Ukmergiškiai turėjo progą išbandyti ateities kartos transporto priemonę – elektrinį autobusą. Išbandė ir kitą naujovę, kurią žadėjo ne viena savivaldos rinkimuose dalyvavusi partija – nemokamą viešąjį transportą.
Miesto gimtadienio proga Prancūzijoje pagamintą elektrinį autobusą „Iveco E-WAY“ pristatė UAB Ukmergės autobusų parkas.
Tai – pirmasis mūsų gatvėmis testuojamas elektrobusas. Ukmergės autobusų parko direktorius Rimvydas Olšauskas pasakojo, kad bendrovė jį išsinuomojo. Nuomos išlaidos – bendrovės partnerių dovana.
Elektrobusas visą šią savaitę ukmergiškius nemokamai vežioja intensyviausiais miesto maršrutais.
Jį vairuoti patikėta bendrovės vairuotojui Arūnui Bražinskui, kuris prieš tai buvo išklausęs specialų instruktažą.
25 sėdimas ir 1 neįgaliesiems skirtą vietą turintis, iš viso iki 50 keleivių talpinantis autobusas – modernus ir šiuolaikiškas.
Jame yra keleivius skaičiuojanti sistema. Tai leis suskaičiuoti, kiek žmonių per savaitę pasinaudojo šia paslauga.
Važiuoja transporto priemonė itin tyliai. Joje įdiegta daug apsaugos sistemų. Pavyzdžiui, ji nepajudės ir neprispaus lipančio keleivio. Patogu salone ir sėdintiems, ir stovintiems keleiviams, patogu įvažiuoti su neįgaliojo vežimėliu ar stumiant kūdikio vežimėlį.
Direktorius R. Olšauskas pasakojo, kad mūsų miesto keleiviai dovana liko itin patenkinti. Vienas iš pagrindinių klausimų, kurio buvo sulaukta, – kada tikėtis tokio transporto kasdienėse kelionėse.
R.Olšauskas sako, kad tikimybė įsigyti transportą, sulaukus valstybės finansavimo, – nemenka. Kaip tik šiuo metu Susisiekimo ministerija skelbia kvietimą vežėjams teikti paraiškas, siekiant įsigyti elektra varomus autobusus. Parama siektų pusę autobuso kainos – vienas autobusas kainuotų 150 tūkst. eurų. Panašiai tiek kainuoja autobusai, naudojantys dyzelinį kurą. Parkas siektų įsigyti 10 elektra varomų autobusų.
Pasak direktoriaus, paraiška paramai gauti bus pateikta ir tikisi, kad konkurse jų bendrovė bus atrinkta tarp laimėtojų. Jei taip nutiktų, daugiau kaip ketvirtadalis Ukmergės autobusų parko viešojo transporto priemonių taptų šiuolaikiškos, naujos kartos, varomos elektra.
Ukmergės autobusų parkas šiuo metu turi 34 keleivinius autobusus. Seniausiam iš jų – per 20 metų. Dalis autobusų nenaudojami, tačiau būtini, kaip rezerviniai.
Ukmergės autobusų parkas rūpinasi ir buitinių atliekų išvežimu, tad iš viso turi net 47 automobilius.
Transporto parkas nuolat atnaujinamas – pernai įsigyti trys nauji, šiemet – keturi nauji autobusai. Rengiantis naujam etapui – elektra varomo viešojo transporto erai – tam sistemingai ruošiamasi. Pasak bendrovės vadovo, su ESO tariamasi dėl didesnės galios elektros įkrovimo stotelių, sprendžiamos kitos galimos problemos.
O kaipgi dėl nemokamo viešojo transporto mieste? Ar direktorius mano, kad pavyks įgyvendinti ir šį sumanymą? R. Olšauskas pažymi, jog tai – politinis sprendimas. O kadangi nieko nemokamo nebūna, savivaldybė bendrovę turėtų dotuoti dar labiau, nei iki šiol.
Pernai Ukmergės autobusų parkas per metus sulaukė per milijono eurų dotacijų.