Kroatijoje „žaidė“ su vandeniu

Dau­gia­ša­lio mo­kyk­lų part­ne­rys­tės pro­jek­to Co­me­nius veik­lo­je da­ly­vau­jan­čios Už­upio vi­du­ri­nės mo­kyk­los at­sto­vai prieš Nau­juo­sius me­tus vie­šė­jo Kro­a­ti­jo­je. Čia uk­mer­giš­kiams bei vai­kams iš ki­tų ša­lių bu­vo su­reng­tos ne­įpras­tos pa­mo­kos. Pro­jek­tas fi­nan­suo­ja­mas iš Mo­ky­mo­si vi­są gy­ve­ni­mą pro­gra­mos, ku­rią ad­mi­nist­ruo­ja Švie­ti­mo mai­nų pa­ra­mos fon­das.

Į Kro­a­ti­ją vy­ko Už­upio vi­du­ri­nės mo­kyk­los di­rek­to­rė Re­gi­na Raz­mie­nė, an­glų kal­bos mo­ky­to­jos Rus­nė Za­vadz­kė ir Ni­jo­lė Min­ke­vi­čie­nė bei ke­le­to šeš­tų kla­sių moks­lei­viai Aus­tė­ja Pau­liu­ko­ny­tė, Emi­lė Šikš­ny­tė, Ri­čar­das Ka­ma­raus­kas ir Liu­tau­ras Kliau­ga.

 

01-07_Pupsio_nuotrauka

Už­upio vi­du­ri­nės mo­kyk­los šeš­to­kai Liu­tau­ras, Emi­lė, Aus­tė­ja ir Ri­čar­das kar­tu su mo­ki­niais iš ki­tų ša­lių ga­mi­no di­džiu­lį pla­ka­tą.

 

Ty­rė van­de­nį,

spren­dė už­da­vi­nius

Ke­le­tui die­nų mū­siš­kiai ta­po vie­nos Vin­kov­ci mies­to, ku­ria­me ap­si­sto­jo, gim­na­zi­jos mo­ki­niais. Čia jie su­si­ti­ko su ben­dra­dar­biau­jan­čių mo­kyk­lų iš Kro­a­ti­jos, Vo­kie­ti­jos, Pran­cū­zi­jos, Ita­li­jos bei Bul­ga­ri­jos at­sto­vais. Vi­sos įstai­gos da­ly­vau­ja pro­jek­te, pa­va­din­ta­me „Žais­ti ar ne­žais­ti su van­de­niu“, ku­rio tiks­las – ska­tin­ti vai­kus do­mė­tis šiuo gam­to­je pa­pli­tu­siu jun­gi­niu.

Gim­na­zi­jo­je vy­ko ge­og­ra­fi­jos, che­mi­jos ir ma­te­ma­ti­kos pa­mo­kos. Skir­tin­gų vals­ty­bių mo­ki­niai kal­bė­jo apie sa­vo ša­lių hid­rog­ra­fi­nę pa­dė­tį. Už­upie­čiai pa­ren­gė, į an­glų kal­bą iš­ver­tė ir pri­sta­tė me­džia­gą apie Lie­tu­vos bei Uk­mer­gės ra­jo­no van­dens tel­ki­nius, pa­sa­ko­jo apie Ne­mu­ną, Šven­to­sios upę. Vin­kov­ci esan­čią gim­na­zi­ją pa­puo­šė di­džiu­lis vi­sų ko­man­dų pa­ga­min­tas pla­ka­tas, ku­ria­me – įvai­riau­sių van­dens tel­ki­nių ap­ra­šy­mai, pa­veiks­lė­liai.

Pa­na­šio­mis te­mo­mis dis­ku­tuo­ta gim­na­zi­jos la­bo­ra­to­ri­jo­je: čia bu­vo ti­ria­mas į plas­ti­ki­nius bu­te­lius iš­pils­ty­tas van­duo, ku­rio sve­čiai at­si­ve­žė iš sa­vo ša­lių. Per ma­te­ma­ti­kos pa­mo­ką vi­si ban­dė pa­suk­ti gal­vą, ko­kia bū­tų kiek­vie­no na­muo­se su­nau­do­ja­mo van­dens ver­tė, skai­čiuo­jant eu­rais, kiek le­dų por­ci­jų bū­tų ga­li­ma nu­pirk­ti už pi­ni­gus, ku­rie iš­lei­džia­mi už van­de­nį. Už­da­vi­nių spren­dė­jai pri­ėjo prie iš­va­dos, jog kai ku­rių iš jų tė­ve­liams van­de­nį reik­tų tau­py­ti.

Pa­sa­ka – iš ar­ti

Sa­vai­tę tru­ku­sios vieš­na­gės Kro­a­ti­jo­je me­tu uk­mer­giš­kiai ne tik mo­kė­si, bet ir tu­rė­jo ga­li­my­bę pa­si­žval­gy­ti po nuo­sta­bias vie­to­ves.

Kro­a­ti­ja gar­sė­ja ste­buk­lu va­di­na­mais Plit­vi­cos eže­rais, ku­rie įtrauk­ti į Jung­ti­nių Tau­tų švie­ti­mo, moks­lo ir kul­tū­ros or­ga­ni­za­ci­jos (UNESCO) sau­go­mų ob­jek­tų są­ra­šą. Jie trau­kia tu­ris­tus iš vi­so pa­sau­lio. Šio­je vie­to­je – vie­na­me di­džiau­sių Kro­a­ti­jos na­cio­na­li­nių par­kų – ply­ti apie 30 tūks­tan­čių hek­ta­rų už­iman­tys 7 ki­lo­met­rų il­gio eže­rai. Še­šio­li­ka skir­tin­ga­me aukš­ty­je iš­si­dės­čiu­sių ir su­si­jun­gu­sių eže­rų jun­gia miš­kas. Skir­tu­mas tarp esan­čių­jų aukš­čiau­siai ir že­miau­siai – 133 met­rai. Vie­nas kriok­lys krin­ta iš 70 m aukš­čio – tai di­džiau­sias na­cio­na­li­nio par­ko kriok­lys.

At­vy­kė­liai bu­vo in­for­muo­ti, jog tu­ris­tams lei­džia­mas lan­ky­ti nuo­sta­baus gro­žio par­ko plo­tas – ri­bo­tas. Į or­ni­to­lo­gi­nius draus­ti­nius, or­chi­dė­jų ir le­li­jų so­dus jie ne­įlei­džia­mi. Už­tat už­upie­čiai čia vaikš­čio­jo me­di­niais laip­te­liais, miš­ko ta­kais, plau­kė kel­tu vie­nu že­mu­ti­niu eže­ru. Jie pa­sa­ko­jo, kad klam­po­da­mi per snie­gy­nus jau­tė­si kaip tik­ri al­pi­nis­tai.

Ke­liau­nin­kai taip pat lan­kė­si Kro­a­ti­jos sos­ti­nė­je Zag­re­be. Ap­žiū­rė­jo pir­mo­jo ša­lies ka­ra­liaus To­mis­la­vo pa­min­klą, 1512 me­tais pa­sta­ty­tą ka­ted­rą, ku­rio­je – kars­te gu­lin­ti vaš­ki­nė ka­ra­liaus skulp­tū­ra. Mies­to pa­no­ra­ma gro­žė­jo­si kil­da­mi fu­ni­ku­lie­riu­mi.

***

In­ter­ne­te, pro­jek­to „Žais­ti ar ne­žais­ti su van­de­niu“ tin­kla­la­py­je, ad­re­su:

www.water-comenius.eu pa­teik­ta in­for­ma­ci­ja apie pro­jek­ti­nę veik­lą, jo­je da­ly­vau­jan­čias ša­lis. Kar­tu su ki­to­mis mi­nė­tų ša­lių mo­kyk­lo­mis čia pri­sta­to­ma ir Uk­mer­gės Už­upio vi­du­ri­nė mo­kyk­la.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *