Kaklajuostės – darbui, ne grožiui

Kaklajuostės – darbui

Kai pirmą kartą susidūrėme su kaklajuostėmis, kilo šioks toks ažiotažas. Apie 2000 metus Lietuvoje atsiradusios paprastos kaklajuostės tapo savotišku papuošalu. Dabar jos – darbinio garderobo dalis. Kurjeris ant kaklo pasikabinęs savo darbo pažymėjimą, biuro darbuotojas taip pat tokį turi, o kartais net į biurą užsukusiems svečiams ant kaklo užkabina kaklajuostę su kortele „Svečias“. Toks aksesuaras nieko nestebina, bet taip buvo tikrai ne visada.

Apie 2005 metus teko matyti net kaklajuosčių kolekcijų. Jas dalindavo telekomunikacijos įmonės, įvairios IT kompanijos savo klientams ir partneriams. Tai buvo viena iš populiariausių verslo dovanų. Dabar gauti kaklajuostes dovanų – gana retas atvejis. Prieš 15 metų jos buvo praktiškai visose verslo dovanų rinkinėliuose kartu su rašikliais, raktų pakabukais, kalendoriais ir kitomis smulkmenomis.

O kodėl? Kas lėmė tokį kaklajuosčių populiarumą?

Atsakymas labai paprastas: mobilieji telefonai.

Kaklajuostės yra dviejų rūšiųsu užsegamu karabinu arba su specialia virvute. Tokia virvutė buvo labai plona ir pakankamai tvirta, kad išlaikytų tuo metu gana sunkius, bet jau pradėjusius po truputį lengvėti mobiliuosius telefonus. Mažas Nokia telefoniukas puikiai derėjo ant tokios kaklajuostės. Be to telefoną galima buvo tiesiog atsegti dviejų pirštų paspaudimu. Taip jis iš karto atsidurdavo kišenėje, o virvutė styrojo, kaip eilinis telefono pakabukas.

2000-2010 metais biuro svečiams į rūbų atlapą dažniausiai įsegdavo plastikinį sagutį su užrašu „Svečias“. Po kurio laiko pastebėta, kad kartais tas segtukas-spaustukas apgadina jautresnį audeklą. Kortelė ant grandinėlės kainuoja gana brangiai, todėl kaklajuostė su karabinu, ant kurio galima pakabinti bet kokią kortelę ar darbuotojo pažymėjimą palaipsniui tapo neatskiriama verslo aprangos dalimi.

Taip po truputį kaklajuostės nuo grožio aksesuaro ir bandymo išsiskirti iš minios tapo darbiniu aksesuaru. Atrodo, kad reklamos galimybės čia ir sustoja, tačiau nutiko priešingai. Retas atvejis, kai kaklajuostę pamatysite be jokios reklamos, tiesiog vienspalvę. Poreikis spausdinti logotipus ar specialius užrašus iš liko. Tobulėjant spaudos technologijoms pagaminti tokias kaklajuostes darėsi vis paprasčiau, o tai smarkiai sumažino jų savikainą. Jei seniau viena kaklajuostė kainavo kelis litus, tai dabar kaina skaičiuojama centais (nereiktų pamiršti infliacijos). Dėl to firmines kaklajuoste gali sau leisti praktiškai bet kuri įmonė.

Medžiaginės sublimacinės kaklajuostės yra įvairių spalvų, o spaudos galimybės – labai plačios. Viskas priklauso nuo dizaino ir idėjos. Tai gali tapti net savotišku meno kūriniu.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

ne grožiui /

ne grožiui /

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *