Kelios „Ukmergės žinių“ skaitytojos šią savaitę teiravosi dėl pašto darbuotojų laiku neatneštų senatvės pensijų.
Pašilės gatvės gyventoja pensiją turėjo gauti spalio 12 d. Moteris sako labai sunkiai bepaeinanti, turi neįgalumą, iš namų niekur neišeina. Spalio 18 d. sakė pensijos dar neturinti, nelikę pinigų pragyvenimui.
Nuotekų gatvės gyventoja taip pat pasakojo dvi dienas niekur nėjo iš namų – sėdėjo prie lango ir laukė pensijos. Bet negavo.
Pasirodo, tai – ne tik kelių ukmergiškių bėda – šią savaitę nuo klientų priekaištų paštui, kurio darbuotojai į namus neša pensijas, ūžė ir socialiniai tinklai. Žmonės piktinosi, kad pensijų negauna laiku.
Kiti pasakojo, kad jų keliavo ieškoti į paštą. Guodėsi, kad nurodytais pašto telefonais prisiskambinti neįmanoma, tad jaučiasi palikti likimo valiai.
Nors nusiskundimų – daugybė, Lietuvos pašto Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas aiškina, kad visas „Sodros“ mokamas socialines išmokas Lietuvos pašto laiškininkai gyventojams pristato konkrečią paskirtą išmokėjimo datą.
Tačiau atkreipia dėmesį: „Jeigu išmokėjimo diena yra sekmadienis arba pirmadienis, išmoka dažniausiai įteikiama kitą darbo dieną – antradienį.“
„Norime pabrėžti, kad laiškininkai tiems gyventojams, kuriems nepavyksta pristatyti išmokų iš pirmo karto, pakartotinai visada bando tai padaryti 3-ijų dienų laikotarpiu. Pavienius atvejus, kuomet gyventojams pensijos gali būti pristatomos vėliau nei įprastai, lemia kelios priežastys – gavėjo nenurodytas visas ir detalus gyvenamasis adresas, namuose nesantys ar namų durų laiškininkams neatidarantys klientai“, – taip kaltę paslaugos gavėjams, net ir tiems kurie dėl ligų yra prirakinti prie lovų, bando versti pašto atstovas.
„Šiuo metu pensijos visoje Ukmergėje pristatomos kaip įprastai, tik vienoje iš aptarnaujamų apylinkių darbuojasi neseniai darbą pradėjusi nauja laiškininkė, todėl ten gali pasitaikyti neženklus atsilikimas pristatant pensijas“, – spalio 19-osios rytą raštu atsakė pašto atstovas.
Jeigu gyventojo laiku nepasiekia jo laukiama pensija ar kita socialinė išmoka, jis gali paskambinti bendruoju Lietuvos pašto klientų aptarnavimo telefonais 8 700 55 400 arba 1842 ir registruoti skundą.
Ukmergės rajono savivaldybės mero pavaduotoja Agnė Balčiūnienė sako taip pat yra sulaukusi ne vieno gyventojo skambučio šiuo klausimu. Buvo net ir grasinančiųjų piketais prie savivaldybės.
„Tai yra absoliučiai nepriimtina, todėl, kalbantis telefonu su gyventojais, pavyksta jiems išaiškinti, kad tiek „Sodra“, tiek Lietuvos paštas yra valstybės įmonės, ir savivaldybė čia padėti gali tik tuo, kad tiesiogiai įspėti ministerijas apie esamą situaciją su prašymu imtis priemonių, kad tokie nesklandumai nebesikartotų.
Spalio 19 d. aš asmeniškai kalbėjausi ir su Lietuvos pašto veiklą kuruojančia susisiekimo viceministre Agne Vaiciukevičiūte, ir su socialinės apsaugos ir darbo viceministru Martynu Šiurkumi, atsakingu už „Sodros“ veiklą. Abu patikino, kad tuoj pat imsis aiškintis priežastis, kad tokios situacijos daugiau nebesikartotų ir papildomai informuos savivaldybę“, – informavo A. Balčiūnienė.
Sulaukė ir Lietuvos pašto tinklo direktoriaus Jono Sadausko telefoninio skambučio. Pasak jo, paštas pensijas gyventojams pristato pagal su „Sodra“ suderintą grafiką – kiekvieną mėnesį nuo 10 iki 26 dienos. Jis suprantąs senjorus – jei jiems pensija į namus visada buvo pristatoma, pavyzdžiui, 17 mėnesio dieną, tai jau gavę ją 19-ąją jie tai traktuos kaip vėlavimą.
„J. Sadauskas patikino, kad pašto vadovybei pensijos – labai svarbus ir jautrus produktas, tad problemą spręs nedelsiant. Lietuvos pašto atstovas apgailestavo dėl susidariusios situacijos Ukmergėje ir pažadėjo pats labiau pasigilinti į tai – viską atidžiai išanalizuoti, kad tai daugiau nebepasikartotų. Jis taip pat patikino, kad pensijų vėlavimas nėra masinė problema visoje šalyje – iš kitų savivaldybių tokių nusiskundimų nesulaukiama“, – informavo mero pavaduotoja.
UŽ inf.