Kad įmonė būtų sėkminga ir dirbtų pelningai – vien gero vadovo nepakanka. Čia svarbus visos komandos darbas ir atsidavimas. Žinoma, kad komanda būtų motyvuota ir jaustų pasitenkinimą, reikalingas sistemingas ir nuoseklus ėjimas to link, tačiau ne veltui sakoma, kad gera pradžia – jau pusė darbo.
Jei puikiai dirbama su darbuotojų paieška ir atrenkami puikūs kandidatai, belieka susidėlioti įmonės procesus, aiškiai žinoti kiekvieno skyriaus atsakomybes, struktūrą ir suteikti papildomų naudų, dėl kurių darbuotojai lengva ranka neiškeistų jūsų kompanijos.
Taip nutiko, kad stringate su darbuotojų paieška ir dažnai naujo komandos nario tenka laukti kone pusmetį ar ištisus metus? Nežinote, kokiais kanalais reikėtų vykdyti paiešką? Pateikiame pagrindinius darbuotojų paieškos kanalus ir būdus, kaip papildyti komandą naujais nariais.
Darbo skelbimas
Pirmas dalykas, kurį turite padaryti prieš svarstydami apie bet kokius darbuotojų paieškos būdus – darbo skelbimo išsigryninimas. Jis turi atitikti jūsų auditoriją ir patraukti ieškomos specialybės žmones. Tad nepagailėkite laiko ir pastangų, kad darbo skelbimas nebūtų dar vienas šabloniškas minčių kratinys, o išryškintų pagrindines savybes ar kompetencijas, kurių reikalaujate iš kandidatų. Ir atsikratykite ilgų bei detalių pareigybių aprašymų – juk pačios pareigos jau savaime diktuoja, ką žmogus turėtų daryti.
Jeigu darbuotojų paieška vyksta tarp studentų / praktikantų ar norite sulaukti dėmesio iš jaunesnių ir lankstesnių žmonių, pasistenkite, kad darbo skelbimas būtų kuo vizualesnis ir pasakytų kuo daugiau apie jus nenaudojant daug teksto. Idealu, jei turite įmonės filmuką, kuriame atsispindi biuro kasdienybė, kolegų charakteriai.
Nepamirškite skelbime įvardinti ne tik pageidavimus ar atsakomybes, bet ir tai, ką ketinate suteikti. Verčiau nenaudokite tokių frazių kaip „konkurencingas atlygis“ ar „socialinės garantijos“ – pažymėkite papildomas naudas, kurios išties daro jus išskirtinius, o jei jų neturite, pats laikas susimąstyti…
Socialiniai tinklai
Jei darbo skelbimas patalpintas įmonės svetainėje ir CV portaluose, tačiau nesulaukiate grįžtamojo ryšio, gal vertėtų daugiau dėmesio skirti socialiniams tinklams? Jei orientuojatės į jaunų žmonių segmentą (22–35), tam puikiai tiks Facebook ir Instagram įrašai. Tik supraskite tai, kad vien įdėti darbo skelbimą nepakaks – žmonės mato vos 15 proc. pamėgtų puslapių ir draugų turinio, tad lieka dvi išeitys – pirkti reklamą arba ieškoti unikalios idėjos, kuri darbo skelbimą padarys viral ir smarkiai supaprastins darbuotojų paiešką.
Idealus socialinis tinklas kvalifikuotų specialistų ir vadovų paieškai – LinkedIn. Čia nuolat skelbiama apie 300 darbo skelbimų, o tai Lietuvos rinkai nemažas skaičius. Be to, čia personalo skyriaus darbuotojai ar vadovai gali sekti patinkančius specialistus ir pabandyti juos pervilioti į savo įmonę.
Rekomendacijos
Puikus būdas pritraukti gerus specialistus – rekomendacijos. Jei jūsų pažįstamų žmonių kompanijoje nėra gerų reikiamos srities specialistų rekomendacijų, galite kreiptis į kolegas. Daugelis įmonių savo darbuotojams už atvestą kolektyvo narį siūlo premijas ar papildomas naudas, pavyzdžiui, laisvadienis, kelionė, dovanų čekis ir pan. Tai skatina žmones darbo skelbimu pasidalinti su draugais, buvusiais kolegomis, kursiokais ir pan.
Mokymo įstaigos organizacijos
Nemažai bendrovių bendradarbiauja su mokslo įstaigomis ir tai labai sveikintina, tačiau norint vykdyti kuo platesnę darbuotojų paiešką, reikėtų pakapstyti kiek giliau. Eikite ne tik į universitetus, bet ir kolegijas, profesines mokyklas, nepamirškite, kad yra begalė organizacijų, kurios vykdo profesinius, kvalifikacinius mokymus. Juose studijuoja jau patirties įgiję ir savo žinias tobulinti pasiryžę specialistai, kurie gali būti puikūs kandidatai jūsų įmonei.
Specializuotos galvų medžioklės agentūros
Nors dauguma agentūrų teigia, kad užsiima galvų medžiokle, bet iš tikro tik nedaug agentūrų Lietuvoje teikia šias paslaugas. Galvų medžioklė palengvina procesą nes identifikuojami konkretūs segmentai ir iš jų tinkami kandidatai ir su jais kontaktuojama tiesiogiai. Žinoma tokia paslauga dažnai kainuoja brangiau nei skelbimo talpinimas portaluose, tačiau efektas gerokai didesnis, nes randami tie specialistai kokių tikimąsi. Viena tokių agentūrų teikiančių galvų medžioklės paslaugas – VoodooSales.