Link Molėtų vedantis kelias laukia nesulaukia rekonstrukcijos. Šiuo keliu priversti važiuoti žmonės tikina nuolat rizikuojantys savo gyvybėmis. Tuo tarpu prieš šešerius metus parengtas kelio rekonstrukcijos projektas užsigulėjo valdininkų stalčiuose, tad jį teks perdaryti.
Vilma NEMUNAITIENĖ
Gedimino Nemunaičio nuotr. Kelio atkarpa link Molėtų nesaugi ir lengviesiems, ir sunkiasvoriams automobiliams.
Ukmergiškis Arnoldas pasakojo kasdien važiuojantis keliu Ukmergė–Molėtai. Vyras įsitikinęs – kelias ne tik duobėtas, bet ir nesaugus. Neseniai lyjant lietui ir pažliugus kelkraščiui matė, kaip nuo kelio nuslydo sunkvežimis. „Medžius kelkraštyje iškirto, o daugiau nieko – tolesni darbai stovi. Kada pagaliau sulauksime šio kelio remonto?“, – rekonstrukcijos perspektyva domėjosi vyras.
VĮ „Vilniaus regiono keliai“ Ukmergės kelių tarnybos viršininkas Zigmantas Kupčinskas sakė, kad medžius palei minėtą kelią jų įmonės darbininkai iškirto. Tačiau šie darbai nebuvo susiję su minėto kelio remontu, tai nebuvo jokio projekto dalis. „Iškirtom dėl eismo saugumo. Bet aišku, tikimės, kad tai kažkiek paspartins kelio rekonstrukcijos pradžią“, – vylėsi vadovas. Pasak jo, kadangi kelias toje vietoje tikrai siauras ir nesaugus, jų įmonė galėtų nebent apriboti greitį. Tačiau reiktų tai suderinti su Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Kelio link Želvos rekonstrukcijos labai laukiantis Želvos seniūnas Kęstutis Mikalajūnas pasakojo, kad maždaug prieš pusantrų metų buvo surinkę gyventojų parašus ir kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydami praplatinti labai siaurą ir nesaugią kelio link Želvos atkarpą.
Šį pavasarį gautame atsakyme Susisiekimo viceministras informavo, kad 2008 metais buvo parengtas valstybinės reikšmės krašto kelio Ukmergė–Molėtai 12,85 –19,135 km ruožo rekonstrukcijos projektas ir planuota pradėti jį įgyvendinti 2009 metais. Tačiau, smarkiai sumažinus kelių sektoriaus finansavimą, teko daugelio objektų įgyvendinimą atidėti. Tarp jų – ir šio objekto. Viceministro rašte taip pat pažymima, kad šiemet, pasikeitus projektinių normatyvų reikalavimams, visi parengti projektai koreguojami.
Kelyje Ukmergė–Molėtai numatoma platinti važiuojamąją dalį iki 8 m, pašalinti medžius, įrengti pavojingose vietose apsauginius atitvarus.
Viceministro rašte raminta, kad esant finansinėms galimybėms III šių metų ketvirtyje planuojama skelbti šio projekto darbų rangovo parinkimo konkursą.
Kadangi metai jau eina į pabaigą, o darbų pradžia kelyje Ukmergė–Molėtai net nekvepia, apie galimą ar negalimą kelio rekonstrukciją pasiteiravome už panašius projektus atsakingo pareigūno – Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos perspektyvinio planavimo skyriaus vedėjo Artūro Aušros.
Deja, jis patikino, kad šiemet rekonstrukcijos tikėtis neverta.
Pasirodo, minėtojo kelio ruožo rekonstrukcijos projektas atliktas ne 2008 metais, kaip nurodoma minėtame viceministro rašte, o 2004-aisiais. Per tiek laiko projektas moraliai paseno ir nebeatitinka šiuolaikinių reikalavimų.
Taigi, anot pareigūno, pirmiausiai teks skelbti konkursą kelio rekonstrukcijos projekto koregavimui.
Aušra pažadėjo kuo skubiau užsiimti rengimusi minėtam konkursui ir tiki, kad jis bus paskelbtas kitų metų pradžioje. Pasak vedėjo, panašių projektų koregavimai vyksta iki trijų mėnesių, taigi, yra vilčių, kad kitų metų gale bus galimybė pradėti kelio atkarpos rekonstrukciją.