Į redakciją kreipėsi vienos miesto daugiabučio namo bendrijos narys, kuris teiravosi, ar negalėtų už šaltą vandenį gyventojai mokėti tiesiogiai bendrovei „Ukmergės vandenys“, o ne savo namo bendrijai. Skaitytojui neaišku, kodėl už dujas ar buto šildymą moka pagal gaunamą sąskaitą, o už vandenį atsiskaito per bendriją.
UAB „Ukmergės vandenys“ direktorius Rimas Arlinskas paaiškino, kad daugiabučių namų bendrijos už sunaudotą šaltą vandenį atsiskaito kaip juridiniai asmenys – už taikomą mažesnę pardavimo kainą.
Tačiau tokia atsiskaitymo tvarka yra tik tose bendrijose, kur pirmininkai ir buhalteriai prisiima atsakomybę kiekvieną mėnesį surinkti iš gyventojų informaciją apie jų suvartotą vandens kiekį. Už jį gyventojai atsiskaito bendrijos buhalteriui, o bendrija – „Ukmergės vandenims“ už visą namo suvartotą vandenį pagal pateiktą sąskaitą.
Jei tokio sutarimo nėra, o taip neretai pasitaiko, tuomet dažniausiai priimamas sprendimas, kad už šaltą vandenį bendrijos nariai savarankiškai atsiskaitys „Ukmergės vandenims“. Tuomet kiekvienas atsiskaito savarankiškai, tiesa, už kiek didesnę kainą nei mokėtų bendrija.
O ar galėtų vienas bendrijos gyventojas nutarti atsiskaitinėti tiesiogiai „Ukmergės vandenims“? Direktorius mano, kad iš esmės galėtų, tačiau vis tiek turėtų derintis prie bendrijos.
Jei namo administratorius – Ukmergės butų ūkis, atsiskaitymo tvarka kiek kitokia.
„Bendra sąskaita, į kurią įtraukiamas apmokėjimas ir už šaltą vandenį, išrašoma UAB Ukmergės butų ūkio administruojamų namų gyventojams, kai jie sumoka UAB Ukmergės butų ūkiui, o ši įmonė surinktas įmokas už vandenį perveda mums.
Tačiau jeigu tik gyventojas nori atsiskaityti tiesiogiai, jis tą gali daryti pranešęs mums ir gavęs iš bendrovės atsiskaitymo knygelę“, – paaiškino direktorius.