Prancūzijoje mokėsi naujų darbo metodų

Prancūzijoje mokėsi naujų darbo metodų / Prancūzijoje patirties sėmėsi Taujėnų gimnazijos mokytojos Noneta Bakirovienė

Trys mūsų rajono Taujėnų gimnazijos pedagogės dalyvavo tarptautinio „Erasmus+“ programos bendrojo ugdymo darbuotojų mobilumo projekto kursuose „Palankios ugdymosi aplinkos kūrimas visiems mokiniams“ Prancūzijoje. Išvykoje ukmergiškės savo teorines žinias papildė praktiniais metodais.

Tarptautiniai kursai, kuriuose dalyvavo pedagogai iš Ispanijos, Italijos, Prancūzijos ir Lietuvos, vyko Prancūzijos mieste Nicoje lapkričio 5–11 dienomis.

Juose patirties sėmėsi Taujėnų gimnazijos mokytojos – specialioji pedagogė ir logopedė Asta Kaplūnienė, pradinių klasių mokytoja Genė Baronienė ir anglų kalbos mokytoja, projekto rengėja ir koordinatorė Noneta Bakirovienė.

Projekto koordinatorė informavo, kad pagrindinis mokymų tikslas – sąlygų sukūrimas kiek-vienam vaikui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą. „Svarbu, kad visi mokiniai, nepriklausomai nuo jų gebėjimų, tautybės, pasibaigus pamokai, edukacijai ar ekskursijai galėtų  pasakyti „aš supratau“, „aš išmokau“, „aš gerai jaučiuosi“, „aš žinau, ko dar nesupratau, neišmokau“, – dalijosi įžvalgomis N. Bakirovienė.

Kursuose akcentuota, kad ne tik klasė gali būti ugdymui tinkama vieta: bibliotekos, sporto salės, muziejai, parkai yra puikūs mokymosi aplinkos pavyzdžiai.

N.Bakirovienė atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje pastaruoju metu daug kalbama apie įtraukųjį ugdymą, tačiau daugiau teoriškai, o konkrečių metodų, kuriuos būtų galima taikyti praktiškai, dirbant su specialiųjų poreikių vaikais, trūksta. Tad šie kursai buvo labai naudingi.

„Ypatingai patiko pedagogių iš Ispanijos pasidalintos patirtys apie gyvenimo įgūdžių pamokėles. Jų metu vaikai sudarinėja pusryčių produktų sąrašą, eina į prekybos centrą apsipirkti, gaminasi kartu maistą, mokosi pasikloti lovą“, – dalijosi N. Bakirovienė.

Pasak koordinatorės, ukmergiškės pedagogės kursuose sužinojo apie naudingus skaitmeninius įrankius. Užsienio patirtis rodo, kad įvairios platformos gali labai palengvinti darbą tiek pedagogui, tiek vaikui. Kursų dalyvės, pasitelkusios išmaniąsias technologijas, planavo pamokas, pristatė savo idėjas, dalijosi patirtimi.

 „Visas praktines veiklas kursų dalyviai išbandė savo kailiu: piešė emocijas, kūrė asmenybės žemėlapius, naudodami internetinę programėlę kūrė knygas, lavino anglų kalbos įgūdžius. Be to sužinojo apie „symbaloo“ įrankį, kuris suteikia galimybę efektyviau dirbti su nuorodomis“, – pasakojo N. Bakirovienė.

Taip pat susipažino su priemone, kuri palengvina klasės valdymą, inicijuojant tam tikras veiklas, kai naudojami įrankiai –  laikrodis, laikmatis, šviesoforas, darbo simboliai, teksto, piešimo bei QR kodo langeliai, mokinio vardo parinkimas bei garso lygio matuoklis.

A.Kaplūnienė sakė išmokusi naujų dalykų, kaip, pavyzdžiui, nauji mokinių susipažinimo, skaitymo, rašymo įgūdžių lavinimo ir kiti metodai, leidžiantys į ugdymo procesą labiau įtraukti specialiųjų poreikių vaikus.

Taujėnų gimnazijoje, įstaigos duomenimis, iš viso mokosi 150 mokinių, o kartu su priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo grupėmis ugdomi 178 vaikai.

Anot A. Kaplūnienės, 13-ai vaikų yra nustatyti specialieji poreikiai. Iš jų 7 turi didelius specialiuosius poreikius. Kai kuriose klasėse yra po vieną, kitur nė vieno, dar kitur – keli vaikai su specialiaisiais poreikiais. Bendrai su ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikais visoje ugdymo įstaigoje logopedo pagalbos reikia 51-am vaikui.

Pasak dalyvių, tarptautiniai mokymai įkvėpė dirbti šiuolaikiškiau, įtraukiant visus mokinius į ugdomąsias veiklas ir siekiant geresnių mokymosi rezultatų.

Kursų dalyvės taip pat keliavo po gražiausias Nicos vietas, daug sužinojo apie šio Prancūzijos regiono kultūrą, aplankė prabanga tviskantį Monaką.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *