Keliai ir automobiliai – sodininkų galvos skausmas

Autorius Laima JUZĖNIENĖ
Keliai ir automobiliai – sodininkų galvos skausmas / Toks transportas soduose jau retenybė. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Antradienį Ukmergės susivienijimo „Sodai“ pirmininkas Julius Kazėnas surengė sodininkų bendrijų pirmininkų susitikimą su rajono savivaldybės atstovais.

Didžiulė problema soduose – per siauri keliai, kuriuose neprasilenkia lengvieji automobiliai, neįsuka stambiagabaritės transporto priemonės.

Susirinkime dalyvavęs savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vyr. specialistas Kęstutis Sabaliauskas paaiškino kelių pločių reikalavimus. Pasak specialisto, keliai soduose priklauso D3 kategorijai, todėl vienpusio eismo kelias turi būti nuo 2,5 m. Taigi, jei nėra nurodytas projektinis kelio plotis, reikia laikytis 5 m dvipusio eismo kelio pločio.

Dešiniojo posūkio spindulys turėtų būti 4–6 m. Kampinių sklypų savininkai dažnai užsitveria visas savo valdas, neretai stačiu kampu, užridena akmenis ir teigia, jog tai jų privati teritorija. Suprantama, privačią nuosavybę gina ir Lietuvos Respublikos Konstitucija, tačiau, pasak specialisto, yra ir visuomeninis interesas. Juk turi įvažiuoti gaisrinės, šiukšliavežės, kitas stambiagabaritis transportas.

Kita sodininkų problema – automobilių statymas. „Pagal taisykles, jei sodo namas neviršija 70 kv. m šalia turi būti įrengta vieta 1 automobiliui. Jei pastatas iki 140 kv. m, – 2 vietos ir taip toliau didėjant kas 35 kv. m. Negalima automobilių statyti gatvėje“, – aiškino K. Sabaliauskas.

Jei trukdo medžiai

Architektūros ir urbanistikos skyriaus vyr. specialistas taip pat priminė, kad pastatai, 3 m ir aukštesni medžiai turi būti ne arčiau nei 3 m nuo gretimo sklypo krašto ir kelio. Aklina tvora – ne arčiau kaip 1 m nuo gretimo sklypo. Tinklo tvora gali būti statoma tik sklypo teritorijoje. Jei ant ribos – tik suderinus su kaimynu.

Bendrijos pirmininkas turi būti informuojamas apie naujus statinius, o su kaimynais privalu derinti tvorų aukštį ir atstumą, kad nekiltų interesų konfliktų.

Ir dar vienas aktualus dalykas: jei jau kaimyno medis išsikerojo į gretimą sklypą, šio savininkas raštu (registruotu laišku) gali pranešti, kad kaimynas iki nurodyto termino susirinktų šakas, lapus ar vaisius.

Jei iki nurodyto termino kaimynas nesusitvarkė, galima jo medžio šakas, užeinančias ant gretimo sklypo, nupjauti.

Atstumų nesilaikyti galima tik rašytiniu abiejų kaimynų susitarimu.

Nekultūringi vairuotojai

Daugeliui rūpima tema – greitis sodų keliuose. Juk dauguma kelių žvyruoti, tad kyla dulkių debesys, be to, vaikšto senyvi žmonės, žaidžia vaikai. Kaip spręsti šį klausimą, negalėjo patarti nei Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas Aidas Dutkus, nei poskyrio vedėja Vilija Grabauskienė.

Anot jų, sodai yra žemės ūkio paskirties žemė, todėl ženklų „Gyvenamoji zona” Saugaus eismo komisija statyti neleis. Greitį ribojantys ženklai galioja tik iki kitos sankryžos, ir jų nepristatysi. Kita vertus, net ir pastačius ženklus, kaip pažymėjo A. Dutkus, jų niekas dėl darbų apimties ir techninių galimybių nekontroliuos. Belieka apeliuoti į vairuotojų vidinę kultūrą ir sąmoningumą.

Julius Kazėnas pasiūlė pateikti Saugaus eismo komisijai bendrą Ukmergės susivienijimo „Sodai” raštą, kad visose bendrijose būtų nustatytas 30 km/h greitis.

Reikės pažymėjimų

V. Grabauskienė paragino sodininkus, dar nepaėmusius kompostavimo konteinerių, juos pasiimti. Po antrą konteinerį išduodama nebus.

Anksčiau buvo pranešta, kad sodininkai savo išauginta produkcija galės prekiauti paviljone prie turgaus. J. Kazėnas priminė, jog, kaip ir visiems prekiautojams maisto produktais, sodininkams, norintiems parduoti savo gėrybes, taip pat reikės įsigyti iš šeimos gydytojo sveikatos pažymėjimus.

Plačiau visą su sodais susijusią informaciją galima sužinoti internete vilkmerge.eu.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *