Pirmadienį į miesto mokyklas maršrutinis autobusas nenuvežė dvidešimties Valuose ir Žemaitkiemyje gyvenančių moksleivių. Tokios situacijos priežastis – ne avarija ar potvynis, o neišbrendamu tapęs kelias.
Vilma NEMUNAITIENĖ
Kelią į Valus tvarko kelininkai.
Į redakciją paskambinęs Valų seniūnaitis Vytautas Ališauskas pasakojo, kad kelio link Valų būklė apgailėtina buvo visą žiemą. Tiesa, kadangi žiema buvo trumpa ir nesnieginga, itin didelių problemų išvengta. Tačiau praėjusią savaitę kelias virto tikra makalyne.
Vyras stebėjosi, kad atvykę kelininkai darbuotis pradėjo tiesiog su kastuvais. „Kada jie su kastuvais tą kelią sutvarkys? Juk kuriame amžiuje gyvename“, – piktinosi vyras.
Jam ir kitiems Valų gyventojams skaudu, kad į jų raginimą atkreipti dėmesį į apgailėtiną kelio būklę neatsižvelgiama. Jau iš rudens apie tai kalbėjo ir su kelininkais, ir su rajono vadovais. Ragino atvežti daugiau žvyro. Tačiau į tai – jokios reakcijos.
Dėl neišvažiuojamu ir neišbrendamu tapusio kelio šį pirmadienį net du kartus su rajono meru A. Kopūstu buvo susitikusi Valų bendruomenės pirmininkė rajono tarybos narė Angelė Jokubynienė.
„Sekmadienį visą dieną žmonės man skambino. Prašo padėti spręsti problemą“, – pasakojo tarybos narė. Labiausiai jai apmaudu, kad kelininkai iš rudens jokio dėmesio nekreipė į gyventojų įspėjimus, jog kelias greitai taps neišvažiuojamu.
Bėdos dėl šio pagrindiniu aplinkkeliu paskelbto kelio būklės prasidėjo pernai vasarą uždarius tiltą per Siesertį. Šis avarinės būklės tiltas yra valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Ukmergė–Siesartis–Skuoliai.
Remontą baigti numatyta iki rugsėjo. Šiuo laikotarpiu eismas per tiltą uždarytas, o pagrindiniu aplinkkeliu paskelbtas kelias per Valus.
Tiltą rekonstruoja konkursą laimėjusi UAB „Ukmergės keliai“. Bendra projekto vertė – 1 mln. 400 tūkst. Lt.
Šios įmonės generalinis direktorius Vytas Kromelis sakė, jog įmonės darbininkai deda visas pastangas, kad eismas minėtu keliu nenutrūktų. Ant kelio šiuo metu pilamas ir lyginamas žvyro sluoksnis, o jei kam nutiktų bėda – nuolat budi automobilį ištempti pasiruošęs traktorius. Be to, pastatyti kelio ženklai, ribojantys eismą sunkiasvoriam transportui.
Pasak direktoriaus, problema dėl kelio greičiausiai tęsis tik šią savaitę – kol išeis pašalas. Prastesni keliai nepravažiuojamais tampa būtent tokiu metu.
V. Kromelis paaiškino, kad pagal tilto per Siesartį remonto darbų sutartį jų įmonė įpareigota tik prižiūrėti šį kelią. Deja, teko ne tik prižiūrėti, o ir žvyruoti , o tai įmonei – nenumatytos išlaidos. Be to, paaiškėjo dar vienas nenumatytas dalykas. Pasirodo, kelias neteisingai nutiestas – žvyras piltas ant juodžemio, o tai pagal kelių tiesimo technologiją yra neleistina. Esant tokiai situacijai kelio priežiūros išlaidos gerokai išaugo.
„Mes būtume pastatę laikiną tiltą per Siesartį, bet neleido gamtosaugininkai, nes čia yra draustinis“, – dėl gyventojų nepatogumų ir išaugusių darbų kaštų apgailestavo direktorius.
Pasak jo, po žiemos pertraukos nuo pirmadienio pradėtas tilto per Siesartį remontas: sijų montavimo, betono sluoksnio dėjimas ir kiti darbai. Pagal sutartį tiltas per Siesartį turi būti suremontuotas ir atidarytas rugsėjo pirmą dieną, tačiau direktorius tikina, kad darbai bus užbaigti mėnesiu anksčiau.