AB „Kelių priežiūra“, Ukmergės rajone prižiūrinti valstybinės reikšmės kelius, ir miesto seniūnija, besirūpinanti savivaldybei priklausančiomis gatvėmis, jau pasiruošė artėjančiam žiemos sezonui: paruošta technika, nupirkta druska ir smėlis.
Pagal galiojančius Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvus, žiemos sezonas Lietuvos keliuose pradedamas ne vėliau kaip lapkričio 1 d. ir baigiasi ne anksčiau kaip balandžio 31 d. AB „Kelių priežiūra“, šalyje prižiūrinti 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių, darbus jau pradeda organizuoti žiemos sezonu ritmu.
Įmonė skelbia, kad per šešis praeito žiemos sezono mėnesius išbarstė apie 100 tūkst. tonų druskos. Šiai žiemai jau atsigabenta daugiau kaip 62 tūkst. tonų.
Pasak bendrovės kelių priežiūros vadovo Karolio Sakalausko, esami druskos sandėliai yra visiškai užpildyti, nauja dalis siuntos bus vežama per metus.
Pernai per sezoną druska bendrovei atsiėjo apie 6 mln. eurų. Dėl politinių aplinkybių teko pakeisti iki tol naudotą baltarusišką druską. Pernai ją pirmą kartą pirko iš Maroko, esančio Šiaurės Afrikoje. Marokietiška druska, lyginant su baltarusiška, yra brangesnė – jos kaina pernai kilo 30 proc.
Vadovaujantis eismo intensyvumu ir kelių svarba, žiemos priežiūros darbai skirstomi į 5 priežiūros lygius. Pirmiausia yra valomi ir barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, kur turi būti sudarytos sąlygos transporto priemonėms važiuoti didžiausiu leistinu greičiu. Šiuo aukščiausiu priežiūros lygiu prižiūrima ir automagistralė Vilnius–Panevėžys, einanti per Ukmergės rajoną.
Didžioji dalis magistralinių ir intensyviausi krašto keliai prižiūrimi pagal 2 priežiūros lygį. Kelininkai budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val.
Intensyviausi rajoniniai keliai prižiūrimi pagal 3 priežiūros lygį. Kelininkai juose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val.
Kiti krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1 000 automobilių per parą, prižiūrimi pagal 4 kelių priežiūros lygį. Juose kelininkai budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val.
Pagal 5 priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. Čia kelių ruožuose barstoma arba taikomos suspausto sniego ar ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai – esant lijundrai, susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos.
Bendrovės „Kelių priežiūra“ Ukmergės meistrija prižiūri: magistralinių kelių – 36,7 km, krašto kelių – 86,33 km, rajoninių kelių – 251,53 km.
Ukmergės miesto seniūnas Žilvinas Dirsė taip pat sakė, kad gatvių priežiūrai mieste jau pasiruošta. Didžiausią dalį prižiūrės UAB „Ukmergės versmė“. Paslauga jau nupirkta.
Gatveles ir keliukus, kur negalima įvažiuoti su profesionalia technika, seniūnija, kaip ir ankstesniais metais, prižiūrės pati. Ž. Dirsė pasidžiaugė, kad šiemet seniūnija nusipirko naują barstytuvą ir jau apsirūpino smėlio ir druskos mišiniu. Barstytuvas montuojamas prie sunkvežimio. Juo bus barstomos siauros gatvelės, kurios seniau buvo barstomos rankiniu būdu, todėl ilgiau užtrukdavo. Tikisi, kad šiemet darbai vyks operatyviau.
Barstymui užsisakyta smėlio ir druskos mišinio, nes vien druska, pasak Ž. Dirsės, veiksminga iki 10 laipsnių šalčio. Temperatūrai krentant žemiau, efektyviau naudoti mišinį. Be to, pabarsčius vien druska, kuri vizualiai nesimato, gyventojai dažnai priekaištauja, kad visai nebarstyta.
Mišinio įsigyta 10 tonų. Jeigu reikės daugiau, seniūno teigimu, įsigyti papildomai problemų nekils, nes mišinį perka Lietuvoje.
Žiemos sezono metu oro ir eismo sąlygos yra dinamiškos – gali pasitaikyti ir snygis, ir šlapia kelio danga, ir provėžos, ir plikledis, todėl vairuotojai turi išlikti budrūs.
Svarbu pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas ir atitiktų sezono sąlygas. Pavyzdžiui, laiku pakeisti automobilio padangas. Privalu laikytis kelio eismo taisyklių: atstumų, greičio režimo, atsižvelgiant į sąlygas.