Mieste ir rajone ketinama dar labiau riboti automobilių greitį, įrengti kai kuriuos draudžiamuosius ženklus. Papildomai apšviestos turėtų būti pėsčiųjų perėjos. Šių ir kitų pasikeitimų žadama gyventojų pageidavimus aptarus savivaldybės administracijos saugaus eismo komisijos posėdyje.
Vienas iš jame neseniai aptartų klausimų buvo susijęs su automobilių eismu Užupio mikrorajone, Ąžuolų gatvėje. Į savivaldybę kreipęsi gyventojai prašo imtis priemonių dėl ypač intensyvaus eismo šioje gatvėje.
Vairuotojai, anot gyventojų, dažnai viršija greitį, kelia pavojų pėstiesiems ir dviratininkams, kurių čia ypač gausu vasarą.
Nutarta kreiptis į rajono policijos komisariatą dėl sudėtingos automobilių eismo situacijos šioje vietoje ir siūlyti skirti didesnį dėmesį transporto priemonių greičio kontrolei. „Nuspręsta į policiją kreiptis su pasiūlymu, kad jie galbūt dažniau čia pravažiuotų. Riboti greitį ženklais nėra prasmės, nes ne visi jų paiso, o įrengti greičio matuoklį šiuo metu neturim galimybių“, – sakė savivaldybės Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos poskyrio vyr. specialistė Aida Kravcova.
Buvo gautas ir kolektyvinis Vilkmergėlės gatvės gyventojų prašymas apriboti automobilių greitį šioje gatvėje. Jis taip pat svarstytas posėdyje.
Gyventojų prašoma patikslinti pageidaujamos greičio mažinimo priemonės įrengimo vietą ir pristatyti aplinkinių namų gyventojų sutikimą dėl to, nes, anot specialistės, įrengus greičio ribojimo kalnelį gali padidėti triukšmo lygis gatvėje.
Kitas iš piliečio gautas prašymas susijęs su automobilių greičio ribojimu vieno daugiabučio namo Žiedo gatvėje, netoli „Maximos“ parduotuvės, kieme. Pasak A. Kravcovos, pritarti įrengti eismo saugos priemones daugiabučio kieme turi daugiau kaip 50 proc. butų savininkų. Posėdyje nutarta įpareigoti Ukmergės miesto seniūniją atitverti žalią veją nuo važiuojamosios kelio dalies šio namo kieme ties pėsčiųjų perėja.
Vairuotojų laukia pokyčiai laikinojoje Deltuvos ir Žiedo gatvių žiedinėje sankryžoje. Ketinama praplatinti jos važiuojamąją dalį, padidinant išorinį sankryžos skersmenį. Šiuos darbus organizuoja savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyrius.
Taip pat bus nagrinėjama galimybė perkelti elektros oro linijų atramas arba pakeisti jų išdėstymą prie įvažiavimo į šią žiedinę sankryžą iš Deltuvos gatvės pusės (prie pėsčiųjų viaduko).
Kita tvarka vairuotojų laukia ir važiuojant į Ukmergės Švč. Trejybės bažnyčios teritoriją. Saugaus eismo komisija pritarė, kad būtų įrengti draudžiamieji kelio ženklai „Stovėti draudžiama“ prie įvažiavimo į bažnyčios teritoriją, o šaligatvio bortai pažymėti geltona brūkšnine linija.
Komisija priėmė keletą sprendimų dėl eismo situacijos kaimo seniūnijose.
Buvo svarstomas kolektyvinis Taujėnų seniūnijos Punių kaimo gyventojų prašymas Puniuose įrengti kelio ženklus „Ribotas greitis“ (50 km/h). Taujėnų seniūnija įpareigota įrengti nurodomuosius kelio ženklus „Gyvenvietės pradžia“ ir „Gyvenvietės pabaiga“ prie kaimo teritorijos ribų.
Iš Vidiškių seniūnijos sulaukta prašymo įrengti kelio ženklus „Ribotas greitis“ (40 km/h) Rečionių, Baublių ir Obelių kaimuose. Nutarta kreiptis į VĮ „Vilniaus regiono keliai“ su prašymu įrengti draudžiamuosius kelio ženklus „Ribotas greitis“ (50 km/h) ir apsvarstyti galimybę asfaltuoti žvyrkelio ruožus kelyje Nr. 4818 Rečionys–Obeliai.
Siesikų miestelio gyventojas pateikė prašymą įrengti greičio ribojimo kalnelį Laisvės gatvėje. Pasak A. Kravcovos, „Vilniaus regiono kelių“ bus prašoma įrengti inžinerines eismo saugumo gerinimo priemones gyvenamosios teritorijos pradžioje arba prie Siesikų kapinių. Tam reikia ir Siesikų seniūnijos seniūno, Siesikų miestelio bendruomenės bei aplinkinių namų gyventojų prašymo.
Dar vienas iš saugaus eismo komisijos pastarųjų nutarimų susijęs su Šešuolių seniūnija. Pritarta seniūnės prašymui įrengti nurodomuosius kelio ženklus „Gyvenamoji zona“ ir „Gyvenamosios zonos pabaiga“ miestelio Parko gatvėje.
Ypač aktualus visiems ukmergiškiams klausimas – saugios ir tvarkingos pėsčiųjų perėjos. Posėdyje aptartos galimybės rekonstruoti ir atnaujinti kai kurias pėsčiųjų perėjas Ukmergėje. Numatoma įrengti jų papildomą apšvietimą. Šie pokyčiai palies daugumą vienose pagrindinių miesto gatvių – Antakalnio, Vytauto, Kauno – esančių pėsčiųjų perėjų.