Į Obelius tiesiamas modernus kelias

Į Obelius tiesiamas modernus kelias / Gyventojai sulaukė kelio kapitalinio remonto. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Ukmergės rajone vykdomi kelio, vedančio nuo Rečionių į Obelius, remonto darbai – viršutinis kelio sluoksnis nukastas, eismas reguliuojamas šviesoforu.

Pravažiuojantiesiems kyla klausimų, kodėl tokiam, palyginti nereikšmingam, keliui, neturinčiam susisiekimo su miestais, reikia tokių sudėtingų darbų.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovė Eglė Nemanytė informavo, kad kelias Rečionys–Obeliai, Nr. 4818, yra valstybinės reikšmės rajoninis kelias.

„Šio kelio ruožo nuo 0,804 iki 4,407 km kapitalinis remontas vyksta pagal techninį projektą. Jame yra numatyta praplatinti kelio sankasą, tam reikia nukasti dalį senos sankasos su netinkamu, silpnu gruntu ir praplatinimą įrengti iš tinkamo grunto.“

Pasak atstovės, projekto rengimo metu buvo atlikti įvairūs tyrinėjimai, pavyzdžiui, geologiniai.  Atsižvelgus į jų rezultatus priimtas sprendimas kelią kapitališkai remontuoti dėl netinkamos esamos dangos konstrukcijos. Atkreipė dėmesį, kad žvyro danga keičiama kitokia – asfaltu. „Jeigu keičiama kelio danga iš žvyro į asfaltą, tokiu atveju atliekamas kelio kapitalinis remontas“, – sakė ji.

Šio kelio darbai pradėti kovo 29-ąją. Kaip informavo atstovė, iki šiol įvykdyti paruošiamieji darbai – augalinio sluoksnio nuėmimas, pavienių medžių kirtimas. Jau baigiamos įrengti metalinės vandens pralaidos skersai kelio, baigiami pertvarkyti melioracijos tinklai, ruošiamasi kelio sankasos praplatinimui.

Tačiau nemažai darbų dar laukia. Projekte numatyta įrengti naują kelio dangos konstrukciją ir nuovažų dangų konstrukciją, naujus autobusų sustojimus, pakeisti senas vandens pralaidas, įrengti paviršinio vandens nuleidimo griovius, atskirose vietose – pokonstrukcinį drenažą, pertvarkyti melioracijos ir elektros tinklus. Bus įrengti ir nauji kelio ženklai, apsauginių atitvarų sistemos, greičio mažinimo kalneliai, dangos ženklinimas, signaliniai stulpeliai.

Projekto vertė – 1,69 mln. Eur su PVM. Už tiek asfaltu bus padengta, įskaitant kitus išvardytus darbus, 3,603 km atkarpa.

„Kelių direkcijai priklausantys valstybinės reikšmės keliai asfaltuoti atrenkami pagal žvyrkelių ruožų atrankos metodikas ir nustatytus atrankos kriterijus: ar yra viešasis transportas, ar bus sugeneruotas papildomas eismas, ar yra lankytinos vietos, koks vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, maršruto užbaigtumas, kokie savivaldybės prioritetai ir t. t. Pagal metodikas yra sureitinguoti visi valstybinės reikšmės keliai su žvyro danga ir sudarytas asfaltuotinų kelių ruožų sąrašas, kurį ketiname įgyvendinti iki 2024 m.“, – informavo atstovė.

Remontuojamas kelio  Rečionys–Obeliai ruožas pateko į minėtą sąrašą. Jame vykdomus darbus planuojama užbaigti iki šių metų gruodžio mėnesio.

Per pastaruosius keletą metų vidutiniškai Lietuvoje tokio tipo darbų valstybinės reikšmės keliuose atliekama apie 200–300 km. Šiuo metu valstybinės reikšmės kelių tinkle yra šiek tiek daugiau nei 5 tūkst. km žvyrkelių.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *