Į policiją kreipėsi nuo sukčių vos nenukentėjusi ukmergiškė.
Sausio 7 d. feisbuke ji pardavinėjo nagų manikiūro įrankių sterilizatorių, kainuojantį 70 eurų.
Per „Messenger“ programėlę iš profilio „Sveta Petrun“ parašė susidomėjusi pirkėja. Pageidavo prekę pirkti per „Omniva“ siuntų tarnybą ir atsiuntė nuorodą, kurią pardavėja turėjo užpildyti. Tai atlikus į jos banko sąskaitą už prekę ir siuntimą turėjo „įplaukti“ 75 eurai.
Pardavėja įvedė savo asmeninius duomenis ir banko sąskaitos numerį bei patvirtino užklausą „Smart-ID“ kodu. Tačiau užklausa nepasitvirtino ir reikalauta pakartoti. „Sveta Petrun“ parašė, kad užklausą reikia patvirtinti banko kortelės numeriu ir parašyti kortelės galiojimo laiką. Tokias procedūras pardavėja pakartojo keletą kartų, tačiau nuoroda neatsidarė.
„Sveta Petrun“ vis ragino bandyti dar kartą. Tačiau pirkėja, atsidariusi savo banko sąskaitą, pastebėjo, kad nuo jos nuskaityta 2 700 eurų. Po to atsidarė to paties banko kitą sąskaitą bei pasigedo apie 100 eurų.
Moteris skubiai užblokavo banko sąskaitą ir paskambino į banką. Jo darbuotojas iš karto pasakė, kad čia tikrai darbavosi sukčiai.
Laimei, pinigai – 2 800 eurų – nespėjo iškeliauti – buvo rezervuoti, tad moteris finansiškai nenukentėjo.
Ukmergės rajono policijos komisariate pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl sukčiavimo.
***
Policijos komisariato pareigūnai įspėja: niekam neatskleiskite savo mokėjimo priemonių prisijungimo duomenų (PIN kodo, mokėjimo kortelės CVV kodo, kortelės numerio, elektroninės bankininkystės naudotojo ID).
***
Visuomet tikrinkite „Smart-ID“ pranešimų turinį – dažnai nurodoma, kokia operacija autorizuojama.
***
Atidžiai ir kritiškai peržvelkite asmens, su kuriuo ketinate turėti finansinių sandėrių, feisbuko profilį.
***
Kilus abejonėms, nedelsiant skambinkite savo bankui viešai skelbiamu numeriu, kurį rasite banko interneto svetainėje.
UŽ inf.