Automobilio turbinos gedimai

Automobilio turbinos gedimai /

Nepaisant gamintojo žadamo ilgaamžiškumo (10 metų) ir atsparumo dilimui, automobilio turbina vis tiek sugenda. Todėl kartais tenka taisyti ir dyzelinio, ir benzininio variklio turbinos gedimus. Norėdami laiku pastebėti gedimo simptomus, visada turėtumėte atkreipti dėmesį į neįprastą automobilio elgesį.

Pagrindiniai turbinos gedimai ir jų šalinimo būdai

Sugedo turbina, jei: atrodo, kad sumažėjo galia; automobiliui įsibėgėjus, iš išmetimo vamzdžio sklinda mėlyni, juodi arba balti dūmai; kai variklis veikia, girdite švilpimą, triukšmą, šniokštimą; labai padidėjo alyvos sąnaudos arba yra alyvos nuotėkis; oro ir alyvos slėgis dažnai krenta. Jei atsiranda šių simptomų, būtina nuodugniai patikrinti dyzelinio variklio turbiną.

Mėlyni išmetamųjų dujų dūmai yra variklio cilindruose degančios alyvos požymis, patekęs ten iš turbokompresoriaus ar variklio. Juodi dūmai reiškia, kad yra oro nuotėkis, o balti išmetamųjų dujų dūmai rodo, kad turbokompresoriaus alyvos išleidimo anga yra užsikimšusi.

Švilpimo priežastis yra oro nuotėkis kompresoriaus iškrovos ir variklio sandūroje, o skersvėjis rodo visos turbokompresoriaus sistemos besitrinančius elementus. Taip pat būtina patikrinti visus variklio turbinos elementus, jei jis išsijungia arba visai neveikia. Taip atsitinka dėl nesavalaikio senos alyvos ar filtro pakeitimo, vandens ar degalų patekimo į tepalą, žemos kokybės alyvos naudojimo. Tai veda prie guolių degradacijos, alyvos tiekimo vamzdžių užsikimšimo ir ašies pažeidimo. Sugedusios dalys turi būti pakeistos naujomis. Tiršta alyva kenkia ir guoliams, nes palieka nuosėdas ir sumažina turbinos sandarumą. Svetimo objekto patekimas į turbokompresoriaus vidų. Dėl to pažeidžiamos kompresoriaus ratų mentės (todėl krenta oro slėgis); turbinos ratų mentės; rotorius. Kompresoriaus pusėje būtina pakeisti filtrą ir patikrinti įleidimo kanalo sandarumą. Turbinos pusėje būtina pakeisti veleną ir patikrinti įsiurbimo kolektorių. Turbokompresoriaus konstrukcija atrodo paprasta ir lengvai suprantama.

Norint remontuoti turbiną, būtina žinoti turbinos modelį, variklio numerį ir gamintoją bei turėti atsargines dalis arba gamyklinį turbinų remonto komplektą. Galite atlikti vizualinę turbokompresoriaus diagnostiką, jį išmontuoti, išardyti ir pakeisti sugedusias turbinos dalis bei įdėti turbiną atgal be pašalinės pagalbos. Galite apžiūrėti oro, kuro, aušinimo ir alyvos sistemas, su kuriomis sąveikauja turbina, bei patikrinti jų veikimą.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *