Šią savaitę saugaus eismo komisijos posėdyje svarstyta visa eilė klausimų, susijusių su rajono gyventojų prašymais. Daugumai jų, atsižvelgiant į išdėstytas aplinkybes, pritarta.
Šventupės kaimo bendruomenės pirmininkas Vytautas Marčiauskas pateikė prašymą įrengti sferinį kelio veidrodį A. Vienuolio gatvėje, Šventupėje. Teigiama, kad, išvažiuojant iš garažų, dėl kelio linkio yra blogas matomumas. Tai kelia grėsmę ir vairuotojams. Šioje vietoje jau yra buvę incidentų bei smulkių avarijų. Kadangi vairuotojai dažniausiai pasinaudoja galimybe įvykius fiksuoti užpildant deklaracijas, policija nekviečiama.
Komisija prašymui pritarė – sferinis veidrodis Šventupėje bus įrengtas.
Bendruomenės pirmininkas taip pat atkreipė dėmesį, kad Šventupės dvare pagausėjo lankytojų. Pėstieji ir dviratininkai į lankytinus objektus traukia važiuojamąja A. Vienuolio gatvės dalimi, tad prašo įrengti apie 200 metrų šaligatvį. Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius, komisijos pirmininkas Darius Varnas atsakė, kad savavališkas šaligatvio įrengimas negalimas. Nutarta jo įrengimą įtraukti į projektavimą.
Ženklins gyvenviečių ribas
Komisijoje pritarta Šešuolių seniūnės Jolantos Lukšienės prašymui įrengti kelio ženklus „Gyvenvietės pradžia“ ir „Gyvenvietės pabaiga“ Liaušių, Butkūnų, Mateikiškių ir Pilionių gyvenvietėse. Nesant šių ženklų, vairuotojai nesilaiko 50 km per valandą greičio apribojimo.
Lyduokių seniūnijos vyresnioji specialistė Skaidrutė Salienė pristatė seniūno prašymą įrengti greitį ribojančius kalnelius Nuotekų kaimo pradžioje ir pabaigoje. Eismas kelyje yra intensyvus, o vairuotojai, važiuodami per gyvenvietę, dviejų kilometrų atkarpoje linkę įsibėgėti. Todėl gyventojai surinko parašus. Pasak seniūnijos atstovės, jie įspėti apie galimą triukšmo padidėjimą, įrengus kalnelius. D. Varnas informavo, kad šis kelias priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Komisija gyventojų ir seniūnijos prašymui pritarė. Dėl to kreipsis į kelių direkciją raštu.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos sprendimas dėl greitį ribojančių kalnelių įrengimo kitoje gyvenvietės dalyje jau priimtas prieš trejus metus, tačiau jis iki šio neįgyvendintas.
Ribos automobilių stovėjimą
Ukmergiškis į komisiją kreipėsi, prašydamas drausti automobilių stovėjimą prie įvažiavimo į kiemą Miškų g. 27, Ukmergėje. Tai privatus sklypas, kurio įvažiavimą dažnai užstato į sporto klubą ar kitais reikalais atvykę asmenys. Iki pradedant teritorijos tvarkymo darbus, toks ženklas buvo įrengtas. Problema aktuali, kol bus užbaigti darbai, kurie šiuo metu sustabdyti. Pasak gyventojo, kartais įvažiavimas į kiemą užstatomas net porai valandų ir tai sukelia problemų. Nutarta įrengti laikinąjį ženklą, draudžiantį motorinių transporto priemonių eismą nurodytoje aikštelėje. Į ją įvažiuoti galės tik gyventojas ir paštą aptarnaujantys automobiliai.
Dėl automobilių stovėjimą ribojančio ženklo įrengimo į komisiją kreipėsi AB „Ukmergės gelžbetonis“ vadovas. Savivaldybės Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas, komisijos pirmininko pavaduotojas Aidas Dutkus pristatė situaciją – dėl karantino laikotarpiu miesto stadione įrengto patikros punkto dėl COVID-19, jaunimas susitikimų vietą iš stadiono aikštelės perkėlė į minėtos įmonės aikštelę. Čia nakčiai kartais apsistoja ir krovininių automobilių vairuotojai. Nutarta tenkinti įmonės prašymą ir leisti riboti automobilių stovėjimo laiką įmonei priklausančioje aikštelėje. Ženklą įmonė įrengs savo lėšomis.
Keisis pirmumo ženklai
Komisijoje svarstytas klausimas dėl pirmumo kelio ženklų pakeitimo Vyšnių ir Atgimimo g. sankryžoje, Ukmergėje. Iki šiol pagrindiniu keliu buvo Vyšnių gatvė, įvertinus abiejų gatvių dangą, ji taps šalutine, o pirmumas bus suteikiamas važiuojantiesiems Atgimimo gatve. Nuo šios sankryžos besitęsiančioje Vyšnių gatvės atkarpoje yra žvyrkelis, o Atgimimo gatvėje – asfaltas. Tai klaidina vairuotojus ir pasitaiko smulkių eismo įvykių, o pernai policijoje registruotas įskaitinis eismo įvykis. Nutarta įrengti aiškius kelio ženklus, nurodančius pirmumą.
Uždarys seną ruožą
Rekonstravus Klaipėdos gatvę, senasis jos ruožas, esantis prie Žiedo gatvės, tapo nebereikalingas. A. Dutkus pristatė klausimą dėl šio ruožo uždarymo. Pasiūlymui šį ruožą uždaryti komisija pritarė. Uždarius ruožą, bus pašalinti ir jame esantys įrengti ženklai.
Architektas Saulius Sakalis atkreipė dėmesį dėl susidarančių kamščių prie Ukmergės turgavietės Klaipėdos ir Vasario 16-osios gatvėse. A. Dutkus išaiškino, jog problema kyla dėl to, kad nėra ženklų, draudžiančių sustoti. Komisijoje nutarta laukti, kol bus užbaigti šiuo metu vykdomi darbai, tada spręsti klausimą dėl ženklų įrengimo.
Įrengs pėsčiųjų perėją
Pėsčiųjų perėjos įrengimo prie Vilniaus ir Paupio gatvių sankryžos Ukmergėje planus pristatė administracijos direktorius D. Varnas. Pasak jo, perėją numatyta įrengti įgyvendinant Vilniaus gatvės ruožo nuo centro iki tilto rekonstrukciją. Vilniaus gatvė yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos žinioje, todėl savivaldybė perėjos savavališkai įrengti negali. Pagal naujus saugumo reikalavimus, įrengiant perėją, būtinas kryžminis apšvietimas. D. Varnas papildė, kad be perėjos bus įrengtos ir trys eismo juostos.
Paliks galimybę pravažiuoti
Daugiausiai diskusijų sukėlė Ukmergės miesto bendruomenės pirmininko Juliaus Kazėno prašymas riboti greitį Šventosios upės pakrantėje esančiame keliuke, kurį posėdžio metu jis performulavo į prašymą uždrausti eismą nuo Vilniaus g. tilto iki hipodromo. Paupyje bendruomenei įrengus keturias poilsiavietes, žmonės jas pamėgo, tačiau kelias yra nesaugus dėl greičio mėgėjų ir posūkiuose matomumą užgožiančių krūmų. Bendruomenės pirmininkas piktinosi ir tuo, kad plotai nenušienauti, išsakė prieštaravimą dėl planų keliuką asfaltuoti.
Administracijos direktorius atsakė, kad paupio sutvarkymo projektas buvo visuomenei pristatytas, šiuo metu jau perkami rangos darbai. Nors keliukas nėra įtrauktas į savivaldybės gatvių sąrašą, nes apie 1995 m. atsirado kaip laikinas kelias į statybvietę, įgyvendinus paupio tvarkymo projektą, jis taps oficialiu.
A.Dutkus informavo, kad nukreipęs kameras vykdė keliuko stebėseną – didelis eismo intensyvumas neužfiksuotas. Komisijos nariai išsakė pastebėjimus, kad keliukas sudaro natūralias kliūtis įsibėgėti, todėl riboti greičio ar eismo nėra tikslo.
Atsižvelgdama į tai, kad dėl rekonstrukcijos darbų uždarius centrą dalis žmonių naudojasi šiuo keliuku kaip aplinkkelio alternatyva, komisija nusprendė eismo jame neuždrausti, tačiau sureguliuoti judėjimą, kad jis vyktų viena kryptimi, t. y. nuo Pramonės mikrorajono link Vilniaus gatvės.
Kėlė jau sprendžiamus klausimus
J.Kazėnas išsakė ir daugiau klausimų. Dėl Kauno gatvėje esančio buvusios geležinkelio stoties pastato, kurio sienoje pastebimas skilimas, D. Varnas atsakė, kad pastato savininkui išsiųstas įspėjimas.
Dėl tranzitinio transporto srauto nukreipimo bendruomenės pirmininkas patikintas, kad apylankas žyminčios schemos jau įsigytos ir penkiuose keliuose bus įrengtos dar šią savaitę.
Pasiūlė organizuoti dvipusį eismą Deltuvos gatvėje. Direktorius sakė, kad toks sprendimas jau priimtas, tačiau kol neįrengta aikštelė prie Nestacionarių socialinių paslaugų centro bei neužbaigti kiti rekonstrukcijos darbai, jis neįgyvendintas.
Taip pat iškelti klausimai dėl šviesoforo Klaipėdos gatvėje reguliavimo, kad nesirikiuotų automobilių eilės Kauno gatvėje, bei galimybės iš vidinės aikštelės prie buvusio buitinio išsukti ne tik į centro, bet ir į Kauno pusę.