Valstybinėse įmonėse darbuotojai ir lankytojai neapsieina ir be konfliktinių situacijų. Skundų dėl Registrų centro Ukmergės ir Širvintų skyriaus darbo nešykštėjęs ukmergiškis Stasys Šlepikas apgailestauja, jog savo teisybę kartais galima pasiekti tik piktuoju.
Ponas Stasys pasakojo, jog nesusipratimai prasidėję, kuomet jis kreipėsi į savivaldybę dėl kompensacijos už šildymą. Pateikus dokumentus, užkliuvo Nekilnojamojo daikto kadastrinių matavimų byloje matininkės įrašytas įrašas apie centrinį šildymą. „Prie to ir prikibo, nes pas mane jis – autonominis, ir jau dvidešimt metų, kai pastatytas katilas ir įvestos dujos“, – sakė vyras.
Kodėl matininkės parašyta klaidingai, jis nežinantis. Mano, kad nepildė bylos kruopščiai, o suklydusi nė nepasižiūrėjo.
Teko kulniuoti klaidą ištaisyti. „Nuėjęs į kadastrų biurą, rodau popierius, aiškinu, kad šildymas pas mane autonominis. O man sako – eik pas matininkus, užsiregistruok, sumokėk 300 litų, juos į namus atsivežk, kad atliktų matavimus, – pasakojo jis. – Tada dar kažkiek sumokėsiu ir po kelių savaičių gausiu pažymą… Ir niekam nesvarbu, kad pas mane tas katilas dar nuo 1995 metų.“
Sveikatos bėdų turintis vyras neslepia – pikta, kad rūpesčių dar daugiau dėl matininkės kaltės: „Paprastas žmogus baudžiamas ir už menkiausią nesusipratimą. Tik pamiršk ką, laiku nesumokėk, nedeklaruok – tuoj baudos, perspėjimai… O valdininkas gali apsirikti?“
Ponas Stasys atviras – tąsyk netekęs nei kantrybės, nei savitvardos. Dar labiau įpyko išgirdęs, kad reikės palaukti porą savaičių, kol bus ištaisyta klaida.
„Laukti negaliu, nes išvykstu į Kauną ir dviem savaitėms guluosi į ligoninę. Grįžus laukia kelio operacija… Tuomet pasakė, kad ateičiau už dviejų valandų. Tai kiek su tokia koja galiu pirmyn atgal prilakstyti?“ – piktinosi jis.
Gyventojui apmaudu, kad, anot jo, neretai valstybinėse įstaigose žmogaus nenorima net išgirsti: „Jei kokia problema, turi pats įrodinėti, niekas nesigilina, kaip ir šiuo atveju: niekas nieko neklausia, čiuožk pas matininkus – ir viskas…“
Nors po atkaklių ginčų tuokart dokumentai buvo sutvarkyti, vyras gailisi tuščiai sugaišęs laiko ir susigadinęs nervus. „Ar paprastam, šių dalykų neišmanančiam žmogui atsakyti už tokias kitų klaidas? Juk tos įstaigos darbuotojos turėjo dokumentus apžvelgti ir padaryti išvadas, o ne liepti papildomai tris šimtus litų mokėti, vežtis matininkus… Kiek senukų, neįsigilinant į aplinkybes, šitaip ir išsiunčiama“, – svarsto jis.
Apie šią situaciją VĮ Registrų centro Vilniaus filialo Ukmergės ir Širvintų skyriaus vedėja-juriskonsultė Audronė Gritienė sako žinanti. Pati, kai įvyko incidentas, nebuvusi, tačiau apie tai papasakota darbuotojų.
Neneigia, jog klaidingas įrašas minėtoje byloje atsirado per nesusipratimą. „Taisėm tuo pačiu momentu: iškvietėm iš darbo žmogų – atsiprašė, padarė. Staiga neįmanoma – vis tiek apie poros valandų reikia ir kompiuterių bazėje rasti, ir viską sutvarkyti“, – sakė vedėja.
„Mes ir nesakom, kad tai – ne mūsų klaida. Ją pripažinom, žmogaus atsiprašėm. Klysta visi“, – pripažino ji.
Autorė: Vaidotė ŠANTARIENĖ