Sekmadienį Ukmergės rajone, „Viada“ autokroso trasoje, surengtas trečiasis Lietuvos automobilių kroso A ir B lygų čempionatų etapas.
Jį surengė Varėnos automobilių sporto klubas. Prie starto stojo ir dėl metinės įskaitos taškų kovojo daugiau nei 50 dalyvių. Iššūkių turėjo ne tik trasoje lenktyniavę pilotai, bet ir jų mechanikai, sulaukę gausaus publikos palaikymo.
Gausiai susirinkę žiūrovai galėjo stebėti kovas septyniose klasėse.
Klasėje „Mini Buggy“ tarp šešių dalyvių visą dieną aukščiausią tempą demonstravo Kristupas Pilipavičius, kuris savo gimtadienio proga sau pasidovanojo pirmosios vietos taurę ir didžiausią taškų dalį į metinės įskaitos kraitį.
Klasėje „SuperCars“ varžėsi penki pilotai. Čia niekas neprilygo visą dieną dominavusiam Audriui Staniui su „Volkswagen Polo“. Sportininkas netgi atskleidė, kad trasoje nusprendė važiuoti „Low Boost“ režimu, kadangi galinčiųjų jam „įkasti“ taip ir neatsirado.
Bagių įskaitoje „Buggy 1600“ trasoje pasirodė keturi sportininkai. Tačiau to buvo per mažai, kad čempionato etapas būtų laikomas įvykusiu. Už šį pasirodymą taškai į metinės įskaitos balansą nebus skiriami, todėl dalyviams teko kovoti tik dėl etapo taurių. Pirmosios vietos trofėjų iškovojo Andrius Lugauskas.
„Yaris Cup“ įskaitoje pasitaikė ir gedimų, ir susidūrimų, tačiau didžiausią dramą sukėlė Kerniui Šulinskui nutikusi techninė prob-lema. Varžybų eigoje tiesiog nuplyšo galinis jo „Toyota Yaris“ tiltas. Atsarginio komanda neturėjo, o tą patį sutvarkyti jau nebebuvo jokių šansų. Kadangi reikalingos dalies neturėjo ir analogiškais automobiliais važiuojantys oponentai, teko imtis kraštutinių priemonių. Varžybų komentatoriaus buvo paprašyta pagarsinti prašymą, kad jei žiūrovų gretose yra „Toyota Yaris“ vairuotojų, komanda mielai pasiskolintų galinį tiltą arba net nupirktų jį su visu automobiliu.
Netrukus įvyko tikras stebuklas. Vienas su „Toyota Yaris“ stebėti varžybų atvykęs asmuo pasiūlė K. Šulinsko komandai savo pagalbą. Po poros dešimčių minučių galinis tiltas iš „donoru“ tapusio žiūrovo automobilio buvo nuimtas ir uždėtas ant K. Šulinsko bolido. Į finalą išvažiavęs jaunasis sportininkas pademonstravo, kad mechanikai ne be reikalo vertėsi per galvą ieškodami būdų jį išleisti į trasą. Finale jis iškovojo antrąją vietą, į priekį praleidęs tik vieną oponentą – Matą Rimkų, tempą diktavusį visą dieną.
Net 15-os sportininkų rikiuotė buvo klasėje „Super 2000“. Taip įvyko, nes nesusidarė „Super 1600“ klasė. Vos keli susirinkę jos atstovai sutiko su pasiūlymu jungtis į vieną bendrą klasę. Nugalėtoju tituluotas Edvinas Miknius, kuris lyderio vaidmenyje įsitvirtino jau nuo pirmųjų ratų.
B lygos čempionate, klasėje „1600“, etapo nugalėtoja tapo Indrė Zatorskytė, kuriai šios varžybos buvo tikra reabilitacija po praėjusiame etape patirtos avarijos. Po finišo išlipusi iš automobilio, ji dėkojo publikai už įspūdingą palaikymą.
Itin dramatiškas buvo klasės „2000“ finalas. Jį teko stabdyti dėl neeilinės priežasties – trasa tapo nepravažiuojama. Pirmasis incidentas ten įvyko susidūrus Viktorui Mikuckiui ir Modestui Šatkauskui. Pastarasis po kontakto apsivertė. Visai netrukus stovinčius automobilius kliudė Edvinas Jevgrafovas, kuris galutinai užtvėrė trasą, tad teisėjams teko kelti raudonas vėliavas. Patraukus iš trasos sustojusius automobilius, finalas pakartotas ir jame kovoti liko tik keturi dalyviai. Nugalėtoju tapo Deividas Kusas.
Komandinėje A lygos čempionato įskaitoje nugalėtojais tituluoti ekipos „Mūša Kross“ atstovai.
B lygos čempionato etapo nugalėtojais tapo komanda „Ekrosas“.
Visi nugalėtojai ir prizininkai buvo apdovanoti taurėmis, kurias įteikė Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius, ir partnerių įsteigtais prizais.
Renginio organizatorių inf.