Šiemet vasarą gūdi tremtis laukia kaimo gyventojų. Daugiau kaip pusė priemiestinių autobusų “atostogaus” iki rugsėjo pirmosios. Antradieniais ir ketvirtadieniais iš garažo neišvažiuos nė vienas autobusas. Kad ekonominė situacija šalyje patogumų nežada, pajusime ne tik savo kailiu, bet ir kojomis.
Ligita JUODVALKIENĖ
Į UAB Ukmergės autobusų parko taupymo programą jau nuo pavasario yra įtrauktas punktas apie priemiesčio ir miesto autobusų maršrutų mažinimą. Įmonėje atlikti tyrimai byloja apie tai, kad yra tokių maršrutų, kurias autobusai važiuoja apytuščiai ar net visai tušti.
Šiemet vasarą gūdi tremtis laukia kaimo gyventojų. Daugiau kaip pusė priemiestinių autobusų “atostogaus” iki rugsėjo pirmosios. Antradieniais ir ketvirtadieniais iš garažo neišvažiuos nė vienas autobusas. Kad ekonominė situacija šalyje patogumų nežada, pajusime ne tik savo kailiu, bet ir kojomis.
Ligita JUODVALKIENĖ
Miestan važiuojam, kaip kas išmanom…
Gedimino Nemunaičio nuotr.
Šios įmonės direktorius Alfonsas Prabišas visos bėdos krizei neverčia. Autobusai dar labiau ištuštėjo atėjus vasarai, kai prasidėjo moksleivių atostogos. Yra tokių vietovių, į kurias važiuoja tik moksleiviai. Taigi, atostogaujant mokiniams, neapsimoka autobusų tuo pačiu grafiku siųsti į Atkočius, Šventupę, Verškainius.
Direktorius sako, kad maršrutų tokiu laiku sumažėdavo kasmet: „Kiekvienais metais laikinai nuimdavome apie pusę maršrutų. Juos pakoregavome laikinai. Nuo rugsėjo planuojame dirbti senu grafiku.“ Bet atsargiai priduria: „Jei nepagilės krizė…“
Dvi dienas per savaitę – antradienį ir ketvirtadienį – autobusai į kaimus iš viso nevažiuos. Šios dienos, direktoriaus teigimu, pasirinktos neatsitiktinai – ne turgaus dienomis keleivių srautas priemiesčio autobusais ženkliai sumažėja. Žmonės stengiasi vienu šūviu nušauti kelis zuikius. „Jei jau važiuoja į turgų, tai ir kitus reikalus tą dieną susitvarko“, – tikina pašnekovas.
Keisis ir miesto autobusų grafikas. UAB Ukmergės autobusų parko Autobusų stoties viršininkė Audronė Gvozdienė sako, kad jiems tapo nebetikslinga iš garažo išleisti vėlai vakare važiuojančius autobusus. „Nuo birželio vidurio nebevažiuoja autobusas, po 22 valandos daręs lanką palei didžiąsias miesto gamyklas. Priežastis labai paprasta – įmonės sunkmečiu nebedirba keliomis pamainomis, darbuotojų apskritai sumažėjo“, – teigia ji. Taip pat atsisakyta ir ankstyvojo maršruto, kuriuo autobusas pusę šešių ryto nuo autobusų stoties važiuodavo į Pašilę.
Nuo liepos pirmosios iki pat rugsėjo pasikeis penktuoju maršrutu važiavusio autobuso kelias. Jis keleivius (jei jų būdavo) veždavo nuo buvusio Linų fabriko per Šaukuvą, Rečionis iki Obelių. Dabar jis važiuos nuo autobusų stoties, net neužsukdamas į Užupį, iki Obelių kaip priemiestinis autobusas. Keleivius įlaipins ir išlaipins kiekvienoje stotelėje. Šis autobusas laikinai važiuos tik trečiadieniais, du kartus per dieną.
A. Gvozdienė, nemano, kad gyventojams patiks tokie pasikeitimai. „Visuomet, kai mažinam maršrutus, būna nepatenkintų. Aišku, kad žmonėms patogiau, kai maršrutų daugiau. Deja, šiandien kitaip negalime“, – apgailestauja ji.
Kaip tokia autobusų maršrutų ir grafikų korekcija padės įgyvendinti įmonės taupymo programą, A. Prabišas tiksliai nežino. Jis sako, kad sunku kalbėti apie konkrečius skaičius, kai „situacija kiekvieną dieną keičiasi“. Bet preliminariais duomenimis, įmonė turėtų sutaupyti apie 10-15 tūkstančių litų per mėnesį. „Jei nuo liepos pirmos padidės PVM, mūsų visi skaičiavimai neteks prasmės“, – tvirtina jis.
Įmonės direktorius sako, kad šis klausimas buvo svarstytas rajono tarybos narių, derintas su rajono seniūnais.