Jaunieji žurnalistai Europoje – susipažinkite su autorium

Autorius Ukmergės žinios

Lennart Platz

Sveiki, mano vardas Lennartas. Man 23 metai, esu iš Vokietijos ir studijuoju medijų valdymą bei žurnalistiką. Esu keliavęs po daugelį Europos vietų ir sutikęs įvairių žmonių. Su draugu vedame mažą radijo laidą, kurioje kalbamės su jaunais Vokietijos muzikantais. Stengiamės, kad laida būtų įdomi tiek jauniems, tiek vyresniems klausytojams. Mane domina sportas, muzika ir kultūra, taip pat visada esu atviras naujoms idėjoms ar projektams, kurie padėtų žmonėms susitikti ir kurti ką nors naujo.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus nuomonę. Europos Komisija ir „Eurodesk“ už turinį atsakomybės neprisiima.

Dirbtinai sukurti, bet tikrai įtakingi: kaip DI (dirbtinis intelektas) influenceriai
užkariauja socialinius tinklus

Virtualūs influenceriai šiuo metu socialiniuose tinkluose sulaukia didžiulio susidomėjimo. Sukurti akimirksniu, jie suteikia neribotas kūrybines galimybes jų kūrėjams. Didžiausias virtualus influenceris turi įspūdingą 7,2 milijonų sekėjų skaičių vien „Instagram“ platformoje (@magazineluiza), todėl jis yra vienas iš galingiausių figūrų socialiniuose tinkluose. Bet ar lengva sukurti šias skaitmenines asmenybes? Kokios yra rizikos ir kaip išlaikyti sveiką balansą naudojant socialinius tinklus?

Virtualių influencerių
kūrimas

Įvedu „Canva AI“ į savo naršyklės paieškos laukelį. Po kelių paspaudimų patenku į lauką, kuriame suformuluoju savo  užsakymą:

+++ Sukurkite jauną vyrą, rudaplaukį, rudų akių, vilkintį modernius drabužius ir su trumpa barzdele. Jis turėtų būti virtualus influenceris ir atrodyti tikroviškai +++

Programa įkelia vaizdą, kuriame matyti asmuo, atrodo pažįstamas, tačiau per daug tobulas. Tai  sukurtas avataras, dėvintis rudai baltus dryžuotus marškinėlius. Tik pažvelgus jam į akis, pasirodo tam tikra tuštuma. Tai nestebina – juk šis žmogus niekada neegzistavo. Su keliomis mano instrukcijomis šis virtualus personažas gimė.

DI įrankiai ir jų
populiarumas

Dirbtinio intelekto dėka sukurti savo idealų avatarą dar niekada nebuvo taip lengva. Įrankių, skirtų dirbtiniams vaizdams kurti, skaičius kasmet auga. Populiariausi iš jų – DALL-E 2, „Midjourney“ ir „Canva AI“. Iš pradžių mažai pastebėti, dabar virtualūs personažai pritraukia milijonus sekėjų socialiniuose tinkluose.

Virtualių žmonių žavesys slypi jų programavimo detalėse. Kartais programavimas būna toks pažangus, kad avatarai tampa beveik neatskiriami nuo realių žmonių. Bet kokį poveikį šie personažai daro jaunesnei kartai?

Pirmieji virtualūs
influenceriai

Lil Miquela laikoma pirmuoju socialiniuose tinkluose pristatytu virtualiu influenceriu. Sukurta 2016 m. Los Andžele įsikūrusios technologijų įmonės „Brud“, Lil Miquela vaizduojama kaip 21 metų pusiau brazilė. Ji turi vidutinio ilgio rudus tiesius plaukus, rudas dideles akis ir šiltą odos toną, dažnai su matomomis strazdanomis. Jos stilius – modernus, dažnai derinantis gatvės madą su aukštosios mados elementais.

Šiandien Lil Miquela seka 2,5 mln. žmonių „Instagram“. Jie mato, kaip ji gyvena, ką veikia ir kaip reklamuoja prekės ženklus, tokius kaip „Calvin Klein“.

Virtualių influencerių verslas

Virtualūs influenceriai – populiari rinkodaros priemonė. Jie dirba modeliais, atstovauja prekės ženklams ir tampa ambasadoriais. Toks verslas yra pelningas, nes šie personažai yra greitai sukuriami, pigūs ir visada pasiekiami. Internete netgi galima rasti instrukcijas, kaip uždirbti iš dirbtinių influencerių.

Nepaisant populiarumo, DI influenceriai susiduria su iššūkiais. Daugelis jų skatina stereotipinius įvaizdžius: nepriekaištingą grožį, tobulą kūno formą, prabangų gyvenimą ir įspūdingas keliones. Tai sukuria spaudimą jauniems žmonėms, kurie jaučia poreikį atitikti šiuos standartus.

Socialiniai tinklai jau dabar siejami su neigiamu poveikiu jaunimo psichinei sveikatai. „Facebook“ vidaus tyrimai parodė, kad jaunimo savijauta blogėja dėl socialinio spaudimo ir nuolatinio lyginimosi su kitais.

„Meta“, valdanti „Instagram“ ir „Facebook“, reaguoja į šį fenomeną, ženklindama DI sukurtus vaizdus. Tačiau asmeniniame lygmenyje ekspertai rekomenduoja vartotojams dažniau daryti socialinių tinklų pertraukas ir praktikuoti „realybės patikrinimus“.

Realybės ir virtualumo
susikirtimas

Nors dirbtinai sukurti influenceriai atrodo nepriekaištingai, realus pasaulis yra daug įvairesnis ir gyvesnis. Šio kontrasto supratimas gali padėti atsikratyti spaudimo atitikti nerealius standartus ir vertinti tikrąjį pasaulį. Jei kiekvienas galėtų save sukurti per kelias sekundes, galbūt netobulumas vėl taptų tobulu.

Daugiau skaitykite https://youth.europa.eu/news/artificially-created-truly-influential-how-ai-influencers-are-taking-over-social-media_en

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *