Vilma NEMUNAITIENĖ
Gedimino Nemunaičio nuotr. Į kolegas kreipėsi Policijos kapelionas kunigas Tomas Karklys.
Lietuvos automobilių kelių direkcija, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba, valstybės įmonė „Vilniaus regiono keliai“ kartu su Vilniaus arkivyskupijos dekanatų parapijų klebonais įgyvendina saugaus eismo projektą „Saugokime vieni kitus kelyje“. Jo tikslas – skatinti eismo dalyvius kelyje elgtis atsakingai ir saugiai, gerbti vieni kitus, laikytis Kelių eismo taisyklių, nevairuoti apsvaigus nuo alkoholio, tamsiu paros metu segėti atšvaitus, naudoti liemenes, žibintus.
Gegužės mėnesį sostinės Katedros aikštėje startavęs projekto renginys rugsėjo 3 dieną pasiekė Ukmergę. Aikštėje prie kultūros centro buvo demonstruojami saugos diržų efektyvumo ir automobilio apsivertimo imitavimo įrenginiai, platinami leidinukai saugaus eismo temomis.
Ukmergės dekanato salėje vyko projekto dalyvių susitikimas. Visus sveikinęs Policijos kapelionas kunigas Tomas Karklys pasidžiaugė Lietoje vykdomu projektu ir tuo, kad prie jo gali prisidėti Bažnyčia. Dvasininkas pakvietė kolegas apie saugų eismą įvairiomis priemonėmis kalbėti su savo parapijiečiais.
Projektas aktyviau įsibėgės nuo rudens, tad patarta, kuriuo metu ir kaip akcentuoti jo svarbiausius momentus. Rugsėjo paskutinį sekmadienį – keliautojų dieną – siūlyta melstis už visus vairuotojus ir laiminti vairuotojų automobilius. Visą spalio mėnesį kviesta iš sakyklos raginti parapijiečius einant gatve užsivilkti šviesą atspindinčias liemenes, atšvaitus. Spalio 13-ąją – Tarptautinę saugaus eismo dieną, lapkričio 21-ąją – Žuvusiųjų keliuose atminimo dieną – taip pat raginta prisiminti maldos namuose.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Čereška į susitikimą atvyko su dovanomis.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Čereška pasidžiaugė, kad per ketverius pastaruosius metus situacija Lietuvos keliuose ženkliai pagerėjo. Žuvusiųjų eismo įvykiuose sumažėjo du kartus. Ukmergės dekanato parapijų klebonams svečias atvežė lauktuvių – knygelių apie saugų eismą, atšvaitų. Juos prašė išdalinti parapijiečiams.
Rajono policijos komisariato viršininko pavaduotojas Aidas Dutkus pateikė ketverių pastarųjų metų statistiką apie avaringumą Ukmergės rajone. Pasak pareigūno, tamsiu paros metu keliuose aukų ženkliai padaugėja. Tikrai padaugės jų ir šiemet: „5 žmonės žus, trys iš jų bus pėstieji, per 30 bus sužaloti, 3-4 iš jų – vaikai“, – tokios nelinksmos pareigūnų prognozės. A. Dutkus vylėsi, kad jei prie akcijos aktyviai prisidės dvasininkai, aukų bus mažiau. Taip pat jis akcentavo, kad dalinant saugos priemones bei atšvaitus reiktų priminti, kad eismo dalyviai ne padėtų į stalčių, o čia pat prisisegtų.
Viršininko pavaduotojas taip pat priminė ir dar vieną skaudžių nusikaltimų, kurių aukomis dažniausiai tampa pagyvenę asmenys, grupę – telefoninius sukčius. Pastebėta, kad sukčių aukomis dažniausiai tampa kaimuose gyvenančios močiutės. Dvasininkai kviesti iš bažnyčių sakyklų priminti žmonėms saugotis aferistų ir nepatekti į jų žabangas.
Dekanas Gintautas Kabašinskas teiravosi, ar dviratininkai turi teisę važiuoti šaligatviais. Taip jiems atrodo saugiau. Taip pat dekanas domėjosi galimybe visose gatvėse atskirti dviratininkų zonas. Tačiau VĮ „Vilniaus regiono keliai“ direktorius Petras Džervus priminė, kad vairuotojams skirti ne šaligatviai, o važiuojamoji dalis. Įrengdami naujus objektus kelininkai visada pažymi zoną dviratininkams. Deja, senuose keliuose tą padaryti ne visada galima. Klebonas Dainius Lukonaitis dėkojo Kelių direkcijai už tobulinamus „gulinčius policininkus“ – anksčiau buvę metaliniai „policininkai“ nuo kelių būdavo nulupinėjami, labai gadindavo automobilius, dabartiniai vairuotojams yra kur kas mielesni.
Rajono policijos komisariato viršininko pavaduotojas Aidas Dutkus pateikė ketverių pastarųjų metų statistiką apie avaringumą Ukmergės rajone.
Po Ukmergės dekanato dvasininkų susitikimo su policininkais, kelininkais, Kelių direkcijos atstovais klebonai buvo pakviesti išbandyti saugos diržų efektyvumo ir automobilio apsivertimo imitavimo įrenginius.