Lietuviai jau pradeda ruoštis Kalėdoms. Spalį atlikta gyventojų apklausa atskleidė, kad šiemet didžioji dauguma lietuvių šventiniam stalui išleisti planuoja panašiai kaip praėjusiais metais ar net kiek daugiau.
Spalį atlikto tyrimo duomenimis, šiemet daugiau nei pusė (53 proc.) apklaustųjų Kalėdoms planuoja išleisti panašią sumą kaip pernai ar šiek tiek daugiau.
Ketvirtadalis (26 proc.) apklausos dalyvių nurodė, kad šiemet šventiniams patiekalams planuoja išleisti nuo 51 iki 100 Eur. Pernai tokią sumą planavo skirti 29 proc. apklaustųjų. 22 proc. tyrimo dalyvių šiemet kalėdinio stalo vaišėms ruošiasi išleisti 101–150 Eur, o 14 proc. – iki 200 Eur.
Remiantis tyrimo duomenimis, apie pusė apklaustųjų planuoja savo šventinius pirkinius. 2023 metais reikalingus produktus anksčiau įsigijo arba laikydamiesi griežto pirkinių sąrašo apsipirko 56 proc. apklaustųjų, šiemet tokią praktiką taikys 49 proc. tyrimo dalyvių.
Siekiant sutaupyti, praėjusiais metais 59 proc. stebėjo akcijas ir prekes įsigijo jų metu, o šiais metais specialių pasiūlymų lauks 52 proc. Lietuvos gyventojų. 2023 m. 44 proc. apklaustųjų produktų kainas lygino skirtingose parduotuvėse, šiemet šis skaičius kiek pamažėjo – tokią praktiką taikys 40 proc. apklaustųjų.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad Lietuvos gyventojų šventinio apsipirkimo krepšelį daugiausia sudaro vaisiai bei daržovės, pienas, šviežia mėsa bei žuvis ir šventiniai saldumynai, apklaustieji labiausiai atkreipia dėmesį į jų kokybę, kainą bei šviežumą.
Internetinę apklausą „Lidl Lietuva“ užsakymu atliko bendrovė „Norstat“. Spalio mėnesį vykusioje apklausoje dalyvavo 1000 Lietuvos gyventojų.
ELTA