Dirbdami nuotoliniu būdu pasiekė puikių rezultatų

Autorius Skaistė VASILIAUSKAITĖ - DANČENKOVIENĖ
Dirbdami nuotoliniu būdu pasiekė puikių rezultatų / Po karantino Muzikos skyriaus mokiniai grįš į atnaujintus kabinetus.

Nuotolinis darbas, suteikęs įvairių nepatogumų, Meno mokyklai atnešė ir gerų dalykų – įstaiga per nuotolinio darbo laikotarpį atnaujino kabinetus, o mokytojų konkursams paruošti mokiniai tapo ne vieno jų laureatais.

Ukmergės meno mokyklos direktorė Klavdija Stepanova pasakojo, kad šiuo metu įstaigos ugdomoji veikla organizuojama mišriu būdu, tačiau dauguma užsiėmimų vis dėlto vyksta nuotoliniu būdu.

Dailės skyriuje visos pamokos perkeltos į internetinę erdvę, išskyrus individualias konsultacijas, dėl kurių mokinys su mokytoju susitaria atskirai. Muzikos skyriuje visos grupinės pamokos – muzikos istorijos, solfedžio, šokio, choro, kapelos, orkestro bei ansamblių – vyksta nuotoliniu būdu, o individualūs užsiėmimai – gyvai.

Kol Meno mokyklos mokiniai mokosi nuotoliniu būdu, įstaiga pasinaudojo proga atnaujinti kabinetus. Už Ukmergės rajono savivaldybės tarybos skirtus 2 000 eurų įsigyti mokykliniai baldai. Tai leido atnaujinti net keturis kabinetus, kuriuose įprastai vyksta grupinės solfedžio bei muzikos istorijos pamokos. Mokyklos baldžiai jau surinko stalus ir kėdes, tad mokiniai po karantino sugrįš į gražesnę ir patogesnę mokymuisi aplinką.

Pasiruošė iš anksto

Direktorė paaiškino, kad pagal galiojančius teisės aktus pedagogas, jei yra sudaręs darbo sutartis su keliomis įstaigomis,  gyvai gali dirbti tik vienoje iš jų, o kitose – tik nuotoliniu būdu.

Kadangi Ukmergės meno mokykloje daug atvažiuojančių mokytojų, tad ir pasirinkta didesne dalimi organizuoti darbą nuotoliniu būdu.

Jam pasiruošta – daug dėmesio skirta dar pavasarį. Nors, pasak K. Stepanovos, neformaliojo ugdymo įstaiga neturi tokių galimybių kaip bendrojo lavinimo mokyklos, apsirūpinant informacinių technologijų įranga ir programomis, mokytojai savo nuožiūra pasirenka ir naudoja nemokamas programas, kaip „Zoom“ bei kitas.

Prieš tai jie dalyvavo įvairiuose mokymuose, kad geriau išmanytų šių programų teikiamas galimybes ir galėtų jas pritaikyti.

Anot K. Stepanovos, ugdymo kokybė dirbant per nuotolį vis dėlto nukenčia. Tikrai nėra paprasta mokyti groti ar dainuoti tokiu būdu. Vaikams grojant instrumentais ar dainuojant, garsas ir atlikimo technika geriau atsiskleidžia gyvo bendravimo metu ir mokytojas gali duoti tikslesnius patarimus bei pastabas. Nuotoliniu būdu išgirsti sudėtingiau, tačiau ir taip vykdomas ugdymo procesas duoda gerų rezultatų. Muzikos skyriaus mokytojai greitai prisitaikė prie pasikeitusių sudėtingų darbo sąlygų. Pedagogai naudoja tuos pratimus, kurie efektyviai pritaikomi dirbant nuotoline forma, ir mokiniai sėkmingai tobulina įgūdžius bei gerina pasiekimus.

Konkursų laureatai

Prasidėjus nuotoliniam ugdymui, kilo poreikis jaunųjų muzikantų nutrūkusį koncertinį bei konkursinį gyvenimą perkelti į kitą erdvę. Karantinas bei neišsemiamos šiuolaikinės komunikacijų technologijos mokytojus paskatino dalyvauti konkursuose, festivaliuose, kurie šiuo laikotarpiu organizuojami nuotoliniu būdu. Pirmąją virtualių konkursų patirtį mokytojai įgijo pavasarį pasaulinės pandemijos metu, dabar reikėjo tik pasiryžti įtraukti daugiau mokinių.

Įvairiuose konkursuose ir festivaliuose dalyvavo 35 mokyklos auklėtiniai. Taip pat įrašai konkursui buvo siunčiami į Italiją.

Šį rudenį Muzikos skyriaus auklėtiniai dalyvaudami įvairiuose konkursuose iškovojo ne vieną prizinę vietą.

Beatričės Suslavičiūtės ir Tėjos Petrauskaitės duetas tapo respublikinio Miko Vaitkevičiaus lengvosios ir džiazo muzikos festivalio-konkurso I vietos laureatu. Duetą ruošė mokytojos Dalia Sližytė ir Dalia Stundžienė, koncertmeisterė Audra Bernadišienė.

VI klasės 6 dalyvių komanda „B-dur“, parengta mokytojos Miglės Čivienės, tapo respublikinio solfedžio festivalio-konkurso „Kelionė į muzikos šalį – 2020“ laureatais: rungtyje „Kanonų atlikimas“ užėmė II vietą, o rungtyse „Kūrybinė užduotis“ bei „Dvibalsio pratimo atlikimas“ – III vietas.

Respublikiniuose konkursuose dalyvavo ir laureatėmis tapo solistės pianistės: Gabija Aštrauskaitė, paruošta mokytojos Daivos Cimalonskienės, Ugnė Klizaitė, Rugilė Gurklytė, Arielė Radzevičiūtė – jų mokytoja A. Bernadišienė, ir  Brigita Šostakaitė, vadovaujama mokytojos Lauros Burneikienės.

IV klasės mergaičių ansamblis, vadovaujamas mokytojos Dalios Sližytės ir padedamas koncertmeisterės A. Bernadišienės, dalyvavo  nuotoliniu būdu vykusiame Lietuvos jaunųjų dainininkų festivalyje-konkurse „Dainų namai“ ir tapo I vietos laureatu.

Mokyklos akordeonininkus, kuriuos moko mokytojas Valentinas Pliskus, tarptautiniame V. Furmanavičiaus jaunųjų akordeonistų konkurse-festivalyje taip pat lydėjo sėkmė. Augustina Kerulytė tapo konkurso diplomante, o Rusnius Garbatavičius – III vietos laureatu.

Mokytojos Adelės Mikalkėnienės vadovaujamas choras planuoja švenčių proga įrašyti įrašą.

„Mokinių pasiekimai parodo ir mokytojų darbo kokybę, – sako direktorė. – Jei tokiu sudėtingu laikotarpiu pavyksta pasiekti puikių rezultatų, reiškia, mokytojai net ir nuotoliniu būdu vaikus paruošia gerai.“

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *