Prieš du dešimtmečius suplanuoto naujojo aplinkkelio su tiltu per Šventąją kontūrai jau nubrėžti – iškirstas platus miško ruožas, žymintis kelio vietą. Jis įsirėžia į kelią Vytinė–Vaitkuškis–Ukmergė ties Pivonijos šilu.
Kelias drieksis per mišką, kirs Linų gatvę Ukmergėje ir už daugiau nei keturių kilometrų, ties sankryža, jungsis su Kauno ir Žiedo gatvėmis.
Nors vieta, kur bus naujojo kelio pradžia, aiški, tolesnis automobilių srautas kelia abejonių.
„Automobilių srautas toliau judės keliu Vytinė–Vaitkuškis–Ukmergė iki magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys“, – informavo projekto vykdytojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Komunikacijos vadybininkė Neda Černiauskaitė.
Tačiau šis kelias prastos būklės. Gal jau numatytas jo remontas? Pasak direkcijos atstovės, pagal parengtą remontuotinų krašto kelių ruožų prioritetinę eilę minėtas kelio ruožas pažymėtas 614, 622, 966 ir 1 165 numeriais. Remontas čia vyks ne anksčiau kaip po 7-erių metų.
Tiesa, panašu, kad ir pats aplinkkelis vargu ar iki to laiko atsiras…
Kelių direkcijos atstovė taip pat teigė, kad aplinkkelis skirtas tranzitinio transporto eliminavimui iš miesto centro.
Ukmergės aplinkkelio techninis darbo projektas rengiamas vadovaujantis „Pietinio Ukmergės aplinkkelio su tiltu per Šventosios upę specialiojo plano koregavimo“ sprendiniais, kuriuos 2021 m. parengė Ukmergės rajono savivaldybė.
Jais koreguotas 2006 metais parengtas specialusis planas. Atliekant koregavimą, esminiai sprendiniai nebuvo keičiami – išlaikyta nustatyta aplinkkelio trasa, jos trajektorija, išilginis kelio pjūvis.
Specialiojo plano koregavimo dokumente rašoma, kad pagrindiniai aplinkkelio transporto srautai prognozuojami tranzitiniai: Kauno–Vilniaus, Kauno–Molėtų kryptimis. Taip pat vietiniai – nuo Kauno gatvės iki Linų gatvės.
Skelbiama, kad, atsižvelgiant į panašius 2004 m. parengto plano ir dabartinius eismo intensyvumo rodiklius, daroma prielaida, kad prognozuojamas eismo intensyvumas pietiniame aplinkkelyje bus panašus, koks skaičiuotas plano rengimo metu. Tada planuota, kad per parą pravažiuos 4 218 automobilių. Iš jų krovininiai – 943.
Tiesa, kol kas tik iškirstas miškas. Apie kelio tiesimo darbus kalba dar neina. Žvelgiant į tai, ką apie šį projektą esame rašę prieš 4-erius metus, kyla liūdnų minčių, kad planai dėl aplinkkelio toli gražu neatitinka realybės.
„Savivaldybės taryba pritarė bendradarbiavimo sutarčiai su Lietuvos automobilių kelių direkcija, įgyvendinant projektą „Ukmergės miesto gatvių ir sankryžų rekonstravimas ir remontas bei pietvakarinio aplinkkelio statyba“.
Įgyvendinant jį Kelių direkcija suprojektuos ir pastatys Ukmergės miesto pietvakarinį aplinkkelį su tiltu per Šventosios upę bei suremontuos valstybinės reikšmės krašto kelio Ukmergė–Molėtai 0,377–0,826 km ruožą ir esamą tiltą per Šventosios upę.
Savivaldybė perims nuosavybės teise valstybinės reikšmės krašto kelių ruožus – Antakalnio, Vilniaus ir Gedimino gatves iki miesto ribos, rekonstruos Ukmergės miesto Kauno–Žiedo gatvių sankryžą į žiedinę bei Ukmergės miesto Linų gatvę.
Kelių direkcija įsipareigoja finansuoti aplinkkelio statybą ir tilto per Šventąją Vilniaus gatvėje remontą Kelių priežiūros ir plėtros programos bei kitomis lėšomis.
Savivaldybė įsipareigoja finansuoti Kauno–Žiedo gatvių sankryžos į žiedinę bei Linų gatvės rekonstravimą savivaldybės biudžeto bei kitomis lėšomis.
Kelių direkcija valstybinės reikšmės krašto kelią Nr. 115 Ukmergė–Molėtai, valstybinės reikšmės krašto kelią Nr. 174 Ukmergė–Raguva–Nevėžis ir valstybinės reikšmės kelią Nr. 231 Vytinė–Vaitkuškis–Ukmergė valdo patikėjimo teise.
Savivaldybė Linų, Kauno, Žiedo gatves, esančias Ukmergės mieste, valdo nuosavybės teise. Bendradarbiavimo sutartyje numatyta, kokiais terminais bus vykdomi darbai.
Ukmergės miesto pietvakarinio aplinkkelio su tiltu per Šventosios upę techninis projektas bus rengiamas 2020–2021 m., statybos darbai įgyvendinami 2022–2023 m.
Tilto per Šventąją remonto techninis projektas bus rengiamas 2021–2022 m., statybos darbai įgyvendinami 2023–2024 m.
Kauno–Žiedo gatvių sankryžos į žiedinę rekonstravimo bei Linų gatvės techninis darbo projektas bus rengiamas 2020 m. Statybos darbai įgyvendinami 2021 m. ar vėliau, bet iki aplinkkelio statybos darbų pradžios.“
„Ukmergės žinios“,2019 m. lapkritis