko­lek­ty­vuo­se. Juos ver­ti­nant, dar­bo gru­pė at­si­žvelgs į vie­ną svar­biau­sių per­tvar­kos pro­ce­so kri­te­ri­jų: ar mo­kyk­los, vyk­dan­čios ben­dro­jo ug­dy­mo pro­gra­mas, ati­tin­ka ke­lia­mus rei­ka­la­vi­mus.

Su­si­ti­ki­mą pra­dė­jęs ra­jo­no me­ras Al­gir­das Ko­pūs­tas ap­gai­les­ta­vo, jog ren­gi­nys ne­su­do­mi­no sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos na­rių. Pri­sta­ty­me da­ly­va­vo tik „dar­bie­tis“ Ro­lan­das Ja­nic­kas, kiek vė­liau prie klau­sy­to­jų pri­si­jun­gė jo ko­le­gė An­ge­lė Jo­ku­by­nie­nė.

Ta­ry­bos at­sto­vų po­žiū­ris į mo­kyk­lų li­ki­mą ra­jo­no va­do­vą nu­ste­bi­no. Anot jo, pa­na­šius klau­si­mus svars­tant po­sė­džiuo­se, šiems ky­la dau­gy­bė klau­si­mų. „Tuo­met vis­ką ten­ka vėl aiš­kin­ti nuo Ado­mo ir Ie­vos“, – ne­slė­pė ap­mau­do A. Ko­pūs­tas.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *