Kodėl žlunga verslas?

Kodėl žlunga verslas? /

Vos tik pradėję kurti verslą, žmonės neretai iš karto pradeda svajoti ne tik apie didesnes pajamas, bet ir apie tai, kur bus leidžiami pinigai. Svajoti nėra blogai, tačiau neretai pasitaiko, kad svajonės atima daug laiko, kurio ir taip trūksta kuriantiems verslą.

Todėl nenuostabu, jog nemaža dalis verslų bankrutuoja iš karto. Norint sukurti sėkmingą verslą, reikia turėti idėją, kuri būti unikali, tačiau aktuali. Tačiau net ir unikali idėja ne visada gelbsti verslą. Kitas dalykas, ko reikia, norint sukurti pelningą verslą, tai sunkus darbas ir, žinoma, investavimas į verslą. Tad galima sakyti, jog neretai verslai žlunga dėl to, jog nėra įdedama pakankamai darbo. Visgi toks pasakymas nebūtų visiškai teisingas, kadangi prie verslo žlugimo prisideda ir per mažos investicijos. Norint, jog verslas būtų sėkmingas, svarbiausia yra pardavimai. Nesvarbu, parduodate prekes ar paslaugas, jei nebus pardavimų – tuomet ir apie sėkmingą verslą bus galima tik pasvajoti. Tačiau neretai pasitaiko, jog parduoti paslaugas yra sudėtinga, kadangi buvo skirtas per mažas biudžetas reklamai. Žmonės keli šimtai eurų skamba kaip didelė suma, ypač, kai gaunamas vidutinis atlyginimas. Tačiau reklamai nepakanka kelių šimtų eurų, kartais net keli tūkstančiai gali būti per maža suma. Na, o net ir turint pakankamą sumą, reikia žinoti, kur ją panaudoti, kad reklama atsipirktų ir būtų generuojami pardavimai. Tad visiškai nestebina tai, jog verslai žlunga, tuo pačiu ir svajonės turėti nuosavą verslą ir iš to uždirbti.

Kai žlunga verslas, tenka susitaikyti su mintimi, jog vietoje uždarbio lieka tik skolos. Net jei ir nėra skolų, vis tiek greičiausiai buvo investuota pinigų, kurių, deja, nebebus galima susigrąžinti. Tačiau norintiems atgauti bent dalį investicijų, o tam tikrais atvejais net daugiau, nei buvo investuota, galima bandyti paskutinį kartą uždirbti iš verslo idėjos. Plėtoti verslo nepavyko, tačiau galbūt pavyks jį parduoti kitam verslininkui? Tokiu būdu galėsite atgauti pinigus, kuriuos investavote ir nebūsite visko praradęs. Tie, kuriems verslas atnešė skolas, galės padengti jas iš gautų pinigų už parduotą verslą. Na, o dar geriau tai, jog galėsite iš šono stebėti, kaip kiti vysto jūsų verslo idėją ir paverčia ją sėkmingu verslu. Galbūt net turėsite galimybę suprasti, ką darėte ne taip ir su naujomis žiniomis ir patirtimi pradėti naują verslą.

Kaip parduoti verslą?

Verslo pardavimas – ilgas ir sudėtingas procesas. Todėl nereikia tikėtis, jog prieisite prie nepažįstamo verslininko, papasakosite apie savo parduodamą verslą ir jis jį iš karto nupirks už prašomą sumą. Tai nėra realus scenarijus ir jūs turite tai suprasti. Norint parduoti verslą, galime rinktis kelis variantus:

  1. Kreiptis į pardavimo agentą ir dalintis uždirbtus pinigus kartu su juo. Turbūt nemaža dalis žmonių būtent šį variantą ir pasirinktų, kadangi jis atrodo saugus. Tačiau atkreipkite dėmesį į tai, ką darys pardavimo agentas, kai gaus jūsų pasiūlymą. Visų pirma, jis paruoš jums pasiūlymą, kuriame bus nurodyta, jog už parduotą verslą nemažas procentas atiteks agentui. Turbūt su tuo neturėtų kilti problemų. Juk agentas pardavė verslą, tad įprasta, kad gaus už tai uždarbį. Tačiau problema ta, jog agentai dažniausiai atlieka tai, ką atlikti gali bet kas. Jie įdeda skelbimus į portalus ir laukia, kol su jais susisieks potencialūs pirkėjai. Iš esmės, agentas atliks visus darbus už jus. Tačiau, ar jums to reikia? Juk patys galite įdėti skelbimą į portalus ir laukti, kol su jumis susisieks.
  2. Kitas variantas, kaip ir minėjome, patiems užsiimti pardavimu. Paprasčiausia rinktis verslo skelbimų portalus. Juk žinote, kad norint parduoti automobilį, reikia ieškoti automobilių skelbimų portalų. Tie, kurie nori parduoti butą arba jį pirkti, ieško nekilnojamo turto skelbimų portalų. Lygiai tas pats galioja ir su verslo skelbimais. Kadangi Lietuvoje yra nemažai verslo skelbimų portalų, nelikti pastebėtam labai sudėtinga. Na, o jei nei vienas potencialus pirkėjas su jumis nesusisieks, neskubėkite kreiptis į agentą. Turbūt nesusisiekė, nes nesudomino pasiūlymas. Gal verta jį pakoreguoti ir ieškoti pirkėjo iš naujo? Verslo pardavimas nėra lengvas procesas, todėl reikia skirti tam šiek tiek pastangų.

Kaip paruošti verslo skelbimą?

Kaip įtikinti sėkmingą verslininką, jog jūsų verslo idėja yra verta dėmesio? Per porą minučių sugalvotas verslo skelbimo tekstas tikrai nepritrauks verslininkų. Tad iš karto nusiteikite, kad skelbimo paruošimas atims nemažai laiko, o gal net reikalaus korekcijų. Verslo skelbimai turi būti išsamūs, tačiau tuo pačiu ir sudominantys bei neatskleidžiantys per daug asmeninės informacijos. Pateikiame idėjas, kaip parašyti skelbimą, kuris pritrauktų verslininkų dėmesį:

  • Neretai žmonės, norėdami kažką parduoti, sąžiningai pateikia visą informaciją ir prekę ne visada pateikia iš gerosios pusės. Deja, bet tai nepadės jums parduoti verslo. Tie, kurie nori pritraukti verslininkų dėmesį, turi aiškiai parodyti, jog verslo idėja – puiki, tačiau jūs neturite noro ar gabumų jos vystyti, todėl parduodate verslą. Didžiausia klaida, kokią galite padaryti, tai akcentuoti, kad verslas buvo nesėkmingas, todėl jį parduodate. To nereikia minėti skelbime, kadangi tai tik parodys verslininkams, kad galbūt jūsų idėja nėra ideali ir čia yra spragų, kurias bus sudėtinga pataisyti. Skelbimas turi būti aiškus, išsamus, tačiau nereikia sudėti visas detales. Tam tikrais atvejais net nebūtina nurodyti, kodėl parduodate verslą. Na, o jei verslininkas paklaustų, tuomet tinkamas atsakymas būtų, jog neturėjote pakankamai patirties, kad sėkmingai vystytumėte verslą arba šiuo metu neturite laiko šiam verslui, todėl parduodate kitiems. Nereikia gilintis į smulkmenas ir dvejoti, ar ši verslo idėja gali pasiteisinti ir būti pelninga.
  • Dažnai talpinant skelbimą yra svarstoma, ar verta nurodyti tikslią verslo kainą. Iš vienos pusės, nurodant verslo skelbimo kainą, galima būti tikriems, jog verslininką domina idėja ir kaina nėra per didelė. Jei verslo kaina nėra nurodoma, tuomet gali būti, jog susisieks daug verslininkų, atims iš jūsų nemažai laiko klausinėdami, tačiau vos tik išgirdę kainą, iš karto atsisakys pirkti jūsų verslą. Tačiau nurodant tikslią verslo kainą taip pat gali būti sudėtinga jį parduoti. Gali būti, kad jūs neadekvačiai įvertinote verslo vertę, todėl nei vienas potencialus pirkėjas nesusisieks.Į šį klausimą vieno atsakymo nėra. Jei manote, kad norima kaina nėra per didelė ir esate tikras, kad mažesnė kaina nepadengs investicijų ir skolų, tuomet galite rizikuoti ir iš karto pateikti kainos pasiūlymą. Tik nepamirškite, jog verslininkai norės derėtis, todėl kartais verta nurodyti šiek tiek didesnę sumą, kad būtų nuo kur ją nuleisti. Šis psichologinis triukas naudojamas daug metų ir tikrai pasiteisina.
  • Nurodykite ne tik telefono numerį, bet ir elektroninio pašto adresą. Šiais laikais ne visi turi laiko telefoniniams skambučiams. Gali būti, jog verslininką domins jūsų skelbimas, bet jis nenorės skambinti ir nusivils neradęs galimybės, kaip susisiekti su jumis kitu būdu. Nurodyti kelis kontaktus naudinga dar ir dėl to, jog pasitaiko, kad vienu būdu susisiekti nepavyksta, tokiu atveju potencialus pirkėjas gali bandyti ieškoti kitų būdų.
  • Neslėpkite aktualios informacijos, tai nepritrauks dėmesio. Kai kurie nurodo skelbime, kas parduodama, tačiau nepateikia jokios konkrečios informacijos, bandydami tokiu būdu sužadinti smalsumą ir pritraukti kitų dėmesį. Žinoma, kiti nenori skleisti informacijos viešai. Tačiau tokiu būdu jūs atimate iš savęs daug laiko, kadangi turėsite atsakyti į kiekvieną laišką, kuris bus atsiųstas. Bandyti sutaupyti laiką labai naudinga, ypač, kai pardavinėjamas verslas. Kur kas paprasčiau pateikti reikiamą informaciją skelbime, jog nereikėtų jos kartoti kiekvienam, kuris domisi verslu.
  • Sąžiningi ir draugiški pardavėjai visada gauna didesnį palankumą iš pirkėjų pusės, tad maloniai atsakykite į visus pateiktus klausimus ir nevenkite pateikti daugiau informacijos apie save, kuri nėra per daug asmeniška. Tokiu būdu parodysite, kad esate malonus ir vertas pasitikėjimo.

Ar galima parduoti sėkmingą verslą?

Nemažai žmonių pradeda nuo smulkių, mažai investicijų reikalaujančių verslų. Todėl nenuostabu, jog anksčiau ar vėliau sėkmingi verslininkai nusprendžia skirti laiko tik didelį pelną nešantiems verslams, o kitų atsisako. Tačiau kam atsisakyti sėkmingo verslo, kai dar galima už jo nemažai uždirbti? Parduoti sėkmingai veikiantį verslą ne tik galima, bet ir tai padaryti bus kur kas paprasčiau, nei bandantiems parduoti nesėkmingą verslą.

Atsirado keli potencialūs pirkėjai: kurį pasirinkti?

Tie, kurie gebės pateikti verslo idėją ir planą sėkmingai, gaus daugiau nei vieną pasiūlymą iš potencialių pirkėjų, tuomet jau jūs galite rinktis, su kuriuo bendradarbiauti. Kaip pasirinkti pirkėją? Visų pirma, pasidomėkite, ar jis patikimas. Tai turi būti svarbiausias kriterijus, renkantis pirkėją. Toliau kyla klausimas, kuris iš pirkėjų gali pasiūlyti didesnę sumą už verslą? Neretai iš verslo pardavimo pavyksta uždirbti daugiau, kai verslo skelbimai privilioja daug pirkėjų. Tuomet galima derėtis dėl kainos ir kelti ją tol, kol kiti pirkėjai atsisakys mokėti tokią sumą. Tam tikra prasme, tokiu būdu sužinosite, kiek iš tikrųjų vertas jūsų verslas. Pasitaiko, jog verslininkai yra pasiruošę mokėti net kur kas didesnę sumą, nei buvo nurodyta. Tačiau, jei turite tik vieną potencialų pirkėją ir kiti nesusidomėjo, vargu, ar apsimoka kelti kainą ir sakyti, kad yra kitas potencialus pirkėjas, kadangi verslininkas gali atsisakyti pirkti už didesnę sumą.

Verslo skelbimai padės rasti pirkėją

Turbūt jau supratote, kad norėdami parduoti verslą nebūtinai turite ieškoti agento, kuris padėtų tai padaryti. Verslo skelbimai ne tik privilios verslininkų dėmesį, bet ir padės jums parduoti verslą be jokių nesklandumų, tačiau būkite kantrūs ir neskubėkite parduoti pirmam norinčiam pirkti.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *