Autobuso vairuotojas pažeidė taisykles

Autorius Vaidotė Šantarienė
Autobuso vairuotojas pažeidė taisykles / Žmogaus atsiųstoje nuotraukoje – du iš karto ir vienas vėliau atspausdinti bilietai.

Ne visos kelionės viešuoju transportu keleiviams būna malonios, nes bilietus parduodantys autobusų vairuotojai taisyklių laikosi ne visada.

Ukmergiškiai ne kartą skundėsi dėl to, kad miesto autobusuose, išmušant bilietus ar įvardijant jų vertę, būna ir sukčiaujama. Ne vienas skaitytojas apie savo patirtį pasakojo ir „Ukmergės žiniose“. Viena jų šįsyk vėlgi susijusi su bilietais.

„Pirmą Velykų dieną, balandžio 21-ąją, 13.10 val. teko važiuoti 2 maršruto Biofabrikas–Keramikos cechas–Pašilė autobusu iš Kęstučio aikštės stotelės į Biofabriko pusę. Konduktoriui sumokėjus ir paprašius 3 bilietų, jis atspausdino tik 2, o vieną padavė jau atspausdintą ir gulėjusį kažkur šone. Pamačius, kad atskirai paduotas bilietėlis yra atspausdintas 2019 04 21 12:04 ir mandagiai paprašius išspausdinti naują galiojantį bilietą, jis pakėlė balsą ir ėmė šaukti, kad bilietas geras. Tikino, kad kontrolės tądien tikrai nebus ir kad nesikabinėčiau bei imčiau jo brukamą bilietą“, – pasakojo žmogus.

Teigia, jog teko ramiai ir mandagiai kelis kartus prašyti atspausdinti jam priklausantį bilietą: „Tačiau konduktorius į prašymus nekreipė dėmesio ir ėmė važiuoti iš stotelės, kol man nenusileidus ir dar kartą mandagiai paprašius naujo bilieto piktai atspausdino naują.“

Žmogus svarsto: „Negi vis dar gajūs seni konduktorių pasipelnymo būdai, kai išlipantis keleivis atiduoda bilietėlį, konduktorius iš naujo keleivio ima pinigus ir dedasi sau į kišenę paduodamas jau išlipusio keleivio bilietą?“ Apmaudu, sako, ir dėl to, kad visos iš šventinių pamaldų keliavusios šeimos velykinė nuotaika buvo sugadinta. Atsiuntė ir aptarnavusio vairuotojo bei autobuso valstybinį numerius.

Kad nebūtų nuostolio

UAB Ukmergės autobusų parkas susipažino su šiuo žmogaus skundu. Teigiama, kad vairuotojas, apie kurį kalbama, pasižymi sąžiningumu ir drausmingumu. Kad šis atvejis būtų ištirtas, buvo reikalingas vairuotojo paaiškinimas, peržiūrėti pirminiai dokumentai.

„Vairuotojas-konduktorius, dirbęs 2019 04 21 miesto maršrutu Nr. 2, paaiškino, kad tą dieną 12.04 val. keleivė pirko bilietą, tačiau nepasakė, kad jai reikia bilieto su 50 proc. nuolaida, – rašoma įmonės pateiktame atsakyme. – Vairuotojas kasos aparatu atspausdino 0,55 Eur vertės bilietą vietoj 0,28 Eur. Minėtai keleivei nesutikus mokėti už bilietą visos kainos ir pareikalavus bilieto su minėta nuolaida, vairuotojas, nenorėdamas sukelti konfliktinės situacijos, atspausdino naują 0,28 Eur vertės bilietą, o senąjį – 0,55 Eur vertės – tikėjosi parduoti kitam keleiviui.“

Kadangi buvo šventinė diena, keleivių, aiškinama, važiavo labai mažai, dauguma – senyvo amžiaus, t. y. pirko bilietus su 50 ir 80 proc. nuolaidomis, bilietą, per klaidą atspausdintą 12:04:53 val., vairuotojas norėjo parduoti 13.10 val. laiško autorei. Tačiau jai atsisakius jį paimti 13:11:45 val. buvo atspausdintas naujas bilietas.

„Patikrinus kontrolinę bilietų juostą visi vairuotojo minimi faktai sutampa. 12:04:53 buvo atspausdintas visos vertės bilietas, t. y. už 0,55 Eur, o 12:04:59 atspausdintas bilietas su 50 proc. nuolaida. Visi kiti bilietai atspausdinti su 50 ir 80 proc.  nuolaidomis. Vairuotojo teigimu, jis per valandą laiko, o tai patvirtina ir kontrolinė juosta, neturėjo galimybės parduoti per klaidą atspausdinto bilieto, kol į autobusą įlipo trys keleiviai, perkantys bilietus visa kaina, t. y. už 0,55 Eur. Vairuotojas, nenorėdamas patirti nuostolio, pardavė šį bilietą keleivei“, – teigia Autobusų parkas.

Atsiprašo už nepatogumus

Deja, ši vairuotojo klaida traktuojama kaip bilietavimo taisyklių pažeidimas: „Su juo kalbėta, dar kartą išaiškintos bilietavimo taisyklės ir jis įspėtas. Atsiprašome keleivės už patirtą nepatogumą, sugadintą šventinę nuotaiką ir dėkojame už pilietiškumą.“

UAB Ukmergės autobusų parko administracija, pažymima, „nesitaiksto su vairuotojų nesąžiningu darbu, grubiu elgesiu, nepagarba keleiviui ir nekultūringais vairuotojais-konduktoriais“.

Visų keleivių prašoma būti pastabių, pranešti apie visus pasitaikančius pažeidimus ar  grubų vairuotojų elgesį. Tai galima padaryti tiesiogiai paskambinus dispečerei tel. 53019 arba 56467, parašant el. paštu: [email protected] arba [email protected].

Taip pat prašoma keleivių, perkančių bilietus su nuolaida, iš karto, prieš perkant, parodyti vairuotojui-konduktoriui lengvatą liudijantį dokumentą ir prašyti bilieto su atitinkama nuolaida. Anot įmonės, vairuotojas nežino, kada keleiviui priklauso važiavimo nuolaida ir ar tas keleivis turi dokumentą, liudijantį teisę į nuolaidą: „Todėl keleiviui tik padavus pinigus vairuotojas spausdina visos vertės bilietą.“

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *