Rajono ugdymo įstaigose daugės darbuotojų etatų. To priežastis – įstaigose ugdomi vaikai su vidutiniais ir dideliais ugdymosi poreikiais, kuriems reikalinga mokytojų padėjėjų pagalba. Planuojama, kad aštuoniose rajono įstaigose bus įsteigta 12,1 etato.
Ukmergės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinas sakė, kad mažiausiai šeši mokytojų padėjėjai reikalingi dviejose mokyklose ir maždaug penki – penkiuose lopšeliuose-darželiuose, vienas – Taujėnų gimnazijoje.
Lopšelis-darželis ,,Eglutė“ prašo padidinti pareigybių skaičių nuo 57,1 iki 57,85. Darželyje ugdoma 13 vaikų su vidutiniais ir dideliais ugdymosi poreikiais, kuriems reikalinga mokytojo padėjėjo pagalba. Čia atsirastų 0,75 etato.
Kitose įstaigose atsirastų po visą etatą.
Lopšelis-darželis ,,Nykštukas“ prašo padidinti pareigybių skaičių nuo 42,28 iki 43,28 ir įsteigti mokytojo padėjėjo pareigybę Rečionių ikimokyklinio ugdymo skyriuje, kur dviem vaikams nustatyti dideli ugdymosi poreikiai.
Lopšelis-darželis ,,Saulutė“ prašo padidinti pareigybių skaičių nuo 44,45 iki 45,45. Darželyje ugdomi 9 vaikai su dideliais ugdymosi poreikiais. Pagalba teikiama keturiems didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams.
Lopšelis-darželis ,,Žiogelis“ prašo padidinti pareigybių skaičių nuo 43,45 iki 44,45 čia ugdomiems 6-iems vaikams, turintiems didelių ugdymosi poreikių.
Lopšeliui-darželiui ,,Vaikystė“ taip pat reikalinga 1 papildoma mokytojo padėjėjo pareigybė, kadangi vienam vaikui reikalinga nuolatinė mokytojo padėjėjo pagalba. Ugdymo įstaiga prašo padidinti pareigybių skaičių nuo 43,80 iki 44,80.
Taujėnų gimnazijoje mokosi 10 mokinių, kuriems reikalinga mokytojo padėjėjo pagalba. Mokykla tokios pareigybės neturi. Įstaigoje yra 45,83 pareigybės. Įsteigus dar vieną etatą, būtų 46,83.
Skyriaus vedėjas V. Kalinas sakė, kad Užupio pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo grupėje kitais mokslo metais mokysis 3 mokiniai su dideliais ugdymosi poreikiais, kuriems reikalinga mokytojo padėjėjo pagalba. Prašo leisti padidinti didžiausią leistiną pareigybių skaičių nuo 83,88 iki 84,88. Šiuo metu mokykloje yra 1,5 mokytojo padėjėjo pareigybės.
Pasak vedėjo, ,,Šilo“ progimnazija išsiskiria tuo, kad joje nuo kitų mokslo metų bus įsteigta papildoma priešmokyklinio ugdymo grupė. Todėl reikalingas reikšmingesnis padidinimas. Jos veiklai užtikrinti ir specialiajai pagalbai (7 mokiniams su dideliais ugdymosi poreikiais) teikti reikia 5,35 papildomos pareigybės. ,,Šilo“ progimnazijoje patvirtintas didžiausias pareigybių skaičius – 71,85. Padidinus jų bus 77,2.
Paslaugų didinimas
Etatų skaičiaus didėjimas susijęs ne vien su tuo, kad įsigalioja nauja tvarka, pagal kurią numatyta didinti vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, integraciją bendrojo lavinimo įstaigose.
Pasak vedėjo, mokytojų padėjėjų prireikė dėl to, kad Švietimo pagalbos tarnyba, atlikusi poreikių vertinimą, rekomendavo didesnį dėmesį skirti įstaigas jau lankantiems vaikams.
Teigė, kad rajono savivaldybės 2022–2024 metų ugdymo veiksmų plane viena iš prioritetinių krypčių yra pagalbos mokiniui suteikimas ir paslaugų didinimas. Tai apima ne tik papildomų pareigybių steigimą, bet ir infrastruktūros pritaikymą, specialių priemonių įsigijimą, renginių, didinančių supratimą ir toleranciją, organizavimą. „Kiekviena įstaiga turėtų būti pasiruošusi priimti kiekvieną vaiką“, – sakė V. Kalinas.
Pasak vedėjo, specialiųjų poreikių turinčių vaikų integracija į bendrojo lavinimo mokyklas neturės reikšmingo poveikio „Ryto“ specialiajai mokyklai. „Jau dabar bendrojo lavinimo mokyklose mokosi daugiau specialiųjų poreikių turinčių vaikų nei specialiojoje mokykloje“, – sakė V. Kalinas. Jo duomenimis, „Ryto“ mokyklą lanko 84, o bendrojo lavinimo įstaigas – 102 didesnių ar mažesnių specialiųjų poreikių turintys vaikai.
„Ryto“ mokykla išlieka reikalinga, kaip specialiosios pagalbos teikėja bendrojo lavinimo mokykloms. Pavyzdžiui, čia teikiamos kineziterapeuto ir kitų specialistų paslaugos, kurių bendrojo lavinimo įstaigos neturi. Tad mokykla plėtos būtent šią kryptį. Be to, ją ir toliau lankys itin didelių specialiųjų poreikių turintys vaikai.