Paskelbti valstybinių brandos egzaminų rezultatai byloja, kad Ukmergės rajono abiturientų laikytų valstybinių egzaminų rezultatai, lyginant su pernykščiais, yra geresni. Tačiau matematikos egzamino situacija išlieka prasta – jo neišlaikė 36 proc. mokinių. O tai dvigubai daugiau nei šalies vidurkis.
Ukmergės rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausiasis specialistas Arūnas Augustinas informavo, kad pagrindinė sesija Ukmergėje baigėsi birželio 26 d. fizikos valstybiniu brandos egzaminu.
Antradienį paaiškėjo lietuvių kalbos, matematikos, geografijos ir biologijos brandos egzaminų, o ketvirtadienį – visų kitų egzaminų rezultatai.
Trečiadienį pakalbintas A. Augustinas pakomentavo pirmųjų keturių egzaminų, kuriuos laikė bendrojo ugdymo mokyklų abiturientai (išskyrus Ukmergės technologijų ir verslo mokyklos) apibendrinančius rezultatus.
Geografijos egzaminą rinkosi laikyti 22 bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai ir visi jį išlaikė. Šimtukų negavo nė vienas ukmergiškis. Egzamino įvertinimo rezultatai, pasak A. Augustino, atitinka šalies vidurkį.
Biologijos egzaminą laikė 82 rajono bendrojo ugdymo mokyklų abiturientai. Neišlaikė 6, o tai yra 7 proc. visų laikiusiųjų. Pernai tokių buvo 10 proc. Be to, padaugėjo aukštesnių įvertinimų. „Nors nuo visos šalies vidurkio atsiliekame, bet šio egzamino rezultatai, lyginant su pernykščiais, gerėja“, – sakė A. Augustinas.
Už šį egzaminą gautas vienas aukščiausias – 100-o balų – įvertinimas. Juo gali didžiuotis Antano Smetonos gimnazijos abiturientas Žygimantas Vareikis.
Lietuvių kalbos valstybinį egzaminą laikė 173 mokiniai. Iš jų 14 neišlaikė. Tai sudaro kiek daugiau nei 8 proc. visų šį privalomą egzaminą laikiusiųjų. Pernai tokių buvo 11,1 proc. Lietuvoje šio egzamino neišlaikė 7 proc. abiturientų, o pernai tokių buvo 8 proc. Taigi, pasak A. Augustino, situacija pagerėjo sparčiau nei vidutiniškai Lietuvoje. Už šį egzaminą mūsų rajone gautas ir vienas aukščiausias – 100-o balų – įvertinimas. Taip įvertintas Jono Basanavičiaus gimnazijos moksleivės Ūlos Skliaraitės darbas.
Matematikos egzaminui nepasiruošę
Prasčiausi, kaip ir pernai, yra matematikos egzamino rezultatai. Šį egzaminą laikė 167 Ukmergės bendrojo ugdymo mokyklų abiturientai. Iš jų net 61 egzamino neišlaikė, o tai yra 36 proc. jį laikiusiųjų.
Pasiguosti galima bent jau tuo, kad pernai rezultatas buvo dar prastesnis – matematikos egzamino buvo neišlaikę 39 proc. moksleivių.
Už šį egzaminą šiemet negauta ir šimtukų.
Ukmergėje matematikos egzamino rezultatai šiemet dvigubai prastesni nei šalies vidurkis. Lietuvoje neišlaikiusiųjų matematikos egzamino – 15,4 proc.
Kodėl tokiam dideliam skaičiui abiturientų matematika tampa neįkandamu riešutu? Spėjama, kad viena iš priežasčių – per drąsus sprendimas rinktis būtent valstybinį, o ne mokyklinį egzaminą. Kitaip tariant, mokiniai eina tinkamai nepasirengę, per visus mokslo metus rinkę prastus pažymius. „Kokia tada gali būti tikimybė, kad egzaminą išlaikys“, – svarstė A. Augustinas.
Pasak jo, praėjusiais metais, kai matematikos egzamino neišlaikė 39 proc. rajono moksleivių, buvo ieškota priežasčių ir nutarta moksleivius kviesti į nemokamus papildomus kursus. Jie buvo finansuoti savivaldybės lėšomis. Deja, šia galimybe pasinaudojo nedaugelis – kursus reguliariai lankė tik vienas kitas.
Šalyje rezultatai pagerėjo dvigubai
Nacionalinė švietimo agentūra pranešime spaudai pasidžiaugė žymiai geresniais šiųmečiais matematikos egzamino rezultatais. Palyginus su praėjusiais metais, kai egzamino neišlaikė 35 proc. abiturientų, šiemet šis procentas susitraukė iki 15,4.
Skelbiama, kad rezultatus išskirtinai pagerino Jonavos ir Kaišiadorių rajonų savivaldybės: daugiau kaip 7 kartus. Pernai matematikos neišlaikė 47 proc. Jonavos rajono abiturientų, šiemet – 6,6 proc. Kaišiadorių rajone pernai matematikos nepavyko įveikti 40,2 proc. laikiusiųjų, šiemet ši dalis sumažėjo iki 5,4 proc.
Skelbiama, kad Jonavoje po dramatiškų pernykščių rezultatų visos pajėgos buvo skirtos matematikai, atlikta išsami rezultatų analizė ir sudarytas veiksmų planas, kaip gerinti pasiekimus. Kaišiadoryse pabrėžiamos ir mokytojų pastangos bei nuoseklesnis metodinis darbas.
Nacionalinė švietimo agentūra informuoja, kad pernai patvirtintame matematikos mokymosi gerinimo plane buvo išskirtos kelios kryptys: pagalba mokytojams, pagalba mokiniams, mokymo ir mokymosi tobulinimas, pasiekimų patikrinimo sistemos stiprinimas, matematikos mokymo ir mokymosi sąlygų gerinimas. Plane numatytos ilgalaikės kompleksiškos ir trumpesnio periodo priemonės, galinčios pagerinti artimiausių metų rezultatus.